Overstaptijd Nairobi-Mombasa

Ik ben hier gisterochtend aangekomen en in Nairobi was ik binnen 5 minuten door immigratie niet en de bagage lag al op de band Zonnige groeten vanuit Ukunda!!

Had je je visum al of heb je die daar aangevraagd? Mijn moeder overweegt het visum al in Nederland te halen zodat ze daar geen stress om gaat krijgen :wink:

Via Wereldwijzer app

Ik heb mijn visum altijd in NL geregeld. 's ochtends naar de ambassade in den Haag en na 15.00 uur kon ik het weer ophalen. Of via visum bureau die gaan dan naar de ambassade voor je maar kost dan het dubbele.

Ok! Dus het is er wel in 1 dag, maar je moet er wel voor terugkomen. Misschien moeten ze maar een dagje Scheveningen doen dan :wink:

Via Wereldwijzer app

iedereen met of zonder vica staan in dezelfde rij
dus vooraf dit formulier invullen krijg je ook in vliegtuig
betalen en je krijgt gelijk snel je vica stempel

http://www.kenyaembassy.nl/index.php/application-forms/finish/9-application-forms/170-form-22-application-for-kenya-visa

even doorklikken naar resources and dowloads en dan applicaion forms

Dat zei ik ook, maar het gaat meer om de handeling zelf. Mn moeder is echt megazenuwachtig voor het vliegen en alles. Ze wil alles zo makkelijk mogelijk zodat ze niet nog meer stress heeft (zo ervaart zij dat :wink: )
Heb zelfs haar visa applicatie al ingevuld naar haar opgestuurd en nog bang dat er iets fout gaat :wink:

Dank je anyway :wink:

Via Wereldwijzer app

komt ze voor de eerste keer naar Kenya?
als ze het Afrika virus krijgt , maakt ze zich nergens meer druk over

ben vorig najaar in Marokko op vakantie geweest, de Marokkaanse reisleider zij tegen mij,
je kan wel een afrikaan zijn

Ja, samen met mijn broertje! Maar zijn allebei niet zo’n wereldreizigers. Frankrijk, tjechie, spanje, dat is het wel zo’n beetje. En altijd met de auto! Hahaha. Weet niet of mn moeder het Afrika virus te pakken krijgt, denk het niet. Misschien mn broertje, maar misschien juist ook helemaal niet haha. De mentaliteit kan hij denk ik wel goed waarderen, maar de toiletten wat minder denk ik :wink: hahaha.

Via Wereldwijzer app

ben hier gisterochtend aangekomen en in Nairobi was ik binnen 5 minuten door immigratie niet en de bagage lag al op de band Zonnige groeten vanuit Ukunda!!
[/QUOTE]

Ik heb het Oost Afrika visum on line !aangevraagd; ik had dus geen keniaans visum! Alle formulieren liggen vlak voor immigratie dus het is niet nodig om het van te voren te kopen! Stressen is echt niet nodig!!! HET IS ECHT HAKUNA MATATA​:smiley::smiley:

1 like

De visum procedure op het vliegveld stelt niet zo veel voor. Je moeder kan het formulier vooraf invullen. Thuis of in het vliegtuig. Als je met gepast geld betaalt wordt er zelfs niet naar het formulier gekeken.
Ik kan me echter voorstellen dat dit voor oudere mensen die niet gewend zijn te reizen ,belastend kan zijn. Het alternatief is dan de ambassade. Dat kost je echter een dag. Tenzij je in Den Haag woont en je moet foros meenemen.
Succes ermee

1 like