Ik weet niet of jullie wel eens de Keniaanse kranten lezen?
Maar de veiligheidmiddelen op het vliegveld van Nairobi zijn er niet voor niets. Ik ga zelf vliegen over 2 weken en ik ga er vanuit dat het lange wachttijden bij de douane zijn. Het enige wat je moet hebben is veel geduld en niet je dikke jas aan, want het is daar bloedheet!
vul het visumformulier op voorhand in , dat scheelt al een pak op de wachttijden.
Ze geven steeds papieren in het vliegtuig ,maar NOOIT wat je echt nodig hebt.
Als het goed is heb ik het visum formulier al ingevuld klaar liggen.
De wachttijden boeien mij persoonlijk niet zo en ik wil ook meewerken aan veiligheidsmaatregelen, maar ik wil wel mijn moeder kunnen helpen om hetzelfde te doen. Een snelcursus Swahili zit er denk ik niet meer in.
Heel veel mensen wonen niet in de buurt van Den Haag … dan is er nog een visumdienst waar je gebruik van kan maken, handig, maar dat kost extra. Als je het juiste aanvraagformuliertje in vult voordat je op reis gaat, sta je op het vliegveld uiteindelijk in dezelfde rij te wachten, als de reizigers die de moeite hebben gedaan om een visum in Den Haag te halen.
Het is in ieder geval niet echt handig om pas op het vliegveld een formulier in te vullen … en ik lees nu van Tijl, dat soms de verkeerde formulieren uit worden gedeeld onderweg in het vliegtuig …
Ik krijg altijd allerlei formuliertjes in het vliegtuig, maar nog nooit eentje voor een visumaanvraag. En ik kom blijkbaar met het “goede” vliegtuig op een tijdstip aan dat niemand wil reizen want ik heb nog nooit in een rij gestaan. Het is altijd uitgestorven op Nairobi airport als ik aankom. Behalve in de aankomsthal en bij de theekiosk
Nog meer reden om van te voren een visumformuliertje in te vullen, of in Den Haag het visum aan te vragen … Je kunt de volgende keer ook een formuliertje extra meenemen en daar kopietjes van maken voor de volgende keren …
Zo kom ik ook aan mijn formulier (door iemand mee laten nemen), dat inderdaad het juiste lijkt te zijn (ik heb iig die van de link), ik heb ook een blauwe, hij is nu toch al ingevuld, dus het maakt niet meer uit, maar die is dus eik niet nodig?
Ook trouwens omdat ik had gehoord dat ze in het vliegtuig de verkeerde geven
Het blauwe formulier is voor de Oost Afrikaanse Unie … uit de verhalen heb ik gehoord dat het overbodig is, maar ik vul ook dat formulier (nog) in, je weet nooit hoe moeilijk de immigratie doet in Kenia …
Ik geloof dat ik dan het best getroffen heb al die keren. Ik haal eigenlijk altijd het formulier van het internet en de laatste keer kreeg ik toch echt wel het goede formulier in het vliegtuig en heb ze beiden maar in gevuld en ze laten kiezen. Verder heb mijn visum bijna altijd erg snel zelfs de laatste keer toen ik met de klm vloog
Heb het 2 keer in Den Haag gehaald en stond toen ook even te wachten en was voor mij gevoel net zo vlug/langzaam als de mensen die het visum daar aan vroegen.
Ik had ook geluk, als 1e het vliegtuig uit, en ik had maar 4 wachtende voor mij! Ik las hier op het forum iets over een blauw formulier, geen idee waar dat voor is?
Ik had al een visum en ik moest een geel en wit formulier invullen.