Oh Mwende schreef het ook al, over Wildebeest. Nou ja, ik heb geen aandelen, maar heb afgelopen winter er een nachtje doorgebracht voor ik zo vroeg op de airport moest zijn. Prima geregeld.
Thanks. Als ik zo kijk, wordt het verschil steeds kleiner tussen op Nairobi of Mombasa vliegen omdat er natuurlijk nog veel kosten bijkomen. Reis tussen Nairobi en Mombasa, overnachting vanwege rottijden vlucht, taxi etc…
Nog een nachtje erover slapen…
Lastig he? ik denk dat ik het ook een beetje eng vind om 's nachts telkens op het vliegved in Nairobi te zijn. Maar ja, met ethiopian staan we 's nachts in Addis. Dat kennen we al wel…denk denk…
Super dat jullie zo veel reageren!!!
Je hebt geen keuze hoor in treinuren ?
Hij rijdt maar 3 keer per week.
's Nachts in Addis staan, is iets heel anders en veel veiliger dan 's Nachts in Nairobi rondrijden…
Airport in Addis is heel best te zijn. Niets griezeligs aan. Best lekker Ethiopisch eten ook voor bijna niks. Airport Nairobi is 's nachts ook niet griezelig, maar wel somber. Niets open op 1 of 2 hele dure flutkoffiedingen na (na de douane). Ik vond het niet eng om met Wildebeest naar het vliegveld te gaan midden in de nacht. Er was geen kip op straat lol2
Maar ik heb inderdaad ook uitgerekend wat Nairobi nou goedkoper maakt en je kan inderdaad soms net zo goed een ticket naar Mombasa nemen dat iets duurder is.
Na een nachtje slapen gaan we toch voor de vlucht naar Mombasa…
We zijn te onbekend in Nairobi om ons daar prettig te voelen in the middle of the night…
Addis kennen we van onze vorige vlucht en het verbaasde ons enorm wat je daar allemaal aan faciliteiten had. Geen probleem. Aardige mensen en we hebben enorm leuke gesprekken gehad.
Nu nog even een goedkope vlucht voor in de kerstvakantie naar Mombasa zien te vinden… ook een uitdaging!!
bedankt voor al jullie suggesties en eerlijke adviezen. Het heeft ons enorm geholpen.
Groetjes, Lae-titia >>>
Nu nog even een goedkope vlucht voor in de kerstvakantie naar Mombasa zien te vinden… ook een uitdaging!!
Groetjes, Lae-titia >>>
[/QUOTE]
ik wens u geluk als u er een vind vertel het mij ook even
een last minute zou misschien kunnen,
maar dat is wel een risico nemen in december
arke vraagt ongeveer vanaf amsterdam €1400 per persoon
air berlin vanaf dusseldorf €1150 per persoon
volgende week kun je nog met air berlin voor € 519
en met arke in november voor € 700
zo neem uw tijd
hakuna matata
@ Murigi, ik heb in die 8 jaar heen en weer naar Kenya ook slechts 1 keer geluk gehad met de kerst … Gewoon 2 dagen van tevoren de laatste stoelen boeken op de bekende low cost charters… En dan nog hopen dat je logies vind in de drukste periode van het jaar… (het goedkoopst momenteel is 820€)
@ Saada, zoals je weet rij ik altijd zelf en of er nu wel of niet ‘kippen’ op de weg zijn, ik blijf het NIET riskeren met me blonde kindertjes in de auto van de ene kant van NBO naar de andere kant . Een van mijn beste vrienden is onlangs beschoten op Langata road…(een Masai nota bene…)
@ Gilling, mocht je betaalbaar ticket vinden, je kan meteen doorvliegen naar Mombasa ook, met FLY540, das ‘slechts’ op JKIA de straat oversteken (wel met Alitalia of KLM of KQ zodat je op een ‘‘doorvliegbaar’’ uur aankomt)
Een nachtje slapen hoeft toch niet als je met Egyptair aankomt om 04:00 snachts ? Dan is de nacht immers al bijna voorbij
hoi hoi,
De heenweg zou ook inderdaad geen probleem zijn en dan hebben we ook geen overnachting nodig maar de terugweg zouden we middenin de nacht vanaf Nairobi vliegen en de laatse vlucht van Mombasa naar Nairobi is vroeg in de avond, vandaar
We zijn nog steeds aan het zoeken maar komen inderdaad aan dezefde prijs als Mwende. Zodra we geboekt hebben, laat ik het weten. Dan begint de volgende speurtocht…verblijf. We willen gedeeltelijk (tussen kerst en nieuwjaar ongeveer) aan de zuidkust verblijven en daarna een week aan de noordkust omdat we dan dichtbij de kindjes zitten.
Alvast bedankt weer!!! :kus:
@Mwende, hoe gaat het nu met jouw vriend? Werd hij “zomaar” beschoten? Of was er enige aanleiding toe?
Mwende, dat vind ik bijzonder dapper van je, dat je zelf rijdt. Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan een auto te huren, zowel in Mombasa als in Nairobi, maar ik durf het niet aan…Gekkenhuis dat autorijden in Kenya.
Het is ook de moeite waard om af en toe eens te kijken op de site van jetairfly.Hun tarieven verschillen mogal per boekingsdatum en de service schijnt goed te zijn.Je vliegt dan wel van Brussel.
@ gilling Sakimpa is er met de schrik vanaf gekomen , maar is wel zijn blackberry kwijt…
Makau is in zijn taxi in slaap gedaan met een of ander gas, en die was ook alles kwijt. ZIjn horloge, trouwring, GSM etc, ook aan zwarte Kenyaan. Je hoeft dus niet alleen ‘‘bang’’ te zijn als je blank bent. gewoon zoveel mogelijk risico’s vermijden. 1 risico = na bepaalde uren buiten zijn.
Je kan net als wij, net voor het donker naar de airport gaan en je daar een paar uur vermaken… rondwandelen, kaarten, andere reisspelletjes, tv kijken…
Die ‘‘paar’’ uur kunnen er wel bij.
@ Saada
Alles went. Ik heb als 18 jarige leren rijden in Kenya. Het was toen wel wat stiller hihi. Eerlijk gezegd rij ik liever in Kenya dan hier in Brussel !! 'k Zal intussen meer dan 10.000 km hebben in Kenya Met m’n coole Kenyaanse rijbewijs
@ fabrie
er zijn al veel post ivm. charters. Thomascookairlines+ Jetairfly = hetzelfde vliegtuig. TUI.
Nog 11 keer slapen !!!
>>>
.
Gelukkig is mombasa een stuk veiliger dan Nairobi. Maar ook, na bepaalde uren is het beter om een taxi te nemen, vooral in de stad …
Ja, die 50$ is zowat de prijs die ik ook betaalde voor een goeie 50 min vlucht vanaf Wilson Airport naar Mombasa met AirKenya ( http://www.airkenya.com/ ). Prima service aan boord en mooi zicht op Mount Kilimanjaro. Aan de uitgang van Yomo Kenyatta Airport vind je makkelijk een taxi die je naar Wilson kan brengen. Fijne reis.
Op 1 augustus vliegen we ook met Egyptair en inderdaad her en der vind je wat “kritiek” op de maatschappij. Wat ik hier lees stelt me meer gerust. Hun prijzen zijn uitstekend, dus nemen we de eventuele vertraging erbij. Wij nemen een hotel bij het aankomen om 3u45.
Hoi,
Wij vliegen een dag eerder van Mombasa naar Nairobi en zoeken wel een hotelletje om te overnachten en wellicht is Wildebeestcamp ook een goede optie. Je moet trouwens wel, anders kom je echt helemaal verwaarloosd aan in Nederland…
Groetjes,
Diani:vak02:
Hoi allemaal
Wildebeestcamp ligt dicht bij Wilson, helemaal aan de andere kant van Nairobi. (ten opzichte van JKIA)
Wat ook een leuke optie is, en slechts 30 minuten van JKIA zonder dat je door de stad moet is:
http://www.mericagrouphotels.com/ostrich/
Is wel iets duurder, maar dat spaar je dan weer uit aan taxi… enje kan een struisvogel ritje maken …
Niks mis met Egypt air. alleen de uren kunnen wat lastig zijn , vooral als je met kids reist.
en alles wat je kan doen om rijden in Nairobi in het donker te vermijden is sowieso meegenomen :
http://www.mericagrouphotels.com/ostrich/
En nee ik heb daar geen aandelen, maar we gaan wel struisvogelrijden proberen.
De meeste hotels in Nairobi zelf kan je online boeken en hebben pick-up service van het vliegveld. Je hoeft dan midden in de nach tniet met taxi chauffeurs te gaan onderhandelen.
Offer wat ik kreeg van hotel Boulevard was :
Yes it is possible to Book one double for the parents and a tripple for the children.
A double goes for Ksh. 8250.00 and a Triple is Ksh.10750.00. These rate is inclusive of Bed & Breakfast per Night
The airport ransfer is Ksh. 2500.00 from the airport to the hotel.
SITE : http://www.sentrimhotels.net/rates/
.
Hoi,
Even de ervaring m.b.t. Egyptair en wel vers van de pers:
kwaliteit en service zonder meer goed.
GROOT nadeel de (veelvuldige) vertragingen. Wij vertrokken met een uur vertraging vanaf Amsterdam. Daar werd wel weer een half uur van ingehaald maar de overstaptijd voor de vlucht Cairo/Nairobi was dusdanig kort, dat we moesten rennen. Vliegveld Cairo is behoorlijk uitgestrekt.
Aangekomen in Nairobi (om 03.45 uur!) bleek de bagage nog in Cairo te staan. Dat was flink balen, omdat we héél veel bagage hadden voor een verblijf van zes maanden (inclusief de golfbags!). Onze chauffeur stond netjes te wachten, ook voor hem was dit een etmaal wachten in Nairobi. We hebben een goedkoop hotelletje gevonden (The Marble Arch) in het centrum van de stad, vlakbij het busstation. De volgende nacht was de bagage er wel en konden we naar Mombasa rijden. Al met al een hoop gedoe waar we niet vrolijk van werden. We begrepen van personeel van Kenya Airways dat het niet-meekomen van de bagage vrijwel standaard is.
We zijn nu even in Nederland voor de feestdagen en vliegen 2 januari terug (sorry Gilling, dan zitten jullie aan de Noordkust?). We hebben voor deze trip gekozen voor onze nationale trots: KLM.
Soms blijkt goedkoop duurkoop te zijn.
Dus Egyptair is heel goed te doen maar neem uitsluitend handbagage mee of zorg dat je niet verder dan Nairobi hoeft te reizen en hou daarbij rekening met de kans dat de bagage niet meekomt.
Verder wensen we jullie allemaal hele mooie kerstdagen en een goed en gezond 2012!
Diani:vak02:
Als je een overstaptijd hebt van minder dan een uur dan komt bagage vaker niet mee, dat ligt niet aan de maatschappij. Ik heb dat ook gehad met Brunei Eirways en Austrian Airways. In Nederland bezorgen ze gewoon thuis als je bagage vertraagd is, in het buitenland kan dat helaas niet altijd.