2 weken naar Kenia, graag advies

Hallo,

Wij zijn van plan om 2 weken met z’n 2en naar kenia te gaan, van 15-08-11 tot ongeveer 29-08-11.

Nu zijn we van plan om enkel vliegticket te kopen naar Nairoby en van daaruit een week rond te trekken (safari).

Vervolgens nog een week lekker aan het strand.

Is dit slim om zo te doen, of kunnen we beter vanuit het hotel excursies boeken? Vinden het zo zonde om voor het hotel te betalen wanneer we er toch niet zijn.

Verder zijn we van plan om alles in Kenia zelf te regelen. Wat vinden jullie daar van? Of kun je hotel beter vanuit Nederland boeken?

Wanneer we 2 weken daar zijn is back-pack mee dan het makkelijkste?

Wie kan ons helpen?

1 like

Je kan alles prima zelf regelen.
Heb je bepaalde hotels en lodges in gedachte, of een bepaalde prijsklasse, boek die dan van te voren.
Cottages en appartementen zijn er genoeg, maar last minute direct aan het strand? Niet altijd helaas.
Excursies vanuit het hotel zijn meestal standaard groeps arrangementen, lokale excursies zijn meestal prive, maar geef dan wel aan dat je liever prive rond wil trekken.
Success :zon02:

Okee, we zijn er inmiddels achter dat 2 weken een beetje kort is. Daarom gaan we nu ongeveer 2,5 a 3 weken.

Ons plan is nog steeds om enkel ticket te boeken naar Nairoby en van Nairoby weer terug.

Waarschijnlijk nemen we toch beide een backpack mee.

Wat is dan voor ons een handige route om te reizen? Na aankomst in Nairoby een safari boeken en daarna verder zien? Willen laatste dagen lekker aan het strand liggen. Is dit tijdtechnisch te regelen? Wanneer je een safari boekt, moet je dan lang wachten, of kun je binnen 1 a 2 dagen vertrekken?

Verder nog tips qua plaatsen en gebieden waar we zeker heen moeten?

Hoi

AL gehoord van ‘‘lonely planet’’ ?

Misschien ook even bijna alle postst die hier al staan lezen.

ook :

http://www.wereldwijzer.nl/kenya/blog/

Vliegen op Mombasa kan overigens STUKKEN goedkoper zijn dan op Nairobi . Je kan met de trein vanuit Mombasa naar Nairobi of omgekeerd… (of met Akamba bus)

Kijk naar de prijzen op Murigi’s onderwerp :
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=103895

Lonely planet halen we wanneer we zeker weten dat we gaan!

Onze reisperiode is vleigen op Nairobi veel goedkoper (€ 550).

Beste Jos en Marjan,

Ik heb zelf ook een tijd door Kenia gereisd met een back-pack, en voor 2,5 a 3 weken is dat prima te doen! Als je in Nairobi aankomt, zou ik daar niet al te lang blijven. Waarschijnlijk heb je aan 2 nachten genoeg. Een accommodatie is ik jullie aan kan raden is Wildebeest Camp. Zij kunnen je ophalen vanaf de luchthaven en bieden verschillende type kamers aan. Je kunt vanuit Nairobi heel goed het rondje Lake Nakuru - Lake Naivasha - Masai Mara doen. Eenmaal terug in Nairobi kun je vanuit daar heel goed met de lokale bus naar Mombasa reizen als je bereid bent om niet al te luxe te reizen. Je doet er 6 tot 10 uur over, afhankelijk van de wegen en de omstandigheden… Vanuit Mombasa kun je dan met een matatu (lokaal busje) of met een taxi naar Diani Beach reizen.
Zelfs vanuit de kustomgeving kun je verschillende safaris boeken, en het meest gangbare is dan om Aboseli te combineren met Tsavo East of West.

Heel veel succes en plezier in ieder geval!

Bedankt voor jullie reacties.

We hebben gisteren de tickets geboekt. We komen op 16-08-11, vliegen terug op 30-08-11 aan op Nairobi. Daar willen we dan 2 dagen verblijven bij wildebeest. Regelen waarschijnlijk daar de Safari. Moet wel lukken toch binnen 2 dagen?

Wat is jullie advies, vanuit Nairobi een lange Safari boeken, of na korte Safari (regio Nairobi) eerst met bus of trein naar Mombasa toe en daar dan nog een Safari maken?

Waar wij tegenop zien wat betreft een cottage is dat wij niet precies weten wanneer wij aankomen in Mombasa, hebben jullie daar een idee over? Bovendien hebben we enkele cottages op internet gezien waar je zelf moet koken (willen we eigenlijk niet), dus vol pension zou perfect zijn.

Diani lijkt ons erg mooi, weten jullie daar een goede cottage met vol pension (neem aan dat je drinken daar wel kunt halen in supermarkt of zo). En wat zijn we daar ongeveer voor kwijt?

Sorry voor mijn vele vragen, heb net lonely planet besteld om meer te regelen. Ben erg enthousiast, maar vind het ook wel erg spannend.

Ik zou zelf voor een lange safari vanuit Nairobi kiezen. Lake Nakuru is zeker de moeite waard om heen te gaan, en Masai Mara vind ik het mooiste park in Kenia. Een combinatie van die 2 zou je best in 5 dagen kunnen doen.
Vanuit Wildebeest kun je deze safaris goed regelen, ook enkele dagen van te voren.

Vanuit de kust zou je aan 3 of 4 dagen genoeg hebben om Aboseli en Tsavo te bezoeken. Dit kun je heel goed ter plaatse regelen.
Zelf heb ik in Diani in een self catering cottage gezeten (Diani Beachalets). Je kunt het beste even rondkijken voor een volpension accommodatie, maar jullie gaan nog redelijk in het hoogseizoen dus de kans bestaat dat de meeste accommodaties redelijk vol zitten. Wat ik gedaan heb is af en toe zelf koken, en verder gebruik maken van de restaurants van nabij gelegen hotels (vaak mag je hier ook gratis gebruik maken van de faciliteiten zoals zwembad en spa, als je maar een drankje koopt). In Diani heb je verschillende winkeltjes en safarikantoortjes. Ook is er er redelijk grote supermarkt waar je alles kan kopen wat je nodig hebt.

Hoi Jos,

We hebben een villa in diani (met zwebad). Ga naar www.vakantievillakenia.nl
gr. Helen/Peter de Wit

er zijn vele apartments of cottage

van eenvoudig tot luxe

ook zijn er genoeg restaurants

http://www.live-kenya.com/englisch/index.html

Zo de eerste 2 dagen zijn geboekt bij Wildebeest. Zij halen ons ook op van het vliegveld.

Heb echt zo veel zin in de vakantie.

De bus/trein gaat die elke dag van Nairobi naar Mombasa en terug?

Hoi,

De trein gaat 3 keer p/wk. Voor meer info kijk op www.kenyarailways.com. Gr. Helen

Hoi

Bij de meeste cottages die je huurt is een Kok inbegrepen. De ene kok is uiteraard beter dan een andere. Als hij niet is inbegrepen, weet ik in ieder geval een hele goeie free-lance kok !
Fred. Indien gewenst geef ik je zijn gegevens.

Hij kookt superlekkere kip-curry, alle swahili schotels en hij heeft jaren voor een Nederlandse gekookt.

Er zijn hele dure en cottages en hele gewone… Voor elk wat wils.

kijk eens op http://www.kilificonnection.com (de boot is erg leuk)

Veel voorpret !! :zon02:

Mwende

http://www.rinique.net

Bedankt voor jullie reacties.

Treinreis is dus ook best wel duur 55 pp voor een enkele reis. Kunnen we beter met vliegtuig terug naar Nairobi gaan. Dat kost 75 pp en is veel betrouwbaarder de laatste dag van onze vakantie. Of zijn er andere mogelijkheden?

@ Mwende: Wat een leuke huizen. Jammer dat ze bijna niet te betalen zijn. Boevendien gaat onze voorkeur uit naar Diani.

@ hpdewit: Jullie villa is een serieuze mogelijkheid. Komen er nog op terug. Nog even orienteren.

Hoi!!

Het huisje van Helen is erg mooi inderdaad. Ook die van Trudi zijn erg mooi, hebben wij afgelopen zomer gezeten. www.villa-kenya.com
Daar zit ook een kok bij.
Veel plezier.

Die is ook veel duurder, namelijk 200 euro per week in de periode dat wij gaan.

Zou goed kunnen. Dat weet ik echt niet. Ik kan in niemands portemonnee kijken en iedereen moet doen waar hij of zij zich lekker bij voelt. Het huis van Helen is ook prachtig. Het was alleen bedoeld als vergelijkingsmateriaal.
Veel plezier!

Sorry, kwam misschien wat bot over (niet zo bedoelt).

Ben blij met alle antwoorden die ik krijg. Jullie hebben het voor ons al veel makkelijker gemaakt.

55 euro duur ?

Wat raar, als je hier in Euopa 500 km aflegt met de trein betaal je meer.

Bovendien krijg je dan geen

• dinner
  • bed
  • ontbijt
  • trip door tsavo

[ame=“TRAIN MOMBASA NAIROBI - YouTube”]YouTube - TRAIN MOMBASA NAIROBI[/ame]

p.s.
als je het op de laatste dag wil doen is het idd beter om te vliegen. De trein komt van alles tegen onderweg. de eerste keer hebben wij er 16 uur over gedaan, de tweede keer 26 uur en de laatste keer 18…

http://www.jetlink.co.ke ( http://picasaweb.google.com/mwende.monique/KenyaVakantie2010#5501112270858011314 )