Oei oei, ik zie deze vraag nu pas ! Sorry
Staat in mijn blog waar we geweest zijn en wat we gedaan hebben.
De tickets naar Kenya boek ik altijd in Januari, vroegboekkortingen. We hadden deze keer ALitalia geboekt (nooit meer) voor 510 euro retourtje hoogseizoen.
Zelf een auto gehuurd voor een maand (85.000 KSH voor een RAV4)
Verder de route gereden die ik van thuis uit , met hulp van internet en de lonely planet+rough guides, helemaal uitgestippeld had.
WIj hebben NIET in sopa lodges ed. geslapen die soms tot 200$ pppn kosten, maar in door Kenianen opgehouden B&B’s. SOms valt dat wat tegen… zie hieronder qoute uit mijn blog
-----Intussen gaan wij logies zoeken. Het London Guesthouse wat ik heb gevonden op internet lijkt een misplaatste grap. Het ligt echt midden in een erg lawaaierige buurt langs een smerig paadje wt volmet vuilnis ligt en als ik het aanwijs roept iedereen “neeee, we gaan HIER toch niet slapen zeker ?“
Omkeren maar (altijd makkelijker gezegd dan gedaan) Kisumu is een Mombasa achtige stad kwa drukte. Op naar de volgende “Kisumu beach chalets“ We zien nu ook een stuk van Lake victoria en de meiden zeggen dat is geen meer dat is een zee
, het is dan ook het tweede grootste fresh water lake in de wereld.
We rijden helmaal door het havengebied, waar we Sammy tegenkomen naar de andere kant
en komen lanngs het vliegdveldbordje en de enorme coca cola fabriek, We rijden achter een vrachtwagentje die petroleum lekt en komen verschilldende coca cola vrachtwagens tegen.
Bah, ookal zon vieze buurt. De chalets zien er helemaal erg vervallen uit en er staan overal borden
park at your own risk` even verder staan wel 100 tankers die petroleum komen halen hier en het stinkt.
Veel te ver buiten de stad, omdraaien (gaat hier makkelijk) we checken Hotel Imperial. Oooh lechts 180 euro pppn…
Volgende stop om de hoek is Hotel Sea view, 2300 pppn. FF naar de kamers kijken. Mja, dit kan wel voor 1 nacht. We checken in, betalen voor 2 kamers Eens in de kamer blijkt dat de deuren niet op slot kunnen, de klamboes niet over de bedden passen, er geen wc bril is, geen frisse lucht (visrestaurat ernaast) hmmm We gaan weer weg hoor, dt wordt niks, ikkrijg gelukkig wel mijn geld terug. Max zei dat er om zijn hoek ook een leuk hotel was, we gaan eens in Max zijn buurt kijken dan. Wisthlesprings Hotel Kisumu, vrolijke Indische dame aan de receptie, laat ons de kamers zien, prachtig ! Lijkt wel Hilton, de meiden springen een gat in de lucht, elk een eigen bed van 140 breed met een super prinsessen klamboe. Cool. Dan liever een paar euro meer dan zo`n agenebbes zootje. Wat een groot verschil is dit zeg, tussen 2300 en 3200 Ksh.
FF uitrusten, douchen fotoos bloggen-----