Eerste keer Kenia - hoe combinatie strandvakantie/safari boeken aan voordelige prijs?

Hallo,

Eind september willen we voor de eerste keer Kenia gaan verkennen. Een safari van enkele dagen willen we er zeker bij, maar we zijn wat bang om ter plekke iets te boeken (negatieve ervaring gehad met boeken van excursie in Mexico…).
We weten niet goed hoe dit aan te pakken en welke parken/safaris het meest aan te raden zijn voor nieuwkomers? Misschien nog belangrijk te vermelden dat ik hoogte/dieptevrees heb, dus hoge toppen beklimmen zit er voor mij helaas niet in…

Alle tips zijn zeer welkom!

Hoi Bianca, Je hoeft niet te bang zijn in Kenia. Safari’s zijn prima georganiseerd, precies volgens jouw wensen. Het beste kun je ter plaatse een safari boeken. Wij boeken onze safari’s bij Diani Travel Centre - www.dianitravel.net . Een 3 daagse safari naar Tsavo east/west kost ongeveer 330euros per persoon - d.w.z safari auto, met chauffeur, vol pension verblijf, game drives. Bijv. voor de safari wordt je vanuit onze villa opgehaald en teruggebracht. Wij hebben onze villa met zwembad in Diani Beach (zuid kust) Mombasa te huur. Ga naar naar onze website voor meer info. www.vakantievillakenia.nl

Bedankt voor de reactie!
Is het dan beter de excursies op voorhand te reserveren (vanuit België of ter plekke bij (bvb) Diani?
We bekijken zeker jullie villa/website, hoor!

Hallo Bianca, Inderdaad kun je je safari vanuit Belgie op voorhand boeken, maar het kan ook ter plaatse in Diani beach. Je kunt mij ook altijd bellen als je wil, dan kan ik het je precies uitleggen. Gr. Peter/Helen de Wit

Meer info :

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=105022

(conclusie : boek ter plaatse !!)

en

http://www.wereldwijzer.nl/kenya/blog/1675/goedkope-safaris-in-kenia.html

Hoi Bianca,
Ook wij gaan voor het eerst naar Kenia, hebben bewust voor de noordkant gekozen omdat zuid alleen met de ferri is te bereiken.
Wij gaan 7 maart en verblijven in het Bamburi beach hotel, hebben een safari geboekt via www.steveandrichardsafaris.com 4 dagen/3 nachten naar Tsavo east, Tsavo West en Amboseli voor 450 euro pp, zelfde safari wordt aangeboden via reisgids voor 600 euro pp
Groet en veel voorpret gewenst met het boeken van jullie reis:cheer:

Deze week een offerte gevraagd bij dianatravel en kreeg de volgende prijs:
Ø 3 Days Tsavo East (2 Nights)
Lodge: Voi Safari Lodge
Amount per person;
330 Pounds (Sharing;4-6 Pax in the Safari Bus)
400 Pounds (Private; just 2 of you in the Safari Bus)

Is dit het seizoensverschil? Of is jou ervaring bij hun dat we kunnen onderhandelen?

Hoi Bianca,

Ik neem contact op met dianitravel want de prijzen moeten in Euros zijn en NIET in pounds. Gr. Helen

Hoi Wilbra,

Voor wat betreft de ferry, er zijn onlangs vier nieuwe in Duitsland gebouwde ferry’s in gebruik genomen dus geen lange wachttijden meer. We hebben het pas nog gezien, 24-uur service. Gr. Helen/Peter

Hoi hoi,

Heb je Magical Safari´s al gevraagd om een offerte? Zij zijn zeer betrouwbaar!!!

Heel veel plezier!!

Hoi,

Ik had vanmiddag contact met dianitravel en de prijs voor 3 daagse safari naar Tsavo is 330 euros en niet pounds. Gr. Helen

Hoi Helen,

Ze bedoelden denk ik echt ponden, want op verzoek heb ik ook de bedragen in kenian shilling ontvangen:
Ø For the Private Safari it will cost you Kshs 49,200 per person.
Ø For Sharing Safari it will cost you Kshs 40,590

Met bijvoorbeeld een safari naar Masai mara (4 days) vanuit Mombasa hadden ze wel weer een aantrekkelijk aanbod: 730 pounds p.p (sorry voor de ponden :), volgens mij ongeveer 880 euro).

Gr. Noelle

Is Magical Safaris hetzelfde als Magical Adventures Tours? Ik kreeg daarbij inderdaad antwoord van ene Lucy, die jij eerder noemde:

We have an itinerary to Tsavo East, two night at Ngutuni Lodge in the sanctuary and one full day in Tsavo East. This safari will 380 USD per person.

Het wordt een aardige uitdaging om tussen alle bomen het bos nog te zien :slight_smile:
Gr. Noelle

Hallo,

Blijkbaar durven jullie het risico niet nemen om TER PLAATSE te gaan kijken en beslissen ? Er zijn heel veel firma’s, zeker juist de lokale betaalbare, die (nog) geen website/internet hebben. Wat ik ook bedoelde met mijn eerdere post :

Lamu : als je lokaal vraagt/reageert op advertentie in de krant is het 2000 Ksh per nacht, via de site meer dan 4dubbel…

Iemand ie hele goede betrouwbare safari’s doet en heel correct is :

http://www.glorykenya.com/tours-a-safaris.html

Wij huren al 5 jaar auto’s bij hun en ze zijn altijd zeer stipt en zeer correct.

(Nog een boom voor in je bos)

Bij bamubri beach hotel zit trouwens een klein safari burootje naast het hotel, net voor yul’s place. Zeer democratische prijzen, ter plaatse op het strand te regelen. Er zijn meerdere aanbieders daar, dus de kans dat ze je besodemieteren als je er een stuk of 4 met elkaar vergelijtk wordt kleiner.

http://www.rinique.net

Die aanbieding voor Lamu is voor studenten werd mij verteld :mad:
Waarom altijd alles voor een koopje?
Vergelijk de prijzen eens met je toeroperator in je hotel, zij maken flinke winsten over de rug van locals, geld gaat terug naar Europa, de locals moeten onderling om de laatste marge knokken.
Je betaald een flink bedrag voor hotel, vlucht, en dan de reden dat Kenia een aantrekkelijk vakantieland is, de safari, dat mag geen cent teveel kosten.
Schouderklopje, want je hebt toch lokaal geboekt :tssk:
Globaal, gratis is dood.

Wie zegt dat ik nu niet ter plaatse zit? :wink::wink:

(als combinatie strand / safari :vak02:, dus nog steeds binnen het topic :))

Ik wil er alleen ook een betrouwbaar gevoel bij hebben. Het gaat tenslotte toch om veel geld. De beachboys zijn aardig, maar zonder recensies zet je toch wat meer vraagtekens. Liever iets meer betalen voor iets meer zekerheid! Jullie recensies zijn erg waardevol! De verschillende sites op internet helpen echt bij de keuze!

Hoi,

Ja, precies!!! gr. Helen - www.vakantievillakenia.nl

Wij hebben begin september een 14 daagse reis geboekt bij D Reizen. Naar het Reef hotel in Mombassa. Niet zo gek duur. Van daaruit gaan we een aantal dagen op safari. Via deze site kregen wij een betrouwbaar adres voor safaries te weten: bnzomo@yahoo.com
Hij werkt nu wat voor ons uit.
Succes
Ron

Als je eens rondkijkt op neckermann.be kan je al 1 weekje kenia vinden voor 675 euro. Ter plaatse keuze genoeg om een safari te boeken ofwel bij je touroperator ofwel bij de beachboys.

Christophe

??
Waarom qoute je mij daarbij ?
Omdat ik lokaal een auto huur ? Weird…

Blijkbaar ontgaat je de belangrijkste zin : als je als lokale Kenyan moet opboksen tegen mensen die geld hebben voor internet en websites, dan mag je het schudden. En als je dan toch veel geld wil uitgeven, geef het dan aan lokale mensen en niet aan TUI of Neckermann.

Sorry voor mijn niet Westerse mening hieromtrent. Ik hou van Kenya en de Kenyanen, niet van Neckermann en TUI.