Na wat uren op dit forum rond gelezen/gehangen te hebben (zeer leuke verhalen) heb ik nu zelf een vraag.
Wij (m’n partner en ik) gaan 27 oktober 2,5 week naar Kenia, voor onze eerste (maar ik denk zeer zeker niet de laatste) reis naar Africa. Door de verhalen van een kennis zijn we helemaal overstag: vorige maand een ticket geboekt, verder nog niks geregeld.
We willen eerst een paar dagen relaxen na aankomst (we hebben Hotel Leopard Beach Resort in Diani op 't oog) en daarna 10-12 dagen op safari.
Het is een echte wirwar aan safari aanbieders op internet en je ziet door de bomen het bos niet meer.
We zijn op zoek naar mensen die ervaring hebben met African Home Adventure. Ons lijkt de safari met Tourcode AHA 030 wel wat: http://www.africahomeadventure.com/code37.htm Het is nog even afwachten wat de prijs wordt, maar een eerdere optie bij hun leverde 1300$ p.p op voor 10 dagen. Is dit niet te duur of te goedkoop?
Ons budget is ongeveer 100-120 euro p.p. per dag. Het liefst gaan we met een groep, omdat we dat veel gezelliger vinden en natuurlijk om de kosten te drukken. Enige research heeft al opgeleverd dat het geen lodge safari kan worden, omdat dat buiten ons budget valt. Alle tips zijn welkom Het maakt niet uit waar de safari start (mombasa of nairobi), ik zie dat vliegen en/of treinen betaalbaar is.
En is het beter om de safari vooraf te regelen of kan het nog ter plekke (met het risico natuurlijk dat misschien alles vol is)?
Hopelijk kan iemand mij helpen of hebben mensen leuke tips.
Ahhhh nog 2 weken wachten, we hebben er zin an!
hallo Brenda. Je kunt ter plaatse goed een safari boeken. In oktober is het echt nog niet volgeboekt. Doen wij ook altijd. In Diani Beach kun je terecht bij www.dianitravel.net
Voor het geval je in Diani nog geen onderkomen hebt verwijs ik je naar onze website www.villakenya.info Het huis is die periode nog vrij. mvg Helen en Peter de Wit:zon02:
als u in diani-beach uw hotel of cottage uitwandeld,
dan struikeld u bijna over de vele safari kantoren
dus ga lekker op struin zou ik zeggen
lekker relaxen; bakje koffie erbij of
baridi tusker of white cap
@ hpdewit: we vinden het toch nog een beetje eng om ter plekke pas te boeken, maar het is nog niet uitgesloten dat we dat als nog doen. We zijn nu voornamelijk aan het informeren en uitzoeken wat we gemiddeld kwijt zijn aan een safari zoals wij dat willen (minimaal Tsavo - Amboseli - Masai Mara - Lake Nakuru). We hebben helaas eigenlijk een budget van 120 euro p.p.p.d. Maar we willen zooooo veel Misschien toch een stukje Tanzania meepakken? ha ha Dianitravel ziet er trouwens goed uit, alleen hebben ze niet echt een safari die bij ons past (14dagen gaat net niet)
Wij willen maar een paar dagen blijven in Diani en ik zie dat jullie villa alleen per weer te huur is, dus ik denk dat dat afvalt voor ons. Helaas is Leopard Beach resort volgeboekt, dus we gaan weer verder op zoek.
@ murugi: Hukuna Mata dus Maar we zijn nog best onervaren met dit soort dingen, dus ter plekke boeken zonder dat ik weet of de tour organisatie wel een beetje deugd en/of goede recensies heeft. We hebben al contact met een aantal tour operators, maar vaak valt het toch net buiten het budget. En hoop zeker een lekker Keniaans kopje koffie te drinken
Hallo Brenda. Je hoeft het huis niet perse een week te huren , als je wil kun je het zelfs per dag huren. Laat maar weten wat jullie willen. mvg Peter en Helen
Je hoeft toch helemaal niet persé ter plekke te boeken ? Er zijn meer dan genoeg firma’s online waar je kan boeken en een voorschot betalen met Mpesa.
Bovendien zal elke safari operator maar wat graag aan jou specifieke wensen voldoen. Zowel naar aantal dagen als naar locaties toe. Het zal je ter plaatse misschien 1 middag kosten om bedrijfjes met elkaar te vergelijken als je zelf duidelijk weet wat je wil? En dat weet je zo te zien.
Glory geeft pracht service en is zeer betrouwbaar.
De safari beschriving die je zelf aanhaalt ziet er super uit ! Wel grote afstanden (zet eens uit opde kaart van Kenya)
Al zou ik zelf dag 11 laten vallen en 10 herhalen. Men zegt dat er in Tsavo East bijna niks te zien is tegenwoordig , als je die laat vallen en een extra West neemt.
FOUTJE ook in de beschriving
DAY 10 : Amboseli-Tsavo West
Early morning breakfast then proceed on with your last game drive in tsavo west as you leave the camp for Tsavo West
het is een 7-zits voertuig, ze zeggen niet precies wat voor voertuig.
Geen idee of dat krap is of niet. Ik heb ze vandaag aangeschreven.
Natuurlijk heb ik ook hier op het forum nog verder gezocht. Kayoli Safari klonk heel goed, maar we vonden Rodger een beetje erg opdringerig en hebben er geen goed gevoel bij. Glory safaris zijn we nu aan het bekijken.
De meeste organisaties hebben wel veel te bieden, maar bijna allemaal te duur: circa 1500 euro p.p. voor gemiddeld 10 dagen. Dat is boven ons budget en dus blijven we verder zoeken.
Misschien moeten we de safari maar ter plekke boeken en ook wat onderhandelen. Maar we blijven het proberen om alles vanuit Nederland te regelen (al is het maar voor het gevoel). Dit weekend moeten we ook een beetje knopen gaan doorhakken waar we willen slapen de eerste dagen.
Net terug uit Kenia.
Wij hebben onze safari gedaan via Diani travel echt aan te raden!
Wij hadden met z’n tweeen een busje voor onzelf dus helemaal prive en konden alles zelf bepalen hoe en wat,en wat we wilde zien.
Als je interesse hebt heb ik een email adres van onze gids en tel nr.
Ik denk dat je zelfs in overleg het aantal dagen kan bepalen:)
En dit bureau is echt niet duur.
Wij hebben een super safari gehad.
Hoi, verleden jaar hebben wij vanuit nederland en alleen via de mail bij deze dame een perfecte safari geboekt en ook nog 3 losse dag trips dit alles met een " privéchauffeur " Je kunt bij haar ook terplekke heel gemakkelijk nog wat boeken en niet vergeten ALTIJD AFDINGEN dit hoort er echt bij, vraag naar de chauffeur Simon en je hebt de beste tijd van je leven hij rijdt nl niet als een dolle wat de meeste wel doen, doe maar de groeten van Femmie en Sjeng http://www.monikasafaris.org/
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de vele reacties.
Op de website van Monica safaris staan geen tours wat ik wel jammer vindt. Weet niet of we op korte termijn nog wat kunnen regelen.
Dianitravel heeft alleen korte safaris, valt af voor ons.
Verder hebben we nog African Veterans Safaris op het oog, wel alleen privé en dus duurder… En nog steeds bezig met African Home safaris, maar daar zijn helaas weinig reviews over te lezen.
Wat we wel al geboekt hebben nu is ons eerste hotel/resort voor de eerste 3 dagen: Bamburi Beach Resort.
Nog 6 dagen Hopelijk is het dan droog in Mombasa als wij arriveren!
We hebben een 11 daagse privé safari geboekt bij Kenya Expresso Tours and Safaris (KETS) voor $1700 p.p. Overnachtingen deels in tenten als ook in lodges.
We vonden hem het meest behulpzaam bij het samenstellen van de safari en ook niet zo opdringerig. Bovendien staan ze goed aangeschreven op Tripadvisor.
Nou vragen ze om $1400 alvast over te maken en de rest ($2000) cash te betalen op de 1ste safaridag. Hoe kom ik in hemelsnaam aan zo veel geld cash? En is dat wel veilig? Ik vind het niet erg prettig om met zooooo veel geld in m’n broekzak te lopen.
Niet zo bang …geld in een omhang portemonee om je nek, aan een koord onder je kleding zit die dan kan niemand eraan aan. Zo doen wij dat denk ik al 20 jaar. In die zelfde portemonee pin/credit card, de pil, eventueel een paar paracetemol, en de pas zo kan nooit iemand aan je spullen ten zij je natuurlijk het boven je kleding houdt maar ik verzeker je als je op schiphol in het vliegtuig stapt ben je al bijn vergeten dat je ze omhebt. Vreselijk veel plezier en vooral al je wensen aan je chauffeur duidelijk maken veeeel met hem over ook zijn leven praten en je hebt de mooiste vakantie ooit
We gaan het met de dubbele onderbroeken doen
Het was meer de vraag hoe ik aan dollars kom, maar werd door mijn collega gewezen op het GWK.
Ik ben in ieder geval blij dat ik 3 dagen voor vertrek de belangrijkste dingen geregeld heb. Nu alleen nog de stress waar koop ik in oktober nog een bikini