Wie heeft er goede / slechte ervaringen met Keniaanse safari aanbieders??

Hoi Allemaal,

Ik en mijn vriend gaan in November 3 weken naar Kenia en Tanzania.
We zijn op zoek naar ervaringen van reizigers met Locale tourbedrijven .
Goed of slecht!!
We willen ± 2 weken op camping safari .De vraag is alleen nog met welke!!
We beginnen in Nairobi en eindigen in Dar es Salaam voor de rest staad er nog niets vast !

De safari begint dus vanaf Nairobi maar als eindpunt willen we Arusha en vanaf daar willen we met de bus en boot naar Zanzibar
Ik heb al veel gekeken op alle mogelijke sites en de goedkoopste was rond de 95 euro per dag…
Heeft er iemand nog een betere gevonden dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Groetjes Caroline

Reken er sowieso op dat het minstens US$85 per persoon per dag gaat kosten (maar US$100 pppd is waarschijnlijker), als je in een groep van minstens 4 personen zit en kampeert in tentjes. Minder personen is duurder, lodges zijn duurder, betere gidsen zijn duurder.
In Tanzania betaal je voor hetzelfde, minstens US$130 per persoon per dag, want daar zijn de park entry fees hoger.

Ik weet niet of er safari’s bestaan die de grens over gaan.

Ik heb destijds 4 dagen Masai Mara + Lake Nakuru geboekt bij Planet Safaris in Nairobi. Het meeste was wel goed geregeld. De gids wist veel, sommige campings waren mooi, andere erg basic; in Nakuru had ik zelfs een eigen hotelkamer. Wel zat ik soms met meer dan 9 mensen in het minibusje waardoor sommigen niet goed foto’s konden maken, en je maar één kant op foto’s kon maken. Het was elke dag een andere groepssamenstelling, afhankelijk van wie wat geboekt had stelden ze die telkens opnieuw samen of brachten ze je weer naar de volgende plek, dat verliep wel gladjes. In Kenia zijn minibusjes gebruikelijker dan jeeps.

2 weken op safari is erg lang hoor. Ik heb 4 dagen in Kenia en 4 dagen in Tanzania gedaan en dat vond ik wel genoeg.

In Tanzania heb ik gezien: Serengeti, Ngorongoro Crater en Lake Manyara. Met Crown Eagle Safaris, niet aan te raden! De gids wist niks van de dieren of de natuur, de jeep was slecht, de tent kon niet goed dicht, de slaapzak stonk. Alleen de kok was erg goed.
In Tanzania staan o.a. Sunny Safaris en Roys Safaris goed bekend. Zijn wat prijziger (dus nog duurder dan US$130 pppd) maar echt de moeite waard om goede gids e.d. te hebben!! Dat maakt of breekt je ervaring.

En even ter overweging voor je keuze in aantal safaridagen versus normale dagen…
niet-safaridagen kostten mij gemiddeld zo’n US$20-25 per dag. Voor dat geld had ik dan een privé hotelkamertje, ongeveer 2x per dag uit eten (verder ontbijt van hotel of zelf wat op een markt of op straat kopen), een paar keer per week een busrit naar een volgende plaats, wat souvenirtjes… Denk dus goed na hoeveel safaridagen je wilt want die zijn gewoon veel duurder.

Cultural Tourism in Tanzania is superleuk, bv. met bosjesmannen jagen, een honingoogst meemaken, 4000 jaar oude rotstekeningen bezoeken, met een medicijnvrouw kletsen, traditioneel eten eten, door koffieplantages wandelen, etc etc… uiteenlopend van een tientje per dag tot 100 dollar of meer, afhankelijk van wat je kiest en wilt. Het geld komt grotendeels terecht bij de communities die je bezoekt. Op mijn site lees je mijn ervaringen met twee cultural tours die allebei super waren.

Verder vond ik Zanzibar ook machtig interessant, vooral Stone Town. En diverse vrienden van mij raden Lushoto in Tanzania aan, een mooi en gezellig startpunt voor bergwandelingen.

Safari njema!
Cécile

Hoi Cecilia,

Wat zou jij doen …wachten met en safari boeken tot in Kenia of kort van te voren een safari boeken…
We vinden het niet erg om de eerste dag wat verschillende tour bedrijfjes af te gaan maar meer dagen wil ik daar niet aan uitgeven.
Ik zal eens kijken bij planet safaris of die ook zo’n combi paket hebben van Kenya en Tanzania samen want ik had gisteren nog een ‘stukje’ ( was een beetje veel om alles te lezen…)van je website gelezen en dat klonk wel super…

Ik weet wat je bedoeld met dat 14 dagen lang is voor een safari maar anders kunnen we niet zo veel zien in onze 3 weken!
Of is het genoeg om 4 dagen op safari te gaan in Kenia en 4 in Tanzania?
Want voor de eerste plaats gaan we omzo veel mogelijk natuur en dieren te zien.
We zijn ook geen luxe vakantiegangers ik vind het heerlijk om s’avond rond het kampvuur te zitten en te camperen enz.
Het belangrijkste is alleen dat de guide goed en aardig is en dat de auto in orde is.Zo’n lastige Duitser( zoals in jouw verhaal…) overleef je dan ook wel …hihi

Ik geloof dat die prijzen van tussen de 85 en 100 dollar wel een beetje verouderd zijn want die ben ik nog niet tegengekomen…eerder in euro’s!
Het beste bod heb ik tot nu toe gevonden heb.
Safe Ride Tours & safaris :
1 nacht BB in Nairobi +airport transfer
14 camping safari door Kenia en Tanzania
1 nacht BB in Arusha
Voor ongeveer 2000 USD
Ken jij deze aanbieder?
Of Africa home adventure die heeft een 11 daagse safari voor 1000 euro…

We hebben nu ongeveer 1 week uitgetrokken voor Zanzibar is dat genoeg?
Is het goed te doen om zelf met een auto rond te rijden en dan iedere dag kijken waar we uitkomen en in welk hotelletje we slapen? Moet je daar ook zo oppassen dat je voor het donker in je hotel bent?
Kan je daar niet s’avond langs het strand naar barretjes en restaurantjes lopen zonder dat het gevaarlijk is?

Zo alweer zo’n lang bericht!!
Ik ga maar eens werken een beetje geld verdienen voor zo’n dure vakantie!

Bedankt alweer,

Ps. Doe je dit voor je werk al dat reizen of heb je gewoon zo veel geluk dat je overal naartoe kan?

Groetjes Caroline

Hoi Caroline,

Nee ik doe het niet voor mijn werk, haha was het maar waar. Ja ik voel me wel een mazzelaar dat ik al zoveel van de wereld heb mogen zien, vooral als ik bedenk dat 80% van de wereldbevolking het veel armer heeft. Maar het is ook gewoon een kwestie van keuzes maken, andere dingen laten (ik heb geen auto enzo) en GAAN. Maar de laatste reis was alweer 2 jaar geleden dus het valt ook wel mee hoe vaak ik ga. Dit jaar wil ik wel weer eens ver weg!

Telkens als ik je bericht lees klinkt het alsof je misschien beter een groepsreis kunt boeken, bv. zo’n Djoser reis. Je wilt veel zien in korte tijd en vindt kamperen wel leuk, volgens mij doen zij dat ook en dan is alles al voor je geregeld.

Als je toch zelfstandig wilt gaan… (wat ik zelf altijd wel het leukst vind)… Ik moet zeggen dat ik ook niet zo goed weet wat nou beter en handiger is: vanuit thuis boeken of daar pas. Ik heb pas daar geboekt, en in Kenia dus wel een goeie operator gekozen, maar in Tanzania niet (terwijl ik toen wel af ging op het advies van een andere gids waar ik heel tevreden over was geweest).
Nu ik de laatste jaren mee lees op internetfora, lijkt het wel altijd veel duurder om van tevoren te boeken. Waarschijnlijk ook omdat je dan quotes krijgt voor 2 personen.

Ik ken Safe Ride niet.
Het is ook lastig om via internet betrouwbare operators te vinden, je kunt bijvoorbeeld wel vragen naar de ervaringen van mensen in dit forum en andere fora, maar er is ook een gevaar dat tour operators zelf antwoorden en zich voordoen als tevreden toerist. Nou zal je dat gevaar hier wat minder snel hebben maar op het Lonely Planet forum is die kans er wel.

Misschien kun je hier wat mee:Google search

Een week Zanzibar is wel voldoende hoor. Een dag of twee, drie in Stone Town en de rest aan een strand, en nog een Spice Tour ofzo. De stranden in het noorden zijn denk ik leuker. Ik was in Bwejuu waar in 2004 nog niks was behalve wat bungalows en de restaurantjes van die verhuurders, maar geen winkeltje om eens zelf wat fruit of koekjes of zo te kopen. De zee was daar ook heel ondiep dus je moest enorm ver lopen voordat je een beetje kon ‘zwemmen’ in dat bloedwarme water.
In Stone Town moet je na het donker ook wel een beetje oppassen maar als je met z’n tweeën bent is dat ook al wat veiliger denk ik. Probeer 's avonds geen tas mee te nemen, alleen wat geld in je zak ofzo. Eventuele dieven kiezen dan liever een slachtoffer die wel een tas (of camera) bij zich blijkt te hebben.
Hoe veilig het bij zo’n strandplaatsjes is durf ik niet te zeggen, daar in Bwejuu werd je zelfs gewaarschuwd om niet overdag in je eentje ver af te dwalen. Maar vrienden van me hadden wel fietsen gehuurd en zijn naar een ander restaurantje gefietst langs het strand.

Succes,
Cécile

hoi,

Op zanzi is veel te doen, maar ik denk idd dat een week meer dan genoeg is, gezien het aantal weken dat je totaal gaat.
in africa moet je bijna overal wel “voor het donker thuis zijn”. In stonetown kan je savonds prima rondlopen. als je hotel afgelegen is of je bent bang dat je het niet trug kan vinden dan neem je een taxi. en als die taxi niet door de straatjes past, dan neem je de taxichauffeur mee. tenminste dat doe ik, maar ik ben alleen.
als je naar het noorden gaan, richting nungwi, daar zijn alle stranden aan elkaar geplakt met hotels ed op een niet eens storende manier. betekend wel dat je aardig wat vrijheid hebt savonds en snachts. want alle stranden worden bewaakt.
verder altijd ff checken welk strand wel en niet kan. en idd in het noorden/westen heb je altijd diep water, ad oostkust kan er soms een kilometertje verschil tussen eb en vloed zitten

kwa safari companies, ik geloof dat sjaak (hier in het forum–> martinbrons) een goedkope tourcompany had gevonden. hij gaat welliswaar naar kenya/uganda en daarna zelf naar tanzania. ik keek op van zijn prijs! volgens mij is hij al weg, maar je kan zijn bericht wel terugvinden
veel plezier

Hoi Mariska,

Ik kan dat bericht niet vinden van Sjaak waar hij iets zegt over een tourcompany…( alleen dat Nederlandse bedrijf en zijn websites)
Weet jij hoeveel hij ongeveer betaald heeft voor zijn safari…
En de naam van dat bedrijf want dan kan ik daar ook nog even bij kijken!

Groetjes Caroline

hoi, ja gevonden het is toch niet zo goedkoop als ik dacht, ze hebben op een leuke manier de prijs gesplit…
maar kijk zelf maar:

http://www.nomadtours.co.za/nmg_14_d…tour_2010.html

ze hebben een van te voren prijs en een lokaal nog te betalen prijs. bij elkaar dus toch een aardig bedrag. helaas

HAi,

Ik heb een hotel gehad in kenia (malindi) en ik heb nog contact met de man die al onze safari’s deed, echt super.
Alles wat je graag wil kan je met hem bespreken en hij kan dan een goede optie en route voor je aan geven. Hij kan je in nairobi ophalen of ergens anders, maakt niet uit.
Voordeel dat er geen touroperor tussenzit…
Mocht je interesse hebben mail me dan even…

Hoi,

Bedankt voor je berichtje !
Waar zit dat hotel /Hostel…?
Ik heb nu net vorige week een Hostel geboekt voor onze eerste 2 dagen in Nairobi bij Wilde beest.
Ik las uit heel veel berichten van mensen die daar hebben geslapen dat het heel schoon en goed is dus ik hoop dat het zo is.!

Het is een hostel dat gerund word door een Australies stel en hebben ook zelf een tourbedrijfje ( campingsafaries rond de 100 euro per dag …)
Ik ben nog steeds geintresseerd naar andere tourbedrijven want misschien valt die van ons toch tegen dan heb ik altijd nog meer bedrijven om uit te kiezen!
Dus als je het nog hebt zou een website of email adres altijd fijn zijn.

Alvast bedankt groetjes Caroline
:wereld:

Wie kan mijn ongerustheid wegnemen? Ik ben van plan om over een week of twee op het strand van Nyali in Mombasa een safari te boeken, maar begin erg te twijfelen na de volgende posts op tripadvisor BEACH BOYS are rip offs, beware!! - Mombasa Forum - Tripadvisor

Kan iemand mij adviseren?
Bedankt alvast,
Janjoost.

Als je niet van tevoren wilt boeken, kun je wel dit doen: aan toeristen die net terug komen van een safari, vragen via wie zij die geboekt hebben.

Ook kun je nog eens in het Lonely Planet forum naar ervaringen vragen, voor GOEDE operators.

Groeten,
Cécile

Bel eens met Amicabre Travel (Avenue House, Nairobi City Square) en vraag naar Gerard (NL, ja;). Hij woont sinds 7 jaar in Kenia +254 20 318 233 (of 234 op het eind).

Wij reden vaak zelf, maar als er visite kwam regelde we het via hem!

Heb je ook een email van Gerard Bianc83?

Pff daar vraag je me wat. Je kunt gewoon mailen naar [EMAIL=“townoffice@amicabretravel.com”]townoffice@amicabretravel.com; Je kunt ook vragen naar Max of Joshua, kenianen met een NL werkwijze;)

Hallo allemaal,

De tijd begint te korte in iets meer als in maand zijn we al in Kenya…>>>
We hebben een hostel geboekt voor de eerste 2 nachten:slapen: maar verder hebben we nog niets vastgelegd!
Ik denk dat we de safari ook pas daar gaan regelen want dan zijn we flexibeler…
Het hostel heet ‘‘Wilde beest’’ kent iemand dat?
Het klinkt allemaal wel positief en ze hebben ook een tourbedrijf.
Ze zijn alleen niet aangemeld bij de ‘‘Kato’’

Als iemand hun kent hoor ik het graag!

Groetjes Caroline

Hi Bianc83,
Ik heb de volgende info gekregen, zonder de lodges. Ze zijn nogal aan de prijs dacht ikzelf, maar ik ben nog nooit een safari gedaan natuurlijk.
Wat vind je van de prijs?

Below is a suggested itinerary for the requested safari. Please note that we have other safaris which are more supeior than tsavo. This is like three days into masai mara.

Kind regards,
Maxlide Mugaisi.
Sales and operations.
Amicabre Travel Services Ltd.
Tel: +254-727642242 or +254-20-318233
[EMAIL=“townoffice@amicabretravel.com”]townoffice@amicabretravel.com.
Total customer satisfaction.
3 Days TSAVO - EAST & TSAVO - WEST

Day 1: Nairobi - Tsavo East
Our Safari leaves Nairobi and drives east towards the vast wilderness of Tsavo East, Kenya’s oldest and largest park. We stop for lunch enroute to the camp or Lodge. After lunch we spend the afternoon exploring the park where we can expect to see elephant, lion, leopard, buffalo, kudu, zebra and hartebeest. Dinner and overnight at a lodge / camp.
Day 2: Tsavo East - Tsavo West
After breakfast, leave Tsavo East with game drive en-route and cross into Tsavo West National Park. Arriving in time for lunch in the camp / lodge. Our afternoon game drive includes a visit to Mzima springs. Dinner and overnight at lodge / camp.
Day 3: Tsavo West – Nairobi

Pre-breakfast game drive then return to the camp for breakfast. Depart to Nairobi with lunch enroute to arrive in the late afternoon.

Price: Camping accommodation: Euros 450 per person when only 2 persons.
Lodge accommodation: Euros 600 per person when only 2 persons.
Please note that this safari is quoted starting from Nairobi back to Nairobi.
If safari starts in Mombasa and ends in Mombasa,
The price is: Euros 345 per person camping minimum 2 persons.
Euros 545 per person lodge safari minimum 2 persons.
Package Includes:
· all game parks or national parks entrance fees
· all game drives in the various parks accompanied by our professional English-speaking driver cum guide
· transport by comfortable safari vehicles with hatch-roofs
· all campsite/lodge fees
· all camping equipment (except sleeping bags)
· Accommodation in the campsite/lodge as specified.
Three sumptuous meals per day whilst on safari, prepared and served by our cook if doing a camping safari.
Doesn’t include: Sleeping bag if doing camping safari, drinking water, toiletries and

In Kenia moet je rekenen op minstens US$90 per persoon per dag als je **minstens 4 **in een groep bent. 2 personen is natuurlijk in verhouding veel duurder (bijna twee keer zo duur per persoon), want je gebruikt net zoveel vervoer / gids / kok als een groep van 4, alleen ietsje minder eten en tenten. Entree voor wildparken is vaak ook al vrij duur dus daar gaat ook een deel van de kosten in zitten.

Je kan ook ter plaatse kijken of je nog bij een groep kan aansluiten.

Let ook wel even op wat dag 1 en dag 3 inhouden… is dat alleen de rit van A naar B of ga je ook nog een game drive doen of iets bezichtigen?

Hi,

Denk dat een game drive er de eerste en de laatste dag niet echt zal inzitten. Van Nairobi naar Tsavo is nogal een serieuze rit.
Vanuit Mombasa is dit wel te doen en kan je in de namiddag/vooravond nog een game drive doen en de laatste dag kan je ook nog een morning game drive doen alvorens je vertrekt.
Persoonlijk vind ik, dat wanneer je vanuit Nairobi vertrekt, beter een safari maakt naar Masai Mara.
En inderdaad, dit voorstel is behoorlijk prijzig.
Vanuit Mombasa moet het toch mogelijk zijn om een 3-daagse safari naar Tsavo East/Tsavo West met overnachting in lodges te maken voor een € 400,00 per persoon. Er staat trouwens niet bij vermeld in welke lodges er overnacht wordt…
Het is wel interessant om een safari met zijn tweetjes of met je gezin alleen te doen. Je hebt plaats in het voertuig om van de ene kant én van de andere kant foto’s te maken, de gids heeft voldoende tijd om alles uit te leggen,…
Wat wel belangrijk is wanneer je prijs opvraagt, is dat de parkentrées inbegrepen zijn, want die lopen inderdaad behoorlijk op.

Groetjes,
Trudi

De kosten voor de parken zijn idd erg hoog. Amboseli en Nakuru zitten nu al op 60 dollar. Mara op 50 en Tsavo East en West volgens mij ook (verschillende parken en daarom ook apart betalen). Wij zijn toendertijd gewoon om half 9 uit Nairobi weggereden en hebben daarna ook nog gewoon de afternoon gamedrive (normaliter van 16 tot 18) gedaan. Vaak calculeren ze ook in dat je onderweg naar de lodge al een gamedrive maakt.

Ik vind het voor toeristenprijzen (resident betalen een andere rate) een prima prijsstelling. De overnachting is incl. alle maaltijden.

Succes!

Een handig forum is dit, uiteindelijk zijn we drie dagen op prive safari geweest met Magical Safaris voor een bedrag van 620 euro, twee personen in lodges. Een besparing van 470 euro bij elkaar. Alles prima voor elkaar, game drives op de eerste en laaste dag, maaltijden en drinkwater, vriendelijk personeel en een geweldige drie daagse safari naar Tsavo East en west. Ze staan ook op trip advisor: http://www.tripadvisor.com/Travel-g294210-c125226/Mombasa:Kenya:Magical.Safaris.html
Bedankt voor jullie advies en als iemand meer wilt weten mail me maar.
Janjoost