Goedkope safari Kenia

Hallo allemaal,

Ik wil deze zomer (eind juli) naar kenia voor een safari. De prijzen vallen me erg tegen, heeft iemand een advies voor goedkope, maar natuurlijk ook goede organisaties?

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt,

Ik heb exact de zelfde vraag als u!!
Heeft u al handige tips en dingen binnen gekregen?

vr. gr. anna

1 like

Ik heb ondertussen geboekt. Bij de bibliotheek heb ik de lonely planet geleend. Tijdens mijn reizen naar Australie, nieuwzeeland, Thailand, Maleisie en Amerika heb ik hele goede ervaringen opgedaan met deze reisgids. In de lonely planet worden een aantal reisorganisaties aanbevolen. Ik heb gekozen voor **Eastern & Southern Safaris Ltd. (http://www.essafari.co.ke/) **Zij komen heel profesioneel over en hebben een antwoord op elke vraag. Wij gaan met vier personen en dan krijg je een prive chaufeur en de garantie dat je maar met zn vieren in de auto zit. We gaan 7 dagen op safari. We gaan naar lake Nakuru, Masai Mara en subaru. De kosten zijn 1200 dollar pp. Als je met minder mensen gaat kost het meer geld. Daarna hebben we de goedkoopste vlucht gezocht. We reizen nu via Londen naar Nairobi. We vliegen met Virgin Atlantic en hebben een ticket voor 700 euro. Er waren ook tickets van 500 euro vanaf Amsterdam (met turkisch airlines) maar die waren er niet meer op de data die wij wilden.

Veel succes

ik vind 1200 dollar voo 5 dagen nogal prijzig, of ligt dat aan mij?
Wat zit daar allemaal in?

het is 7 dagen safari en er zit alles in; toegang voor national parks, eten, drinken, slaapplek, prive chauffeur, kok enz.

Het zou nog iets goedkoper kunnen, maar er schijnt ook veel corruptie te zijn bij de onderste laag van budget organisaties. ik had er geen zin in om daar mee te maken te krijgen.

wat versta je dan onder corruptie?

de afspraken niet nakomen, geen goede gidsen, auto die niet goed onderhouden is, opeens extra geld voor van alles moeten betalen enz. Je moet de lonely planet van kenia maar eens lezen. je wordt er constant voor gewaarschuwd. ik heb liever iets meer zekerheid en daar betaal je ook iets meer voor. maar het is nog lang niet zoveel als de reisorganisaties in nederland het aanbieden.

maar ieder zijn mening…

is mening is dat het duur is voor een locale organisatie daar.
Dat staat los van de corruptie. (genoeg mee gemaakt in zuidelijk Afrika, dus ik weet echt wel waar ik het over heb) Je hebt namelijk corruptie op vele manier, vormen en grotes.

Dank u.

ik heb gewoon alles daar geboekt bij de lokale helden!

is veeeeeeel goedkoper en we zaten in de zelfde busjes en slaapplekken als de duur betaalde toeristen. Gewoon ticket boeken naar bijvoorbeeld strand lokatie met misshien 1 of 2 nachten. je loopt het strand op en er komen tientallen lokals met aanbiedingen. als je een beetje handig bent in onderhandelen speel je ze een beetje tegen elkaar uit. Hoe gekker je het maakt hoe duurder uiteraard.

We hebben zo een super safari gehad voor een leuk prijsje. Echt geen rare dingen gebeurt.

Dat is heel fijn voor jullie. Ik denk ook dat het meestal wel goed zal gaan. Ik heb zo ook altijd gereisd in Azie, Amerika en Australie. Dit keer ben ik alleen zo vaak gewaarschuwd en heb ik het ook in de lonely planet gelezen en ik heb met deze reisgids onwijs goede ervaringen dus ik wilde iets meer zekerheid. daarnaast heb ik maar 9 vakantiedagen en wil ik 7 dagen op safari. dan moet ik dus gelijk de dag dat ik aankom gaan uitzoeken wat de beste, leukste en meest betaalbare safari is. daar had ik geen zin in. Maar zoals ik al zei, fijn dat het jullie gelukt is en goed bevallen is…

ja als je “maar” 9 dagen hebt is het misschien wel handig dit van te voren vast te leggen. Heel veel plezier in ieder geval. Echt een top reis!!!

Ik heb het via een lokale agent in Kenia geboekt. Gewoon thuis via internet. Ik kreeg het emailadres via iemand en het is mij prima bevallen. www.wildlife-kenya.org. Met een beetje mazzel kun je nog wat afdingen op de prijs. Ik heb het geweldig gehad in Kenia! Veel plezier!

Hallo Monique

Fijn dat je geboekt hebt en ik hoop dat je een heel fijne tijd hebt in Kenia. Weet het eigenlijk wel zeker.
Safari njema.

Heb je eigenlijk een campingsafari geboekt of wordt het een lodge.

Over de prijzen: Lodgesafari kost ongeveer Euro 160 pd en camping ongeveer Euro 95 pd.
Prijzen van de NP in Kenia zijn recent verhoogd van $ 40 naar $60 pd.
Voor iedereen die plannen heeft op safari te gaan naar Oost Afrika. Ik wil graag informatie geven. Heb er heel veel rondgereisd en ben er nu voor een langere periode op vriendenbezoek.

groetjes
Mara

Life is not measured by the number of breaths we take but the places and moments that take our breath away.

Hallo allemaal goedekope safari’s boek je direct in Kenya.
Wij hebben een guesthome in Karen Nairobi en helpen onze gasten aan de safari die zij wensen en kunnen betalen ook geven wi een persoonlijke begeleiding wanneer ze Kenya van de Kenyaanse kant willen zien. Ook een dag met de Massaihedrer in het veld is mogelijk door het persoonlijke contact wat wij met hun hebben.

Want mijn echtgenote is Kenyaans en ik ben een Nederlander die met pensioen is en hier de mensen een beetje helpt.
Ons motti is we hebben een “Homefar a way of home”

Hallo Monique,

Ik zit nu al een paar weken in kenia en heb een safari gedaan naar Masai Mara NP. Erg mooi. Dit heb ik geboekt bij een willekeurig reisbureautje in Nairobi. Ze pikken je gewoon op bij het hotel om je mee te nemen naar het reisbureau om te boeken. Ben er bij 2 geweest. Na wat onderhandelen komt iedereen uit op 100,-- euro per dag. Het is prijzig maar het geld meer dan waard.

Groeten,

Rob

Hallo, ik ben net terug van een fantastische zesdaagse safari naar de Maasai Mara & Serengeti. Voorheen heb ik twee keer een safari bij Neckerman geboekt…maar deze keer bij een lokale operator. Dat is me echt veel beter bevallen dan bij Neckerman, en dan bedoel ik niet alleen de prijs! Probeer Wildlife Kenya eens, behalve de vlucht en visum regelen ze alles voor je tot in de puntjes! Hun site is: www.wildlifekenya.webs.com. Voor de verandering is bij hen een dame die de dienst uitmaakt, mischien is dat het verschil.
Groeten Gert

@gert
je link lijkt niet te werken. is dit dezelfde maatschappij??

Hi Bolletjeom,

Ik heb inderdaad gezien dat de website niet meer werkt, vreemd!
Ik weet wel dat het niet dezelfde agent als wildlife-kenya.org.
Hun E-mail heb ik nog wel: [EMAIL=“wildlifekenyawebs@gmail.com”]wildlifekenyawebs@gmail.com.
Mooie site hebben jullie trouwens!
Groet Gert.

Ik heb Lucy maar eens een mailtje gestuurd, en nu blijken ze hun naam te hebben veranderd. Ik denk dat hun oude site te veel op die van de andere Wildlife Kenya leek. Hun nieuwe site is:

www.magical-safaris.webs.com. Email: [EMAIL=“info@magicalsafari.com”]info@magicalsafari.com.

Groeten,
Gert

dank je wel voor het uitzoeken!