Safari Masai Mara

Hallo,
Wij willen in augustus vanaf Nairobi op safari naar de Masai Mara. Kunnen we dit het best vanuit Nederland al boeken of toch ter plaaste vanuit Nairobi?
En waar kunnen we dit het best boeken? Hebben jullie verder nog tips voor de safari? Bijvoorbeeld hoe lang enzovoorts.

Ik ben in 2006 drie nachten/vier dagen in de Masai Mara geweest. 1e dag s’ochtends vanuit Ukunda (aan de kust) naar de Mara gevlogen, s’avonds hadden we de 1e safari, 2e dag drie safaris, 3e dag safaris en de 4e dag s’ochtends weer terug naar Ukunda. Wij verbleven destijds in de Fig Tree Camp, in een zeer luxe tent in de Mara en goed eten.

Wij boeken onze safaris (en huisjes) bij een goede vriendin van ons: http://www.monikasafaris.org/

Wij zaten destijds in hetzelfde vliegtuig als mensen uit ons hotel die bij Neckermann hadden geboekt, alleen wij zaten daar goedkoper ;).

Goede tip: wacht niet te lang met boeken.
Bussen gaan dan wel afgeladen met toeristen richting de Mara, vooral nu met de migration en nu dat Kenia het drukste seizoen ooit heeft.
Maar beschikbaarheid van lodges zou wel eens een probleem kunnen zijn op het laatste moment …

bij monika safaris kun alleen vanuit Nairobi naar de masai mara met de 6 daagse safari. Is dit niet mogelijk in 3 dagen?

We willen graag 3 dagen op safari, max 4 dagen.

Die 5 dagen klopt wel … de Mara is zo’n 900 kilometer van Mombasa … je kunt ook direct met vliegtuigje vanaf Ukunda of Mombasa in 2 of drie dagen.
De prijzen kunnen veel verschillen, afhankelijk van de aanbieder en verblijfplaats.

Bij Monika is alles mogelijk, stuur haar maar een mail met jullie wensen. Je kan het zo gek niet bedenken en het is mogelijk. Ik ben destijds 4 dagen geweest. Ook vanuit Mombasa of Nairobi per vliegtuig

Ok, 5 a 6 dagen hebben we niet. Wat is dan een mooi gebied om in ongeveer 3 dagen vanuit Nairobi te bekijken?

Verkeerd gelezen.
Vanuit Nairobi moet een 3, of beter 4 daagse safari naar de Mara normaal gesproken gewoon mogelijk zijn.
Zowel met vliegtuig als over de weg.
Een andere mooie bestemming vanaf Nairobi is Samburu, liefst 4 dagen omdat de heen en terugreis erg lang is en samen zeker een hele dag van je safari kost…

5 a 6 dagen hoeft niet, bij monika kan je ook 3 dagen masai mara doen vanuit nairobi. Dat heb ik met mijn familie ook gedaan.

Nogmaals gewoon monika mailen met jullie wensen en het is ook mogelijk wat jullienwillen

aanbieding van monika safari ontvangen voor 4 dagen lake nakuru en masai mara

753 euro per persoon. Lijkt me erg duur.

4 days lake nakuru and masai mara

Day 1 –

Depart for a scenic drive to the world famous Masai Mara. Stop enroute at the edge of the Rift Valley escarpment to see the stunning views. You will also see the Masai people on the way, who live unaffected by modern civilization. Check in at your luxury lodge and enjoy a sumptuous buffet lunch. Later in the afternoon, you will be taken for a game drive in the park. Dinner and overnight at Keekorok Lodge/ Olumara camp or Figtree camp

Day 2 –

Today you will explore the great Masai Mara. After an early breakfast, set off for your game drive. You may stop and walk at special sites such as rivers where you can see hippo and crocodiles. Return to the lodge where you can enjoy a refreshing swim before your buffet lunch. Later in the afternoon, leave for another game drive to explore another part of the reserve. Expert game tracking skills of your tour guide cum driver. Enjoy a buffet dinner at the lodge. Overnight at your lodge / camp. Optionally you can take a packed lunch , You therefore can go on a day long game drive, returning to the lodge / camp in the evening. Dinner and overnight at the same lodge/ camp.

Day 3 –

After a buffet breakfast, depart for the scenic Lake Nakuru National Park, a bird and rhino sanctuary, and home to a variety of wildlife. This lake is famous for its pink flamingos. Arrive in time for lunch at your lodge. A late afternoon game drive will allow you to see the many wild animals in the park. You will also be taken to a cliff view point overlooking the lake. Dinner and overnight at the lion hill sarova game lodge.

Day 4 –

Early morning game drive. Depart for Nairobi after breakfast with brief stops at scenic points along Rift Valley Escarpments. Arrive Nairobi by lunchtime. Transfer to the airport for your flight home.

The price is Euro 753. Per person.

Je kan nog afdingen, maar in mijn ogen is dat niet duur. Wij hebben destijds 500euro per persoon 3nachten Masai Mara betaald en dat was in 2006. Dus ik vind dit een reeele prijs, het is ook 4 dagen/3nachten, het zijn twee parken (afstand Lake Nakuru - Masai Mara, Lake Nakuru - Nairobi (= 200 km) is ver). Maar dat is iedereen zijn keus wat duur is.

http://www.kenyanadventures.co.uk/index.htm

als je vertrekt vanaf nairobi kun je misschien beter
een safari bedrijf uit narobi offreren

Goed idee, misschien dat safaribedrijven in Nairobi jullie mee kunnen laten liften met een groep waardoor de prijs lager uit komt.

Kenyan Adventures zit echter niet in Nairobi maar in Diani (linkje).
Je kunt ook Kenyan Adventures proberen, de prijs van Monika heb je alvast …

Wij zijn momenteel ook een safari aan het regelen daar in Kenia vanuit Belgie (maar dan voor in juli).
En ik denk dat je best eens hoort of dit voor een privé safari is of niet. Anders kan je wel nog wat van de prijs afdingen vermoed ik… en of je nu met twee bent of met 6… het is zelfs tof om nieuwe mensen te ontmoeten op zo een safari.

Dat klopt, maar dat geldt meer voor de safaris naar Tsavo en Amboselli. Vooral omdat de safaribureau’s dan zelf een chauffeur inzetten.

In de Masai Mara ga je altijd op safari met chauffeurs van de lodges, waardoor je altijd met meerdere personen in het busje zit (tenzij je veel geld hebt om een privé chauffeur te nemen of zelf de weg goed kent).

Dus bij deze prijs hoeft men de discussie privé dan wel groeps niet voeren.

kan iemand mij meer vertellen over het verschil tussen verblijf in lodges en verblijf in tenten?

Prijsverschil hier tussen is zo groot.

We hebben nu offerte gevraagd bij monika safaris, kenyan adventures en sanatrekking. Tevens bij kenyansafariholidays, maar zij hebben nog niet gereageerd.

Iemand nog ervaring met andere organisatie vanuit Nairobi?

Ik ga al jaren met dezelfde safari-aanbieder uit Nairobi o.a.naar de Masai Mara.
Heb net weer een prijsopgave gekregen voor januari (dus hoogseizoen) en zijn aanbieding is een lodgesafari voor 4 dagen Masai Mara en Lake Nakuru voor
$ 680,-- voor 3 personen. Heb ondertussen zelf 5 safari’s met dit buro gemaakt en een aantal vrienden zijn ook met hem onderweg geweest. Altijd uitstekend en tegen een scherpe prijs. Meestal hebben we een prive-safari, al vragen we dat niet specifiek aan en de lodges gemiddeld (goed dus).
Het verhaal dat je in de Masai Mara altijd op safari met chauffeurs van de lodges gaat, ken ik niet en heb ik nog nooit meegemaakt.

Het verschil tussen lodges en tenten is meestal het verschil tussen een basic safari waarbij je op een camping overnacht en er kleine tentjes voor je worden opgezet of een canvas-tent met vast bed. Leuk om te doen maar redelijk primitief. Bij de lodgesafari’s overnacht je in een meer hotel-achtige omgeving. Dit kunnen ook grote safari-tenten zijn. Deze manier van safari is luxer. Het is maar net wat je leuk vindt en wat voor een budget je hebt.
Als je wat op google zoekt, o.a. bij lodges Masai Mara, lodgesafari of budgetsafari ontdek je het verschil.

Safaribureau’s die vanuit Mombasa en omgeving maken bij safari’s die naar de Mara gaan gebruik van de chauffeurs van de lodges, logisch want de afstand is te groot om over de weg te gaan. Bureau’s die vanuit Nairobi werken is een ander verhaal, die gebruiken hun eigen chauffeurs (ook weer logisch het is dichterbij).

Het verschil tussen lodges en tenten is soms groot en soms klein. Bijv. Fig Tree Camp is een hotel dat gebruik maakt van tenten, maar wel in een luxere vorm (gewone vaste tenten) met moderne toilet/douce gelegenheid (van steen) eraan vast. Het is niet zoals in Nederland een tent ergens opzetten, het is juist allemaal hypermodern. Google het hotel dat je wilt voordat je uiteindelijk beslist

Zo Safari is geboekt. Hebben toch gekozen voor 4 daagse naar Masai mara en lake Naguru.

Goede keuze, dan ga je veel te zien krijgen. Zowel de Mara als Lake Nakuru is prachtig