Reizen naar Kenia/Tanzania augustus 2009

Hallo,

In augustus 2009 wil ik samen met een vriendin op reis. Mij lijkt Afrika en vooral Kenia/Tazania erg mooi. Ik heb alleen geen ervaring met reizen in Afrika, daarom heb ik wat vragen daarover. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen!

Eerst even wat info over ons: we geven er allebei niets om als we moeten overnachten in tenten, hotels zijn dus niet nodig, ik geloof alleen niet dat mijn vriendin van echt backpacken is…Onze reisduur is maximaal 2 weken tot 15 a 16 dagen. Ik zou graag leeuwen willen zien, maar ook andere dieren en natuur lijken me erg mooi. Graag willen we de Masai Mara, Ngorogoron krater en de Serengeti bezoeken.

Weet iemand een goede organisatie waarbij we iets (goedkoop) kunnen boeken of kunnen we beter een ticket boeken en de rest daar regelen? Is dat betrouwbaar en (ook belangrijk) beschikbaar in augustus?

Weet iemand aan wat voor butget we moeten denken? Een ticket is in augustus vanaf 624 euro al te boeken heb ik gezien op cheaptickets.nl.

Is het goed te doen als twee meiden van 24 jaar in Kenia?

Heeft iemand andere tips die we mee kunnen nemen? Sites met info, ervaringen en kennis zijn erg welkom!

Er zullen vast nog wel meer vragen komen maar weet ze zo even niet.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Els

hoi hoi,

zelf ben ik er 3 jaar geleden geweest. toen gewoon ticket geboekt met wat hotel overnachtingen. Daar op het strand (mombasa) safari geboekt bij de lokale bevolking. Das een stuk goedkopen dan een maatschappij en je steunt de mensen ook nog een beetje. Verder zit je toch in de zelfde busjes tijdens de safari.
Nou heb ik dat dus gedaan in Mombasa dus zou niet weten hoe dat in Nairobi gaat. Want dat lijkt me een logischere aanvlieg stad dan mombasa als je naar serengeti wil gaan. Of misschien naar tanzania vliegen maar dat is volgens mij weer duurder.