Help, ik kan niet kiezen tussen twee safari`s en ik hoop dat jullie ervaringen mij gaan helpen de knoop door te hakken.
Ik heb van twee bureau`s twee opties liggen. In eerste instantie wilde ik alles zien maar ja…dan heb ik aan twee weken echt niet genoeg. Ik heb er nu voor gekozen om 1 safari van 4 dagen te gaan doen. Maar ja…welke moet het worden Pfff wat een luxe probleem.
Optie 1: Tsavo East, West en Amboseli ( bezoek Mizma springs en Rhino Sanctuary)
Optie 2: Masai en Lake Nakuru. > hier heb ik weer keuze uit een safari incl vlucht via Kenya Airways of met zo`n klein vliegtuigje.
Ik twijfel omdat ik aan de ene kant graag de kilimanjaro wil zien maar aan de andere kant wil ik de great migration ook zien.
Welk gebied is het mooist om te bekijken?
Wow dat is inderdaad een luxe probleem.
Als Kenia er volgend jaar of het jaar daarna er niet meer was zou ik zeggen: doe beide safaris.
Zonder gekheid.
Een safari is altijd leuk, welke je ook kiest.
Vlieg je op Mombasa, dan zou ik zeggen ga voor Amboseli en Tsavo.
Een nachtje langer in een park gunt je meer tijd om meer te zien en is wat relaxter.
De migratie is natuurlijk ook fantastisch om mee te maken, maar als het je eerste safari is dan zal je echt niet het gevoel hebben iets te missen.
Kenia zal nog wel even bestaan en er volgen wellicht nog andere jaren, Kenia werkt verslavend
Dan kun je bvb op Nairobi vliegen en dan naar de Masai Mara, bovendien spaar je de extra kosten voor een vlucht tussen Mombasa en Nairobi uit.
hallo ik wou eerst nog geen advies geven, maar ben het met kenya eens
de eerste keer kenia en standplaats mombasa, dan kies je voor tsavo/amboseli en neem dan genoeg dagen geen haastwerk.
:nod:
goede safari
Mombasa heeft het voordeel van het strand, boottochtjes, dolfijnentoer, en stads tours met Ford Jesus, old town en de gemoedelijke sfeer. Nairobi heeft als voordeel de centrale ligging tussen de parken.
Vier dagen Masai en Nakuru is ook wel kort hoor.
Uiteindelijk houd je 1 volle dag Masai Mara over omdat de afstanden groot, en de wegen slecht zijn.
Bedankt voor jullie adviezen…ik neig naar Tsavo en Amboseli.
Ik slaap er nog een nachtje over en ga dan maar de knoop doorhakken anders zit ik straks op mijn strandbedje en heb ik nog niks geboekt en via een Ned. reisorganisatie wil ik niet boeken.
hallo ursula
volgende week ben ik in diani ga ook even bij monica buurten
ze heeft vaak leuke verhalen ze spreekt erg vlug en is vaak druk
zal zeggen dat ze goede service moet geven
maar nu zal ze het nog niet erg druk hebben het is nog laagzeisoen
Van Monica als laatste een mooie aanbieding gekregen van 4 dagen Tsavo East & West en Amboseli (prive) dag mombasa city (prive), dag snorkelen Wasini en een dag mangrove tour in Funzi island dus…de knoop is doogehaktcheercheercheer
Nu maar wachten tot 10 augustus zodat we die kan op kunnen>>>
Groetjes Ursula
De voorpret kan beginnen inderdaad.
1300 euro is helemaal geen gekke prijs.
Een en ander hangt wel af van welke lodges je slaapt maar zo’n prijs krijg je bij Nederlandse aanbieders in ieder geval zeker nooit, en al helemaal niet prive.
Mooi voor elkaar zo Ursula, laat augustus nu maar komen…
Ik persoonlijk ben helemaal gek van Voi Safari Lodge. Ja het is oud maar het uitzicht is adembenemend. Vooral de “kelder” bij de olifantendrinkplaats…het blijft geweldig om zo dichtbij te komen. Als wij naar Tsavo gaan zit er altijd een overnachting in Voi bij.
Van Ngulia kan ik me niet zo heel veel meer herinneren. Wat wel een belevenis was, was het jachtluipaard wat vlees uit de boom voor het hotel komt halen. Oke het is geen echte jacht en geen eigen kill maar als je het jachtluipaard maar niet tegenkomt (zoals wij,haha) dan is dit een heel mooi alternatief.
Ik wens je een fantastische safari en een geweldig verblijf in Kenia toe.
He wat ontzettend jammer Ursula.
Ol Tukai 1 van de duurste lodges, mooi gelegen in een bos waar je wandelingen kan maken.
Nou ja, Serena is ook heeel mooi hoor.
Aan de voet van de kilimanjaro met waterstroompjes voor de dieren.
Voordeel is ook dat de prijs nu iets lager zal zijn, of niet?
Zeker jammer, ik heb van Monica nog niet gehoord of de prijs lager ligt.
Ik wist namelijk niet dat Ol tukai de duurste was maar als Amboseli Serena Lodge goedkoper is dan geloof ik wel dat Monica zo betrouwbaar is om dat zelf aan te geven…of ben ik dan te goed van vertrouwen?
Wij hebben een tijdje geleden ook onze safari geboekt (we vertrekken op 25 juli).
Wij kozen Magical safaris en hebben via mail alles duidelijk afgesproken, ook reeds een voorschot betaald.
Wij kozen voor Tsavo east, west en Amboselli met volgende lodges : Voi safari lodge, ngulia safari lodge en Ol Tukai. Wij hebben wel het geluk dat Ol Tukai nog vrij is maar ik heb ook wel al enkele maanden geleden dit geboekt. >>>
Wat je zou kunnen doen Ursula, als je persee in Ol Tukai wilt slapen is je safari een dag eerder of later beginnen.
Hoeveel het verschil tussen beide lodges is weet ik niet, dat er verschil is is zeer waarschijnlijk.
Jullie hebben in ieder geval een prachtig pakket en ook al zouden jullie in een goedkopere lodge slapen, Serena is ook heel mooi hoor, dan nog zou je bij de Nederlandse reisleiding het dubbele betalen, zonder de mogelijkheid van een prive safari.
Gooi er eens emailtje tegenaan om te kijken hoe het met de beschikbaarheid en prijs zit en vergeet vooral niet te genieten van de voorpret :vak01:
Hi Kenya,
Ol tukai zit t/m 25 augustus helemaal vol, Monica had de mail van Ol tukai naar mij doorgestuurd. Ik moet er nog niet aan denken maar 25 augustus zijn wij weer onderweg naar huis.
Ik heb bij Monica aangegeven dat wij graag op de reservelijst willen van Ol Tukai dus wanneer er toch nog een kamer vrij komt dat wij die dan toch nog graag willen. Dit gaat zij regelen met Ol Tukai.
Wat betreft het prijsverschil, klopt wat je zegt…volgens mij hebben we al een mooie scherpe prijs en ik zie het wel als we daar zijn.