We zijn weer een stapje verder en zijn ons aan het bezinnen op welke safari we zullen gaan doen. Wie heeft er tips, we twijfelen tussen 2 safari’s en weten niet of het verschil in wat we zullen zien de extra kosten waard zijn. Willen jullie je ervaringen met ons delen? Alvast bedankt.
Safari 1 tsavo east en west.
ochtend game drive, lion hill safari camp, lunch,game drive,overnachten lion hill.
ochtend game drive,ontbijt,tsavo west, kilaguni serena lodge,lunch, rhino sanctuary,diner, overnachting
mzima springs,ontbijt, terug naar mombasa
Safari 2 tsavo east
binnenkomst park via bachuma gate, game drive naar voi safari lodge, lunch,2e game drive,diner overnachting,
dag 2 game drive ontbijt en terug naar mombasa
Hallo Gilling,
Als je toch in Kenia bent zou ik drie dagen gaan.
Twee dagen houd in dat je maar 24 uur in een park bent, drie dagen 48 uur, dus meer waar voor je geld.
Voi Safari Lodge en Kilanguni is nogal een groot verschil.
Kilanguni is een dure lodge, maar echt prima ligging en service.
Voi Safari Lodge is drastisch aan renovatie toe, tenminste, toen wij daar voor het laatst waren.
Persoonlijk lijkt het me dat een koude douche: eerst 5* luxe, dan Voi Lodge.
Het uitzicht van Voi S. Lodge is wel adembenemend!
Beide parken zijn prachtig!
Tsavo Oost is vlak, veel dieren te zien, West is meer begroeid met heuvels.
De Big Five ligt in de mogelijkheden, maar die neushoorn, dat is vaak het probleem:mad:
Zoek je iets goedkopers en beters (als jullie dat willen tenminste) Vervang Kilanguni voor Ngulia S. Lodge (ook gedateerd) of Ngulia Bandas in Tsavo West, en dan Voi Safari Lodge voor Aruba Lodge in East.
Die combinatie zal zeker goedkoper uitvallen en de klasses zijn gelijk.
Een Dhow tour kun je gewoon op het strand boeken, of bij je reisburo :slywink:
Kenya: Hill safari en die andere (de betere) zijn bij de 3 daagse safari en de voi lodge is bij de 2 daagse safari.
We boeken het ook bij locals, bij Monica safari’s aldaar.
Ook de dhow wordt bij een local geboekt, philipipa als ik het goed zeg…
Mwende, ik denk inderdaad ook dat er dieren verdwijnen door de mens maar ik denk ook dat kenia het toerisme wel hard nodig heeft voor hun inkomen toch? Dat weet jij veel beter dan ik.
Kent een van jullie Hill safari camp?
Alvast bedankt maar weer.
Gilling, echt prima dat jullie bij een lokaal buro geboekt hebben
Waarom zouden wij kaas importeren uit Kenia
Lion Hill heeft een heel mooi uitzicht en het is een meer dan acceptabel nieuw tentenkamp op de rand van Tsavo Oost (helaas wel met een hek ervoor langs).
MWENDE:
Ik heb die petitie getekend, er gaat veel smeergeld aan politicy om in de toestemming voor de bouw van desbetreffend tentenkamp in de Masai Mara.
Goed dat je dat hier benadrukt
Het enige wat we tot nu toe voor Kenia doen is een kindje via plan nederland sponsoren. Een meisje in Kenia (bij kilifi) en een meisje in Tanzania.
Voor zover we weten kunnen deze kinderen hierdoor naar school en profiteert de hele gemeenschap hiervan mee.
Maar het is zo afstandelijk, zo’n ver van mijn bed show om het oneerbiedig te zeggen. Dat is ook de reden dat we dit jaar naar Kenia gaan om met eigen ogen te zien wat er met ons geld gedaan wordt en of we op een andere manier nog iets zinvols kunnen doen. Wat directer zodat er nergens wat blijft plakken…
We krijgen de mogelijkheid om bij een weeshuis te gaan kijken in Diani en misschien ook bij een tehuis voor gehandicapte kinderen.
Als het mogelijk is zouden we hier graag iets blijvends voor doen. Iets vanuit Nederland organiseren zodat er structureel geld bij hen binnenkomt.
Maar goed, eerst maar eens naar Kenia toe…We kijken er steeds meer naar uit maar ik voel me best wel beschaamd als ik kijk hoeveel we uitgeven aan een safari en wat de mensen daar met dat geld kunnen doen.Na ja, we doen ons best om wat terug te doen…
Gilling, er zouden meer mensen zoals jullie moeten zijn met een warm hart voor de normale Keniaan die jullie een toekomst bieden.
Net zoals je omschrijft in het project dat jullie nu al ondersteunen, zorg dat ingezameld geld naar projecten gaat die de mensen op een dag zelfredzaam zal maken, dan kun je met hetzelfde geld meerdere mensen helpen.
Als je je bedenkt dat door die ene safari al snel 25 kenianen direct of indirect een dag werk hebben, mag je daar ook heus van genieten hoor.
Van ganser harte hoop ik, dat het geld via dergelijk projecten niet naar First class tickets gaat van de ‘‘organisatoren’’ om eens te gaan kijken in Kenya. Maar dat het ook daadwerkelijk bij de mensen zelf komt.
Zelf heb ik er daarom voor gekozen om 3 personen uit te kiezen die ik persoonlijk ken, 1 met 2, 1 met 8 en 1 met 3 kinderen, die ik zelf zoveel mogelijk steun. Dan weet ik bijna zeker dat het goedkomt en gebruikt wordt waarvoor het nodig is.
En Kenya, dat van ‘‘genieten van de safari’’ telt dus alleen als je lokaal boekt, want anders maak je Neckermann/Thomascook/Pegase er rijker op. Die vliegen met Belgische vliegtuigen en Hollandse piloten aanwerven…:mad:
als je op safari gaat hoef je in mijn ogen niet in een luxe hotel te overnachten of het uitzicht moet heel erg goed zijn.
overnachten in een eenvoudig maar goed tent camp
is toch wel een must.
bv: ndololo safari camp in tsavo oost
bv: kibo safari camp in tsavo west en daar vragen naar de famili tent
extra groot met grote badkamer
:slapen:
Mwende: ik hoop ook dat het bij de mensen zelf terecht komt. Het feit dat we mogen komen kijken en met de mensen praten geeft me wel een goed gevoel. Dan lijkt het in elk geval safe… En we moeten ergens beginnen en ik ben nogal goed van vertrouwen. (totdat het tegendeel bewezen is)
We zullen zien als we er zijn, er zal vast nog iets uit voortvloeien enne ik ben het met je eens als er minder mensen tussen zitten is de kans groter dat het direct bij de betrokkenen komt. Maar goed, heb ook een bosnische jongen proberen te helpen die al meerder malen hier was geweest en heb meerdere malen geld naar hem overgemaakt en de laatste keer (nadat hij een aantal keren hier voor langere tijd gelogeerd had) heeft hij het overgemaakte geld gewoon gebruikt voor een vakantie… en nooit meer wat gehoord of gezien… Maar goed, om een kwaadwillend persoon ben ik niet van plan de rest niet meer te vertrouwen. Ik bedoel maar: je weet het nooit… zelfs niet bij mensen die je vertrouwt en als je eigen zoon ziet…:mad:
hallo gilling
je ging toch naar diani?
ga dan eens naar
rainbow4kids school
kebene weeshuis
gelegen centraal in diani aan de zandweg van het postkantoortje naar de airstrip en die doorloopt naar ukunda
ps: wandel niet naar het vliegveldje zelf dan kan je aangehouden worden en zegt de security dat het niet mag ivb met veiligheid:angry: en wil hij je overbrengen naar het politieburo in ukunda maar als je iets betald ben je opeens zij beste vriend en mag je elke dag komenom fotos te nemen:tongue:
(corruptie) www.kebene.com www.raibow4kids.be
hallo gilling
je gaat toch naar diani?
ga dan eens naar:
rainbowschool en kebene weeshuis
beide centraal in diani gelegen aan de zandweg vanaf postkantoortje naar de airstrip en die doorloopt naar ukunda langs de airstrip
ps: niet zomaar het vliegveld zelf oplopen dan kun je aangehouden door politie en zegt je dat je er niet mag komen ivm veiligheid en dreigt je over te brengen naar politiekantoor maar als je iets betaald ben je opeens een grote vriend en mag je opeens elke dag terug komen om te kijken of fotos te maken (corruptie) www.kebene.com www.rainbow4kids.be
kijk op de site van kebene bij links
ook makaela school groep in diani en ukunda
en ga op zondags naar het voormalige two fishes hotel hier treed elke zondag KIM op en komen vele kenianen relexen
kwaheri
Dank je wel. Toevallig had ik al gehoord dat het op zondag zo gezellig op het strand was met optredens e.d.
Gaan we zeker doen. Wat fijn om te zien dat het met deze kinderen (van jouw link) al zo goed gaat. Mooi dat er zulke resultaten geboekt worden.
We gaan in elk geval ook nog naar diani’s children village en waarschijnlijk nog naar childrens horizon. Ik weet niet of deze tehuizen ook bij jullie bekend zijn?
Er moet toch echt wat aan het verbeteren zijn als je al die projecten ziet.
Het lijkt me ook fantastisch om met eigen ogen te zien dat je verschil kunt maken, hoe klein dat ook mag zijn.
laten we met zijn allen proberen om zoveel mogelijk te delen en de wereld een beetje beter te maken (ik word hier vaak om uitgelachen omdat iedereen zegt: je kunt niet de hele wereld op je nek nemen blabla bla, denk je dat het helpt wat je doet, druppel op de gloeiende plaat etc. )
Fijn dat we hier met meer gelijkgestemden zijn.
Dank jullie wel.:chin:
ook heel veel projecten werken weleens samen met
VERKAART HELPT KENIA www.vdt.nl
een studie project met heel veel kennis opererent ten zuiden van
mombas tot grens met tanzania
ondersteund ook medische posten
:kus:
Hai Murugi (goed geschreven?) ben jij van oorsprong ook een keniaanse?
Dit alleen vanwege je naam…
Wat is jouw band met Kenia? Gewoon interresse…
Bedankt voor je link, ik vond het een erg mooie site.
Groetjes lae-titia
hallo, wij hebben deze keer tsavo east en west gedaan. Hebben geslapen in Aruba lodge en Severin lodge. Sverin lodge is een tentenkamp. Schitterend gelegen, zeer luxe en veel te zien. Kiijkend vanuit je tent ziet je 's nachts de buffels, giraffen etc rondlopen.
Aruba lodge is ook een mooie lodge. Mzimi springs zijn we ook geweest.
Vorige keer Voi lodge gehad, ook de moeite waard. Kortom iedere safari is de moeite waard. Alleen in Tsavo East zie je meer omdat het daar niet zo bebost is als in Tsavo West