Safari vanaf (zuidkust) Mombasa naar Tsavo East/West/Taita Hills 2-5febr 2014

Hallo allemaal!

Mijn vriendin komt volgende week naar Kenia met een andere vriendin en is nog op zoek naar mensen die met hen meewillen op safari vanaf Diani/Galu/Tiwi Beach/Mombasa. Ze vertrekken 2 febr naar Tsavo East, waar ze overnachten in Lion Hill Lodge, de 2de dag gaan ze naar Tsavo West (ook naar Mzima Springs) en overnachten ze in Rhino Valley Lodge. De 3de dag gaan ze naar Taita Hills, waar ze overnachten in Saltlick Game Lodge. Kleine huisjes op palen, waar het wild gewoon onderdoor loopt!

Tijdens de safari, die trouwens gedaan wordt in een Landrover waarvan het dak in zn geheel open kan, zal er tijdens de gamedrives altijd voldoende drinkwater in de auto aanwezig zijn en alle maaltijden, ook de lunch op de laatste dag zijn inbegrepen. Het enige waarvoor je extra betaald zijn de drankjes die je consumeert in je lodge en evt 10USD pp als je een Masai-dorp wilt bezoeken.

Jij/jullie kunnen met mijn vriendin mee op deze 4-daagse safari waarin je kans hebt de Big 5 te vinden tijdens je gamedrives voor maar €530 pp!
Het kantoor is een betrouwbaar lokaal kantoor waarmee ik en vrienden al vaker zijn geweest, alles goed geregeld en supersafari‘s gehad! Ik ga er zelf in februari ook weer mee weg!

Wil jij mee op deze safari, laat me dat dan zsm weten, dan geef ik het door aan het kantoortje en kan je de boeking bevestigen.

Groetjes Marriette

P.S. wil je graag op safari, maar komen de data niet uit, of wil je een andere safari, neem dan ook gerust contact op. Ik weet zeker dat ze wel een andere leuke aanbieding voor je hebben.

Via Wereldwijzer app

Hi Mariette kan ik je hier over bellen? Wij zijn. U in Msambweni tot eind febr en krijgen volgende week gasten uit Ned.
Je kunt mij ook bellen op 0714844723 of mailen op wim.fabrie@gmail.com
ik hoor graag van je
met vr gr Wim Fabrie

Heb je een mailtje gestuurd Wim!

Via Wereldwijzer app

530,- is de prijs voor als je vriendin met haar vriendin met z’n tweetjes gaan ? ALs er nog 2 mensen bijkomen (of meer) wordt dat normaal per persoon minder ? Hoeveel personen kunnen er in de Jeep ?

Net te vroeg, wij komen de 16de aan. Ik heb 3 mensen die op safari willen naar Tsavo East en West, 2 nachten, 3 dagen. De prijs per persoon is 260€ indien er 6 mensen zijn. Dit is dan de trip die je doet : LINK. Ji Yong die in November mee was heeft deze safari gedaan.

INTENARY

Nee Masaku, €530 is al de sharing price. Ze hebben een landrover voor 5 personen volgens mij. (en anders is het 7pers)

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Ik ga trouwens zelf 23-25febr op safari naar Tsavo West en Taita Hills (heb ik al geboekt). In Tsavo West gaan we écht kamperen (dus niet in een tented camp, maar zelf tentje opzetten enz) en in Taita Hills gaan we naar Saltlick Game Lodge. Er zijn hiervoor ook nog plekken vrij als je het leuk vindt.
De prijs zal ik even moeten navragen, aangezien ik als resident een andere prijs betaal dan toeristen (ivm parkfees etc)
Maar als je interesse hebt, kan ik het voor je navragen!

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Ik heb het even nagevraagd, om mee te gaan op de 3-daagse safari Tsavo West en Taita Hills (kamperen en Saltlick Lodge) zou je €290 pp kosten. Het schijnt dat vorige week de parkfees opeens weer omhoog gegaan zijn en ook Saltlick Game Lodge heeft zn prijs verhoogd.

Ook de 4-daagse safari Tsavo East (Lion Hill Lodge), West (Rhino Valley Lodge) en Taita Hills (Saltlick Game Lodge) heb ik nagevraagd, door dezelfde verhoging van parkfees en Saltlick Game Lodge kunnen ze het als ik het goed begrijp niet goedkoper maken dan €520 pp.

Laat het maar weten als er mensen zijn die meewillen, dan meld ik jullie aan!

Via Wereldwijzer app

OK. The rates zijn idd omhoog gegaan. Masai Mara bijv. is nu 90$ !!! (zie KWS )
Hier dan de offerte die ik kreeg :
3 Days Tsavo / West

Day 1

Pick up 5.15am drive for 2hrs enter Tsavo game drive to (Ngutuni Lodge) or (Lion Hill Lodge) evening game drive from 4.pm to 6.30pm back to your dinner and overnight .

Day 2

Coffee 6.am game drive 6.30am to 8.30am back to your breakfast ,after breakfast drive to Tsavo West,check in for your lunch at (Salt Lick Lodge) evening game drive from 4.pm to 6.30pm back to your dinner and overnight .

Day 3

Coffee 6.am game drive 6.30am to 8.30am back to your breakfast.after breakfast, drive back to your hotel arrived in the afternoon.

End of your safari.

Price is including everything except drinks in the lodges

  • If there are going to join Other Price is 390€ Per Pp.

- If is private Safar 3 or 4 price is 440€ Per Pp.

Masaku,
Deze safari gaat denk ik niet echt naar tsavo west, maar naar taita hills. Saltlick lodge ligt namelijk in taita hills en niet in tsavo west. Veel kantoortjes vekopen deze safari alszijnde tsavo west, terwijl dit het niet is.

Ik heb even aan mijn contact gevraagd en ik kan precies dezelfde safari voor je boeken, maar inclusief een lunch op de laatste dag (die staat er niet bij inbegrepen bij jou, terwijl je waarschijnlijk toch ver na lunchtijd terugkomt) voor €360 pp!
Laat het maar weten als je geïnteresseerd bent!

Via Wereldwijzer app

Ik vergat bij mijn laatste bericht nog te zeggen dat de safari dus in een Landrover Jeep is, en niet in een busje! Dus naast goedkoper, beter verzorgd (incl lunch op laatste dag) en eerlijke informatie ook nog een beter voertuig! :wink:

Taita Hills is dus geen Tsavo West, maar schijnt wel ook enorm mooi te zijn met enorm veel dieren. Ik ga het zelf dus in februari meemaken. En Saltlick Lodge lijkt me ook helemaal geweldig, wil ik al heel lang naartoe, en nu gaat het eindelijk gebeuren! Het zijn een soort hutjes/huisjes op palen waar het wild gewoon onderdoor loopt. Ben benieuwd wat we allemaal gaan zien daar!
Ik zal jullie nadien ook zeker weer op de hoogte brengen van mijn ervaringen!

Via Wereldwijzer app

Ji Yong en Coby zijn toch echt in Salt lick geweest :kus: LINK

Zelf ben ik er al meerdere keren geweest en Tsavo West loopt idd uit op Taita hills. Net als Machakos in Maanzoni.

Of een Jeep beter is dan een luxe-bus, er zijn busjes en busjes. Hoe dan ook : Safari is SUPER. Geniet ervan :vrede:

Waar wij onze safari altijd boeken kan je doorgeven, voor dezelfde prijs, of je een busje of een jeep wilt. Er word ook gewoon gevraagd of je een busje of een jeep wilt, niets bijzonders. Het is net was Masaku zegt:niet ieder safari busje is hetzelfde. Een safari busje is niet te vergelijken met een matatu. Hier blijkt wel weer dat iedereen tevreden is over zijn eigen safariburo en die erg graag wil aanprijzen. Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel ervaringen…

salt lick lodge ligt in taita, dus niet in tsavo-west
dus hoeven er ook géén park fee kosten betaald worden
vandaar dat de totale trip goedkoper kan zijn

1 like

Safari is zoo leuk! :slight_smile: haha. Ik ben ook geweest daar met hutje op palen! Was heeeel leuk! Nou plezierig voor wie nog allemaal gaan! Enjoy. grtz.

Ik ben net 3 weken terug Kenia, Galu/Diani Beach, met een super geweldige 3 dg. safari naar Tsavo East and West, geregeld via Marriette. De eerste nacht hebben wij in Ndololo tent camp gelogeerd, met uitzicht op olifanten die hier ook even komen drinken. Super gaaf. De 2e nacht gingen wij naar Salt Lick, wat ook heel erg bijzonder en super mooi was. Ik kan niet zeggen dat wij in een ‘hutje’ hebben geslapen. Wij hadden een geweldige room with a view!! Waar wij ook weer uitkeken op de buffels en olifanten, geweldig! Onze chauffeur/gids Mike heeft ons met de jeep naar mooie plaatsen gereden en daarom hebben wij ook zoveel dieren kunnen gezien. Daar wij met nog een stel waren, hadden wij bij de 2 + 3 zitplekken, elk een ‘eigen’ open dak, waardoor wij genoeg ruimte en mogelijkheden hadden om alles te bewonderen en foto’s te maken. Plus dat wij ook een geweldig avontuur hebben meegemaakt. Namelijk hoe 3 leeuwen een koe aanvielen en veroverden. Later bleek ook dat er nog 7 welpen waren die uiteraard ook even van de koe mochten genieten. Helaas hebben wij alleen 3 van de big 5 mogen bewonderen. Maar met deze 3 dagen is het een hele mooie ervaring geweest, die ik nooit zal vergeten en zeer bijzonder maakt. Met dank aan Marriette, Kerstin en uiteraard ook Mike!

Hallo Mariette,

Mijn man en ik boekten net vliegtickets om de feestdagen in Kenia door te brengen, namelijk aankomst in Nairobi met nachtvlucht op 24/12/14 en vertrek op zelfde luchthaven op 04/01/15 in de namiddag. We zouden graag een dikke week (8 dagen) rondtoeren en safari’s doen in een drietal Nationale parken (vb: Nairobi-Amboseli-Lake Naivasha-Masai Mara Nat Reserve-Nairobi) en daarna met een binnenvlucht naar de stranden van Mombasa om een paar dagen oud en nieuw vieren in alle rust in een hotel aan het strand (Diani Beach, Bamburi Beach of dergelijke). Ik las dat jij safari’s kan regelen met lokale betrouwbare kantoortjes die een stuk goedkoper uitvallen dan een boeking hier vanuit België. De prijzen swingen hier echt de pan uit! Hopelijk kan jij ons op weg helpen naar een betaalbare avontuurlijke vakantie! Alvast heel erg bedankt voor je moeite. We kijken uit naar jouw antwoord.groetjes uit Brugge, Lot* en Wim

Hallo Lot en Wim,

Leuk dat jullie ook naar Kenia komen! Natuurlijk kan ik jullie proberen te helpen!

Ik heb voor jullie bij 2 kantoortjes een prijsopvraag gedaan, waaronder degene waarmee ik dus geweest ben en deze voorgaande safari ook ging. Ik heb gezegd: 24-12 tot 31-12 safari naar 3 nationale parken, bijv amboseli, lake naivasha en masai mara. Daarna verblijf aan de kust. En dat jullie op 4 januari weer vanaf Nairobi vliegen. Hoe laat komen jullie 24-12 aan en hoe laat vertrekken jullie 4 januari vanaf Nairobi?

Zou je mij dit misschien per email kunnen laten weten? Dat communiceert wat gemakkelijker: marriettevdvelde@hotmail.com

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

Ik zou nog even laten weten hoe mijn eigen safari geweest is afgelopen week. En het was echt super!
Mike is een geweldige driver/gids en zelfs mijn dochtertje van 15 maanden vomd het fantastisch. Zij gierde van het lachen bij elk dier dat we zagen, dus voor elke groep dieren van welke soort ook stopten we even. Op de achterbank van de jeep (die we helemaal voor onszelf hadden) had Mike een bedje gemaakt met een matje, zodat ze daar ook kon slapen als ze moe was. Het was verder ook geen probleem als we het programma even een beetje wilden aanpassen ivm de kleine enz.
Ook niet geheel onbelangrijk: ik vond dat Mike echt een veilige driver is. Hij neemt geen risico‘s met inhalen op de snelweg, houdt netjes afstand, rijdt niet abnormaal hard, ook niet als er een cheetah gespot is, hij rijdt dan door, maar gaat niet riscant racen. Ik heb dat helaas vaak anders meegemaakt met andere safaribedrijven, dus vond dit echt heel fijn!

Wat betreft landrover of busje, voor mij is het toch duidelijk landrover. Veel meer beenruimte, bij het bekijken van de dieren helemaal vrij bovenop het dak zitten, en zowiezo voldoende laadruimte voor grote tassen enz (met een baby heb je nu eenmaal meer bagage).

Zelf vond ik het kamperen geweldig, heerlijk in de natuur, geluiden van dieren en geheel donker. Mijn vriendin vond het toch wat tegenvallen. Wij zagen geen ranger met geweer oid en met de geluiden van een hyena op de achtergrond vond ze dat toch wat spannend. Toilet en douche was wel aanwezig en goed. Je tent kon je opzetten onder een makuti overkapping waardoor die de hele dag in de schaduw staat. En er was een plek bij je plaats waar je een kampvuur kon maken en een houtvuur-grill om op te barbecue-en.
We zijn ook naar Saltlick Lodge geweest, wat toch zeker 15 km in Taita Hills dus vanaf de gate van Tsavo West ligt. Wat een geweldige Lodge! Heerlijk eten en ik denk dat we de meest fantastische kamer hadden! Helemaal aan het eind van het rijtje huisjes, boven en aan de kant van de waterplassen. Overal uitzicht dus!

Kortom een geweldige ervaring rijker!

Via Wereldwijzer app

Wat klinkt dat allemaal fantastisch Marriette. We hebben hier zoveel zin in!