Kosten voor een safari & waar de meeste kans om 'the big five' te zien?

Hallo,

Wij gaan volgend weekend voor 16 dagen naar Kenia… Nyali Beach…

Wat zijn nu ong. de kosten voor een safari vanuit Nyali Beach? Dagtrip, meerdaagse safari?

En is de prijs inclusief slapen, eten, drinken etc.?

En wat is nu de mooiste plek & waar is de meeste kans om de gehele ‘big five’ te zien?

Bedankt & meerdere tips zijn welkom!!!

Gr.,

Soraya

Wij hebben de big five gezien in Masai Mara, we zijn ook op andere plekken geweest, daar altijd wel minstens 2 gezien, maar niet alles.
Ik vond het erg leuk om in meerdere parken geweest te zijn, toch net een andere omgeving en dus ook andere dieren, maar het van park naar park rijden maakte het wel erg vermoeiend (maar het zeker waard!)
Wij hebben de safari met een Jeep gedaan vanuit Nairobi, 5 dagen, dat was incl slapen en eten, drankjes moet je in de hotels zelf betalen.

Hoi Andrea…

Bedankt voor je snelle reactie…

Masai Mara is vanuit Mombasa wel erg ver lijkt mij…
Ik zit er meer aan te denken om een safari te boeken naar Tsavo West of Tsavo East…
Ben je daar ook geweest? Zo ja, hoe was dat?

Mag ik vragen wat jullie hebben betaald voor de safari’s? Sliepen jullie in lodges of in tenten?

Nee, in Tsavo zijn we niet geweest. Vanuit Diani zijn we een ochtend in Shimba Hills geweest, erg leuk, ook omdat je onder begeleiding van een ranger naar een waterval kan wandelen en naar Wasini, daar zal je geen big five vinden :wink: Wij zelfs geen dolfijnen :(, maar het was wel erg mooi.

Wij hebben de safari niet zelf betaald omdat we te gast waren bij een bedrijf daar, maar ik dacht dat het iets van 600 euro pp was. We hebben 1 nacht in een tent geslapen en 3 nachten in lodges, wel de meeste luxe naar ik begrepen heb. En we hadden met 3 personen steeds 2 geschakelde kamers, allemaal niet de goedkoopte opties dus.

Simbahills is een beetje pover als je veel en vaak dieren wil zien.Je vind er slechts een 5 tal grotere soorten.Wel spannend (en fysiek zwaarder) is de 2 km afdaling en later beklimming terug naar de waterval ,onder gewapende begeleiding.Je bent er immers op het terrein van de olifant.Tsavo (east en west) is veel uitgebreider qua dieren en oppervlakte,je maakt er best 2 dagen van.
Wasini is heel leuk ,zeker als je de beloofde dolfijnen echt ontmoet(die komen niet op bestelling).
Hallerpark , een zoo vlakbij uw hotel kan je ook doen op een namiddag.
Mombasa stad is ook een daguitstap waard als het (politiek) klimaat het toelaat.

Thx Tijl… Ik heb uiteraard al veel dingen uitgezocht… En ja, ook Hallerpark, Wasini Island, Mombasa stad (Fort Jezus, Old Town) etc etc.

Weet jij wat over de soorten safari’s & de prijzen?

En wat bedoel je met ‘politiek klimaat’ in Mombasa?

Groet.

Met de aankomende verkiezingen (maart), is het de laatste tijd soms onrustig in Mombasa, een maand geleden werd afgeraden om het centrum in te gaan. Even in het hotel navragen hoe het op dat moment is dus.

Wat bedoel je precies met soorten safari’s?

Ohwww nou ik wil wel het centrum in, maar ja… Moeten we maar even aankijken dan…

Ik bedoel met soorten safari’s… Prijzen met lodge of tent… Groep of prive… Inclusief maaltijden, drankjes, slaapplek of niet. etc etc.

safari naar tsavo east +west +taita hillls
afhankelijk waar je overnacht
tent-camp of lodge en hoe luxe

2dagen tussen € 200~ € 300
3dagen tussen € 350~€ €450

http://www.kws.org/tourism/tariffs.html hier vind je alle naakte toegangsprijzen (zonder reisbureau of transport of slaapplaats) van de nationale parken in Kenia

Zowiezo moet je East en West combineren om een kans te hebben de big five te zien heb ik me laten vertellen. Ze komen niet alle 5 in East voor. De prijzen vanuit de Noordkust weet ik niet, ik woon aan de zuidkust.
Fijne vakantie!

Ok thx… Wij zitten in een resort bij Mombasa…

Nyali is de noordkant van Mombasa, ik woon in Ukunda, ten zuiden van Mombasa, bij Diani Beach in de buurt. Is nogal een stukje rijden, vandaar dat de prijzen hier zullen verschillen. :wink:

Ok, vandaar!!!

tijd om de zakdoek nog eens op te diepen :vak01:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1520286/2012/10/19/Feel-good-filmpje-van-de-dag-babyolifant-gered-uit-kuil.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS

Aghhhhhhhhhhhhh, flinke doos tissues nodig…

Hi, het is mij met een aantal safari’s niet gelukt alle big five te zien, de neushoorn bijvoorbeeld. Daar moet je dan een volgende vakantie weer voor naar Nepal, naar Chitwan park. Daaqr lopen ze bij bosjes.
Shimba Hills is weer vrij makkelijk zelf te organiseren, met evt. een tussenstop van een nacht in Kwale.
Nog beter is heel vroeg vertrekken, evt. met matatu Ferry. Overkant Ferry Matatu Kwale nemen. In Kwale onderhandelen met taxichauffeur en dan park inrijden. Niet heel veel dieren. Wel Bavianen, Giraffes en een enkele vermoeide olifant.
De wandeling richting waterval is wel erg leuk!

Ik heb via mail contact gezocht voor prijzen en vragen met bureau Sunset Kenya… Zit in Mombasa ook…

Ze hebben veel verschillende excursies & safari’s die ons aanspreken…

Wie weet of dit een betrouwbaar bureau is…

http://www.sunsetkenya.com/

En of ze redelijke prijzen vragen voor de diensten die zij aanbieden?

Ik heb op dit moment nog geen respons van hen…

Bedankt Karin voor je tip van een goed bureau http://sentysafaris.kbo.co.ke/Itineraries