Hallo ik ga eind augustus naar Diani beach wil echter ook een meerdaagse safarie gaan ondernemen.
Maar voor een dag of vijf zit je al gauw richting 8 a 900 euro vind dit nogal prijzig.
Nu is mijn vraag of dat het ook gebruikelijk is dat je hier op afdingt.
Heb hier namelijk geen ervaring mee.
Wil graag de big five zien maar als dat onbetaalbaar is moet ik helaas naar Blijdorp en dat zou jammer zijn vooral als ik de kans krijg om ze in het wild te zien.
Soms kun je afdingen en soms niet, dat hangt van de aanbieder van de safari af.
Vind je een offerte te hoog dan kun je misschien andere lodges, een tentenkamp overwegen of een andere aanbieder benaderen.
Zelfs 5 dagen is geen garantie om de big five te zien terwijl in uitzonderlijk geval 3 dagen genoeg is.
Tip: Vraag eens om een specificatie van een offerte.
hallo piet
zoals je het nu weergeeft is het ook moeilijk om hierop
te reageren omdat je niet duidelijk aangeeft wat men je aanbied
je spreekt eerst over een dag of vijf,is dit dan 4/5/6 dagen?
en je geeft ook niet aan welke parken en lodges je in optie hebt
wil je een prive safari?
reis je met een safari busje of wil je met een jeep? of vliegtuig?
dat zijn alle zaken die veel invloed hebben op de uiteindelijke prijs
ps: heb je al een goed hotel of cottage in diani beach
Hallo allereerst bedankt ik ga naar Diani Sea lodge en wat de Safari betreft wil gewoon graag iets meekrijgen van het wild leven in Kenia kan de namen van de parken niet goed uit elkaar houden maar ik denk Tavaso al is het maar 3 dagen gewoon rustig de tijd om wat grote dieren te zien safari mag eenvoudig zijn tentenkamp als vervoer maar goed is mag ook met meerdere personen gr Piet
diani sea lodge is erg centraal in diani
prima locatie: vlakbij heb je verschillende shopping centra
op loop afstand ook vlakbij is ushago bar restaurant,
vlakvoor de postoffice is diani shopping centre,
waar een prima safari kantoor is
en in de prijs zit altijd enig rek
maail maar eens voor een prijs
wellicht kan je onderhandelen dat je een prive safari
krijgt voor de prijs van een groepsprijs
succes
Diani sea lodge is een zeer fijn hotel, ben er al meerdere keren geweest en mijn vriend werkt bij het animatieteam in dat hotel. Het eten is goed en vanuit het hotel kan je met het animatieteam naar het weeshuis of een slangenfarm.
Tegenover dat hotel heb je een soort van eetgelegenheid met muziek genaam Tandori. Schuin links ervan heb je een disco genaamd Shakatak.
En ongeveer 1,5 a 2 kilometer er vandaan bevind zich een zeer gezellig strandcafé / restaurant genaamd Fourty Thieves. Ze hebben daar zeer goed eten tegen een goede prijs, een groot bord spaghetti voor 5euro. En op zondag is het helemaal leuk, want dan is er een live band en is het er gezellig druk. Er zit op die lokatie ook een ondergronds restaurant genaamd Ali Barbours Cave restaurant (zelf nog niet geweest maar moet erg goed eten zijn).
Voor safaris tegen een goede prijs zou ik naar Monika gaan (price inqiry - Monika safaris, the experts for tours & safaris in East Africa). Zij is een goede vriendin van mij en heb meerdere safaris gemaakt. In 2003 heb ik een driedaagse safari gedaan Tsavo East, West en Amboselli voor ik dacht tussen de 350 -450 euro. Maar zij kan tegen een zeer goede prijs een safari regelen.
Is het Diani Sea Lodge en het Diani Sea Resort dezelfde? Ik kan daar namelijk niet achterkomen!?
Diani Sea Lodge en Diani Sea Resort zijn twee verschillende hotels, maar wel van dezelfde eigenaar. Het Diani Reef Spa Resort behoort ook tot deze keten
Dankje wel!! Wij gaan voor het resort gedeelte denk ik!
Van het resort gedeelte weet ik niet veel af, want de twee resorts liggen ongeveer 3-4 kilometer uit elkaar. Maar als je de lodge neem zou ik de hotelkamers in het nieuwe gedeelte nemen, die kan ik zeer aanbevelen.
Het resort heeft een iets beter cijfer op internet, en is voor ons qua prijs ook nog eens heel aantrekkelijk…
Ik ben benieuwd!
Tsavo Oost:
of Welcome sentrimhotels.net - Hostmonster.com
Tsavo west:
of http://www.safari-hotels.com/kslh/hotels/?flag=hotels&htl=3
Drie dagen Tsavo oost en west is heel goed te doen.
Wil even iedereen bedanken voor zijn of haar bericht.
Heb bij al de aangegeven bedrijven een prijsopgave gevraagd dan word het moeilijk bij de een is het twee dagen bij de andere drie en bij een vijf dagen die heeft wel heel veel te bieden maar dat gaat boven mijn begroting.
Heb nu gekozen voor Dianisafaris 3 dagen Tsavo East&Saltlick safari 340 euro past binnen mijn budget Wil deze safari terplaatse boeken.
Wil namelijk ook nog wat dagtrips maken Simbahills Mombassa en een dagje varen.
Ben verleden jaar in Gambia geweest en had de prijzen van dat land in gedachten maar dat is dus niet zo.
Maar ik ga hier zeker van genieten kijk ernaar uit tot dat het zover is we vertrekken 24-8 laat hier na mn vacantie mn ervaring achter gr Piet