Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel doorgelezen.
Wij zijn van plan om over 5 weken naar Kenia af te reizen voor een paar dagen safari (ik dacht aan 4 dagen…) en daarna een ruime week strand (Mombasa of Zanzibar).
Wellicht hebben jullie tips welke safariparken echt de moeite waard zijn?
Ik heb al zoveel gelezen in de reisboekjes, ik hoor graag wat jullie mooiste safaripark is geweest. We hebben niet veel tijd en hoeven echt niet alleen maar van hot naar her te reizen, maar een paar dagen mooie indrukken lijkt ons fantastisch!
Eerst dachten we aan Zanzibar, maar Mombasa schijnt ook super te zijn voor een weekje relaxte strandvakantie. Wat is julie voorkeur?
Wij vinden het leuk om in lokale restaurantjes te eten, die je op Zanzibar niet veel schijnt te hebben. Daar kom je je resort dus bijna niet uit.
De voorkeur is niet teveel reizen, dat doen we het hele jaar al, maar de mooiste plekken willen we natuurlijk niet missen.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen, tips en MUST SEES zijn!
Op mijn lijstje staat nog Maasai Mara, het schijnt het mooiste park van Kenia te zijn. Tsavo East vond ik persoonlijk niet erg de moeite waard, maar West daarentegen weer wel. Daar hebben wij vooral veel soorten dieren gezien.
Over het strand. Er zijn bij zowel mombasa-noord als zuid mooie plekken om te verblijven, hoewel de stranden in zuid mooier zijn. Rondom mombasa genoeg keus voor lokale restaurantjes en eventueel ook guesthouses.
Steeds wordt beweerd dat de stranden in het zuiden mooier zijn , ik was dit jaar in Kaskazi Beach hotel,daar is het strand een afgevlakte steenmassa waar dagelijks massas ziewier aanspoelen en ook opgeruimd ,dus als je boekt neem dan een 500 m zuidelijker , daar begint pas de echte mooie stranden (richting 40 thieves).In noord heb je Bamburi Beach , maar ook daar zijn de mooie stranden iets zuidelijker gelegen.
Voor wat betreft verblijf, we hebben een villa te huur in diani beach (zuidkust). Kijk maar even op onze site. www.villakenya.info. Inderdaad masai mara is de mooiste safari. Het is mogelijk om vanuit diani beach naar masai mara op safari te gaan. Bij diani travel kunnen je safari boeken. Hierbij vind je de site van diani travel. www.dianitravel.net
Als je eventueel nog vragen hebt mag je ons altijd bellen of mailen.
Gr. Peter en Helen
Hallo… Wij gaan over 2 weken naar Kenia… Wij willen vanuit Mombasa, Nyali Beach uiteraard een safari gaan maken… Heb al veel dingen uitgezocht… Bijv. boeken bij de beach boys… Wij willen een meerdaagse safari gaan boeken, maar watvoor accomodaties zijn er bijv. in Tsavo West? Lodges zijn luxer? Maar waarschijnlijk ook duurder? En hoe geef je dit kenbaar dat wij in lodges willen overnachten? Bedankt!!! Meer tips zijn welkom!!!
Masai is mooi! Het mooiste vond ik nog het logeren in tenten. Heb zowel ervaring met koepeltent als met luxe tenten zoals Ndololo tenten. (vond laatste het mooiste) Een kudde olifanten voorbij je tent te zien marcheren is geweldig|!!
Persoonlijk zou ik naar een lokaal safaribureau gaan. Aanbevelingen genoeg op dit forum. Ik gun de Beach Boys het beste en zeker omdat zij er vaak ook gezinnen van moeten onderhouden maar als er onderweg iets mis is, geven ze vaak niet thuis. Mail de bureaus: Magical of Edward Kaingu en met een beetje onderhandelen kom je er wel uit.
Deze bureaus zijn vanuit Nyali goed bereikbaar: Gewoon even afspreken bij Nakumatt. En jullie komen er wel uit.
Masai Mara is geweldig mooi. Lake Nakuru vonden wij ook erg mooi, veel dieren gespot, maar mijn voorkeur gaat toch naar de Mara.
De stranden rondrom Diani Beach zijn mooi (Southern Palms).
Mag ik Lamu aanprijzen? Veel kleiner dan Zanzibar, op dit moment alle kans om een prachtig huis of hotel te doen voor veel minder dan normaal, want het is er erg rustig.Lamu heeft uitgestrekte zandstranden, zonder veel mensen erop Staat op de werelderfgoedlijst en ik ken er een aantal fantastische huizen, met personeel, kok etc. Tripje met de dhow, kort of langer naar Kiwayu of Pate om op een Swahili eiland te zijn zonder toeristen. Infrastructuur is goed, ingericht op luxe toeristen. Geen boulevards, maar smalle steegjes (zand ) geen auto’s, echt relaxen. Als je wil kan ik tips geven waar, hoe duur, waar naar toe etc. Laat maar horen. Wil Lamu (en Shela) van harte aanbevelen. Mail me prive als je interesse hebt
Welja… Info kan nooit kwaad… Bedankt… Wij zijn wel van plan om naar Lamu te gaan… Klinkt goed dat luxe… Geen last van Somalie of ???.. Mail maar info naar sq-vo@hotmail.com
Somalië kondigt zich zelf nooit aan! Er was vorig jaar veel politie bewaking. Ook in de bus er naar toe, Keniaanse soldaten.
Als je het haventje inkomt zie je aan de rechterkant een soort questhouse. Prima met een dakterras met geweldig uitzicht!
Lamu is geweldig! Ben het helemaal met Saada eens. Ipv Zanzibar een goede en goedkopere keus. Wil er ook ooit voor een uitgebreidere verkenning nog weer terug!
Kan iemand mij websites geven van lokale bureaus die een safari met alles er op en er aan organiseren?
Wij verblijven in Nyali Beach, The Reef Hotel…
Ik heb bij Diani Travel een 3 daagse safari gezien (Tsavo West & Amboseli) voor 545KES… Is dit een redelijke prijs? En halen zij ons op bij ons hotel in Nyali Beach?
Of zijn er ook bureaus dat wij online een safari kunnen boeken bij ons in de buurt?
Bellen of mailen met de bureaus kan ook, ik bel voor zeven cent per minuut via 0900 1818.
545 euro zou kunnen. De Fees van de parken variëren nogal en zijn niet goedkoop. Tel daar de dure accommodatie bij op en de dure benzine. Chauffeur, gids etc.! Succes!