Safari tips en combinatie met strandvakantie (Mombasa of Zanzibar)

tarieven voor vluchten naar Lamu vanuit Moimbasa:

Kindly note that we do operate flights from Mombasa/Lamu via Malindi 3 times a week. Monday, Wednesday and Friday. The departure time are as follows;

** Mombasa/Malindi      Dep: 1630hrs     Arr: 1655hrs. Fare: US 47.-

** Mombasa/Lamu        Dep: 1630hrs     Arr: 1740hrs. Fare: US 107.-

** Malindi/Lamu            Dep: 1700hrs     Arr: 1740hrs. Fare: US 67.-

** Lamu/Mombasa        Dep: 1745hrs     Arr: 1855hrs. Fare: US 107.-

** Lamu/Malindi            Dep: 1745hrs     Arr: 1815hrs. Fare: US 67.-

** Malindi/Mombasa     Dep: 1630hrs     Arr: 1740hrs. Fare: US 47.-

Ik heb op dit moment mailcontact met verschillende bureaus voor een safari naar Tsavo west, Tsavo east & Salt Lickā€¦ 4 dagen, 3 nachtenā€¦ Wij willen wel slapen in lodges en het liefst een privesafariā€¦

Nu komt er 1 van hen met de prijs van ā‚¬699,- ppā€¦
Incl. slapen in lodges, meals, privesafari, benzine, gids, entree parken, verzekering etc.

Veel te duur natuurlijk nogā€¦

Wat denken jullie wat een redelijke prijs pp is voor bovenstaande???

De reclames gaan je nu om de oren vliegen. Op dit forum een sterke kant.
Lijkt mij persoonlijk ook wat aan de hoge kant. Gewoon onderhandelen.
Bedenk wel dat goedkoop soms duurkoop kan zijn. Of dat de chauffeur soms gaat beknibbelen op huur radio. Het moet dan uit de lengte of breedte komen. Persoonlijk vind ik een gids die veel over de natuur weet en van alles over de dieren of vogels kan vertellen altijd een dikke plus. Succes!

Helemaal waar Hakuna. Uiteindelijk maken ze elkaar niet zo heel veel qua prijs als je onderhandelt. Als het echt veel goedkoper is, dan weet je ook dat er ergens op bezuinigd is. Lastig om te kiezen zo op afstand.

Ja, maar als je het daar ter plekke hebt geregeld voor een voor jou goede prijs, dan weet je ook niet of ze ergens op gaan bezuinigenā€¦

Wat denken jullie wat ik kan vragen voor bovenstaande?

Gr.

Nee hoor, dat maakt ook niet uit of je het hier doet of daar. 't Enige verschil is dat je dan misschien nog een voorkeur hebt voor personen.

Maar wat denk jij? 500 euro?

Zorro, ik vind het heel moeilijk om er iets over te zeggen. Ten eerste boek ik nooit een safari en ten tweede weet ik dat de prijzen kunnen fluctueren met de koers van de euro, de toegangsprijs (die volgens mij een tijd geleden omhoog is gegaan), de kosten van de benzine, de prijzen die de organisator loskrijgt bij de hotels enz enz. Over prijzen van safaris durf ik niet zoveel te zeggen :slight_smile:

ha, ha, ik denk niks meer. Ik zou er vijftig boven op doen. Safaris zijn prijzig. En je moet het niet hebben dat ze op de verkeerde dingen gaan bezuinigen. Kijk ook even welke lodges ze aanbieden en of dat niet wat goedkoper kan.

Hahaā€¦ Okok!!!