Jambo
Na aanbevelingen op dit forum te hebben gelezen van Magical Safaris, hebben wij nu een drie daagse topsafari safari naar Tsavo en Amboseli gemaakt toen we op vakantie in Baburi waren. Een safari is natuurlijk altijd een hele belevenis maar we hadden Lucy van Magical Safaris beloofd om haar tour bedrijf bij terugkomst even extra in het zonnetje te zetten als we de big five zouden zien, dat is dus gelukt
en belofte maakt sculd. Onze chauffeur, Nelson, was een jonge en ambitieuze kerel die veel wist te vertellen over de dieren en hij kende de routes op zijn duimpje, bovendien hebben we veel met hem gelachen onderweg. We reden in een gloednieuwe minibus en hebben lekker veel game drives gemaakt en de prijs was echt redelijk.
Ook het hotel hebben ze voor ons geboekt, hoewel ik denk dat ondertussen Arke betere aanbiedingen heeft, rechtstreekse vlucht met hotel. We sliepen in Kenya Bay, all inclusief in Baburi en ook het hotelpersoneel daar was echt super vriendelijk en lief. Al met al was het een supervakantie. Voor degenen die een safari aan het plannen zijn, vraag ook een offerte bij Lucy: [URL=“http://www.magical-safaris.webs.com.”]www.magical-safaris.webs.com.
Groetjes Judith en Fred Gorter
Er is geloof ik iets mis gegaan met de link, laat ik het nogmaals proberen:
http://www.magical-safaris.webs.com/.
Groetjes Judith.
Hi Judith, hoeveel koste de safari die jullie hebben gedaan?
Hi Janjoost,
Wij hebben een andere safari gedaan dan jullie van plan zijn en we waren met ons drieen. Je kunt wat wij betaalden dus niet vergelijken met een privé safari voor twee personen. We hebben destijds wel een prijslijst doorgekregen waarop stond dat een privé-safari, toendertijd in het hoogseizoen, naar Tsavo Oost en West € 300 per persoon kost, in Voi en Ngulia Safari Lodges. Dit is inclusief drinkwater, park fees, maaltijden, overnachtingen en een lunch op de derde dag. Er staan ook lagere prijzen vermeld voor als je met meerdere personen de transportkosten deelt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Judith.
Hoi, Ik heb net twee dagen Tsavo geboekt voor 185pp en ben al bijna weg. Ik denk niet dat dat ergens nog goedkoper kan. Ik zit samen met m’n vriendin in Voi Safari Lodge en we hebben op de laatste dag een extra lunch in een privepark dichtbij Tsavo. Weet iemand of je je paspoort mee moet nemen op safari?:dag:
[COLOR=black]Ik zat even op de site van Magical Safari te kijken en zag een paar scherpe aanbiedingen via deze link:
[COLOR=black]http://magical-safaris.webs.com/apps/calendar
Groepen vanaf vier personen betalen ongeveer 90 euro pp per dag en krijgen al met al een extra game drive en lunch gratis.
Dat zij geen gekke aanbiedingen.
[/COLOR]
[/COLOR]
Hi, ik had al enkele priveberichten beantwoord met de vraag hoe de safari was, vandaar een klein berichtje. De hele vakantie was fantastisch en het enigste waar we een beetje spijt van hebben is dat we maar twee dagen op safari zijn geweest. Het waren tenminste wel twee volle dagen en de verlenging met game en lunch in Ngutuni, waar we de olifanten bijna aan konden raken zo dichtbij waren ze. We hebben mooie herinneringen aan onze safari die al met al het geld meer dan waard was.
Twee dagen is inderdaad erg kort als je je bedenkt dat de afstand tussen de parken en de kust ook een behoorlijke afstand is. Meestal komen twee dagen safari neer op 24 uur in een park, en 1 dag is voor het heen en weer reizen. Drie dagen komt neer op 48 uur, vier dagen op 72 uur enzovoort. Hoe langer de safari hoe meer “waar” je hebt voor je geld, maar langer op safari is natuurlijk ook duurder.
Hoi.
Ook wij hebben een 4 daagse safari gemaakt met Magical safari’s. Geboekt bij Lucy, en chauffeur was ook Nelson. Tsavo east en west en Amboseli.
Was heel mooi, goed verzorgd, niets op aan te merken. Alleen viel ons op dat alle aanbieders dezelfde safari verzorgen. De reis afstanden zijn groot en je verliest nogal wat tijd door het reizen. De on route gamedrives houden eigenlijk in, met volle vaart door het park scheuren om weer op tijd te zijn voor de volgende bestemming.
Er is weinig tijd om echt te genieten van de rust en de stilte van de natuur. Na e.e.a. gezien en gedaan te hebben zouden wij een eventuele volgende keer kiezen voor bv een 3 daagse safari naar 1 park (bv Ambosli, erg mooi) Zodat je een hele dag rustig kunt kijken, tijd hebt om te genieten van de stilte en bv in amboseli samen met een masai te wandelen en te picknicken midden in de natuur.
Daarom adviseer ik graag om zelf een auto te huren en je gang te gaan, desnoods sta je dan 1 uur stil bij een olifant…
Magical safari is de top vind ik persoonlijk. We hebben Nelson ook als gids gehad en kan er alleen maar positieve dingen over vertellen.
Goed advies, dat adviseer ik ook altijd.
Een meerdaagse safari is altijd de moeite waard in plaats van lodge hopping.
Twee of zelfs 3 nachten in dezelfde lodge is de moeite waard, dan heb je hele dagen de tijd om een park te bekijken. Er is dan inderdaad veel meer te zien en te doen dan de gangbare routes.
Nu ligt Amboseli zo’n 600 kilometer van Mombasa, dus heb je maar 4 dagen dan zijn er al 2 nodig om in Amboseli te komen en weer terug, ook weer een stuk rijden wat helemaal niet interessant is.
Voor jullie was het achteraf leuker geweest om 1 nacht langer in Amboseli te blijven, 5 dagen safari. Of 2 nachten Tsavo Oost en 1 in West zonder Amboseli.
Dat iedereen dezelfde programma’s aanbied komt omdat de kans om meer klanten voor dezelfde safari te krijgen dan groter is (groepsafari).
De meesten willen toch de laagste mogelijke prijs betalen.
Voor zo’n meerdaagse safari moet je denken aan een privésafari die een stukje duurder is.
En of je nu zelf rijdt, of je laat je rijden, in ieder geval moet je op tijd bij de volgende lodge zijn.
Eigenlijk zouden wij het liefst de safari ter plekke boeken, dit om de volgende redenen, ten eerste hebbben wij gehoord dat de geboekte safari’s niet onder je anulering vallen (we hebben een doorlopende reis en anulerings verzekering) naar men ons heeft verteld dat alleen je reis en hotel onder deze anuleringsverzekering vallen. Weet dus niet zeker of dit klopt. en de volgende reden is dat je mss ter plekke wel mensen treft die de zelfde safari willen maken dus dat zou dan schelen in de kosten. daarom mijn vraag is het ook mogelijk om deze safari ter plaatse te boeken.:zon02:
hallo
je kan natuurlijk altijd daar ter plaatse bij een buro binnenlopen,
en eventueel je gewensde safari boeken.
let wel dat het enige tijd kost,maar het kan ook snel
als je weet wat je ongeveer wilt en het buro heeft plaats,
dan zou je bij geluk zelfs de volgende dag op safari kunnen :dag:
hakuna matata
De voorwaarden voor iedere annuleringsverzekering zullen anders zijn, maar ik weet zeker dat er verzekeringen (met buitenlands clausule) zijn die op voorhand geboekte safaris dekken.
Waarom niet?
Korte standaard safaris kun je ook in Kenia boeken zoals Murugi al aan geeft.
Neem daar de tijd voor en iedereen die mee gaat moet wel hetzelfde willen.
Magical zit in Mtwapa tussen de toeristenpolitie en het postkantoor.
mss een domme vraag maar is dat in Mombasa,
Wat betreft het dekken van van de op voorhand geboekte safari’s ik heb geen idee wat onze verz. zou doen, we hebben we een goeie verz. volgens mij De Europeese met natuurlijk wereld dekking. Maar mijn man had dit gehoord bij het programma groeten van Max.:dag:
Ben je van plan om een aanbetaling te doen voor een safari, kijk dan even de polisvoorwaarden na voor alle zekerheid.
Net als bij hotelboekingen zal annulering van een safari waarschijnlijk gewoon gedekt zijn.
Stel je voor, je doet een aanbetaling bij aankomst in Kenia en je wordt ziek op de dag dat je op safari gaat.
Ook dan zou een annuleringsverzekering de schade toch moeten dekken, net als een hotel?
In de hotels vertelt de reisleiding dat je niet ziektekosten verzekerd bent, en ook niet voor vermissing van spullen.
Dat is een broodje aap verhaal om mensen af te schrikken om buiten de hotels een safari te boeken.
Ziektekosten in het buitenland zit bij ieder standaard ziektekostenpakket en voor vermissing moet je altijd jezelf verzekeren.
Mtwapa ligt 16 kilometer van Mombasa aan de noordkust.
Nyali, Bamburi en Shanzu liggen tussen Mombasa en Mtwapa.
Hallo,
Wij zijn terug thuis van Kenia. Ook wij hebben onze safari geboekt bij Magical Tours. Een dikke proficiat voor deze organisatie. Alles was tot in de puntjes correct geregeld. Onze chauffeur Livingstone was een heel aangename kerel die ons heel wat wist te vertellen. We zijn met hem ook naar Mombasa geweest.
Ik zou zo terug willen naar Kenia.
Groetjes
Mooi!! Hoe meer mensen bij Magical een safari boeken, hoe meer andere mensen ook geholpen kunnen worden. Lucy geeft namelijk per persoon per safari een bedragje aan fahari foundation. Op deze manier worden Kenianen ook door Kenianen geholpen. Super toch?
Willen jullie net als Lucy mee helpen om de situatie voor zoveel mogelijk mensen in Kenia te verbeteren? Help ons dan door wat te doneren. Zie voor meer gegevens: www.faharifoundation.com
Alvast bedankt!!!
dan heb je in oktober een kleine bijdrage van ons :cheer: