super goede ervaring met magical adventures

wij zijn dit weekend teruggekomen van een 9 daagse reis/safari met magical adventures.
het was echt fantastisch komt ook voornamelijk door onze chauffeur nelson,
ik vond de masai echt helemaal te gek maar ook lake nakuru wat een uitzicht daar zeg.
persoonlijk vond ik amboseli saai maar dat kom mischien dat de masai mara,lake nakuru, lake naivaisha zo onwijs te gek was.

we hebben wel regelmatig pech gehad met de auto (kleine dingen) maar alles word snel en zonder problemen opgelost.

meeste bijzondere dier wat wij hebben gezien: the black mamba
enige grote dier wat we niet hebben gezien is de luipaard helaas (4/5 big five)

we hebben ook een masai dorp bezocht erg bijzonder om te zien hoe deze mensen leven zeker een aanrader…

kenia is een fantastisch land (alleen nairobi niet)
safari door de masai … priceless

Ik lees veel over Magical en ben ook uitgebreid aan het zoeken naar safari aanbieders.Ik zou graag willen weten wat hun website is zodat ik ook bij hun een prijsopgave kan aanvragen. Klopt het dat hun website kenyansafariholidays.net is? Soms kom ik er niet meer uit met al die verschillende namen op de sites en hier.Tot nu toe is kayolisafaris de goedkoopste voor ons. Het enige punt daarvan vind ik dat ik bijna niets over ze hoor en dus niet echt een beeld over ze kan vormen.

Grappig om te lezen dat jij Amboseli ook niet zo veel vond. Ik kreeg haast het idee dat wij de enige waren (wij kregen steeds te horen dat het een van de mooiste parken was).Wij kunnen helaas niet richting Masai Mara maar Amboseli word het zeker weten niet nog een keer voor ons.

Rondreizen Kenia vergelijken kan via deze site! Geen magical adventures trouwens…

Grappig… en dan is Amboseli weer één van mijn favo’s. Niet alleen het park, maar de ganse regio daar.
Zo zie je maar, smaken verschillen, hé! :wink:

Er staan louter Nederlandse touroperators op en Magical is Keniaans.

Dat was mij ook opgevallen. Ik wil absoluut niet met een nederlandse organisatie gaan.

Ik heb voorheen ook altijd lokaal geboekt (JT tours en HITS) en dat is meer dan perfect bevallen. Aangezien ik inmiddels 7jaar niet meer ben geweest ben ik opnieuw aan het rondkijken en de prijzen aan het vergelijken. We gaan met 6personen (2volwassenen en 4kinderen) dus dan is het wel handig om te vergelijken. De prijsverschillen vallen me heel erg op, er zit €150 tussen de goedkoopste en duurste (dan zijn de overnachtingen zelfs hetzelfde)! Maar nogmaals klopt het dat Magical kenyansafariholidays.net is? Daar hebben we nog niets van teruggehoord.

Hoe kwam sentysafaris eraf? Ik ben wel benieuwd, ik ken Salim en zal hem deze zomer waarschijnlijk nog wel even spreken. Kan ik hem gelijk feedback geven…:slight_smile:

magical adventures tours & travels

www.kenyansafariholidays.net

contact persoon lucy (normaal reageerd ze binnen 1 dag) anders zeg je maar dat je vrienden bent van mij(wiebe) bij mij waren ze ruim 400 euro goedkoper uit dan andere aanbieders
chauffeur nelson (is de broer van lucy)

handigje ik hoorde het ook vaak van amboseli maar snap er niks van op de uitzicht van de killimanjaro na, vond ik het een relatief saai park
ik denk dat lake nakuru mijn favoriet is, is volgens mij het kleinste park maar zo’n mooi park onze lodge was lake nakuru lodge.

wat ik ook grappig vond is dat 80% van hun klanten uit nederland komen terwijl er relatief maar weinig nederlanders heengaan (in vergllijking met indiers, amerikanen)

Saada, ik heb nog niets van Sentysafaris gehoord, net zoals een paar andere waar ik nog op wacht.

Ik heb inmiddels al wel een paar keer contact met Lucy gehad en het moet gezegd: tot nu toe is er niets overdreven van de verhalen over haar. Binnen 1.5dag had ik een reactie van haar terug en ze reargeert snel en adequaat op vragen. Ik hoop binnenkort een prijs van haar te horen over 2 dgn Tsavo East met overnachting in Ndololo of Ashnil Aruba. Ben erg benieuwd hiernaar.

Hier komt dus ook meteen mijn vraag. Wie heeft er ervaring met Ndololo Camp en met Ashnil Aruba Lodge? Welke zouden jullie “aanraden” als je moest kiezen? Ik twijfel heel erg tussen deze 2. Prijstechnisch zit er maar €80 verschil tussen (dit is alleen het verblijf in 1 van de 2, hier zit nog geen safari bij!). Wij zouden graag in een tent willen slapen na 3 keer Voi". Bij welke van deze 2 zit je dan het “beste”?

Hallo ik heb in april een safari geboekt bij www.Gabrielsafariskenya.com
2 dgn Tsavo East het was geweldig.
Zijn tel.nr. is +254725242665

Hoi Handigje,

Ik heb met beide geen ervaring maar ik zou kiezen voor Ndololo Camp omdat je dan in een tent slaapt en dat is echt geweldig (ik wil niks anders meer).
Ik las ook dat het camp niet omheind is en dat maakt het helemaal geweldig (wie weet welke dieren er om je tent heen lopen)??

Zelf geef je ook al aan om eens in een tent te willen slapen, gewoon doen!!!

Hieronder een foto in Samburu (tented camp) De olifanten liepen om de tent heen en ik vond het helemaal super.

Hoi Marike44,

ik nijg, denk ik ook iets meer naar Ndololo omdat het niet omheind is. Supergaaf voor de kinderen. Wat ik kan vinden is dat Ashnil maar een paar tenten heeft (ik dacht zelfs maar 6) maar wel een zwembad. Leuk voor de kinderen maar ja, we hebben meerdere keren in Voi Safari Lodge gezeten en nog nooit van het zwembad gebruikt gemaakt.

In Amboseli hebben we ook in een tent gelegen (Kibo Safari Camp) en dat was goed bevallen. Het geeft toch net iets meer het safari gevoel. In ieder geval al bedankt voor je reactie!

ndololo tent camp is op zich prima
niet zo groot als kibo
maar ja het is ook alleen maar om te slapen

http://www.wildlife-kenya.org/wildlife/Ndololo%20Camp/Ndololo_Camp.html

avonds lekker bij kampvuur drankje met vehalen

Heb even contact met Salim van http://sentysafaris.kbo.co.ke/ gehad en hij heeft geen mail ontvangen. Hij wil heel graag jullie vragen beantwoorden. Hij geeft mij de volgende gegevens, maar volgens mij zijn dit dezelfde gegevens als op de site.
sasuse101@hotmail. com. or [EMAIL=“sentysafaris@gmail.com”]sentysafaris@gmail.com or mobile contact +254722592077/+254733592077.
Het zou nu vervelend zijn dat de indruk gewekt wordt dat hij laks is met het beantwoorden van zijn mail…

Saada, dat is zeer zeker niet de bedoeling! Er zijn er een paar die,zelfs na meerdere mailtjes,niet reargeren. Ze laten weten dat ze spoedig contact met je opnemen en dan hoor je vervolgens niets meer. Met die aanbieders ben ik dan wel klaar. Voor Sentysafaris sta ik nog steeds open temeer ook omdat ik vandaag de prijs van Lucy kreeg en daar wel heel erg van schrok. Zij is tot nu toe de duurste van alle reacties terug, er zit bijna €400 verschil tussen! Haar service is tot nu toe de beste van allemaal maar om daar nu zoveel meer voor te gaan betalen… Ik waag aan beide nog maar eens een mailtje en dan kijk ik wel weer verder. We hebben nog even.

Hakuna matata

hallo handigje

als je al eens in kibo tent-camp bent geweest,
weet je wellicht ook dat er een grote familie tent is
ik ben daar in 2007 geweest was toen erg druk maar verbleef wel in die grote tent ben in 2008 daar weer geweest,in kleiner gezelschap
toen was het erg rustig (na de onlusten ) maar 4 tenten bezet
heb toen vriendelijk gevraagt of wij de familie tent nogmaals konden krijgen ipv een standaard tent en het was geen probleem

ik heb de safaris ter plaatse in diani geboekt en betaald
op dag van start safari

Handigje, heel vervelend! Hij mailde mij dat hij niets in zijn inbox heeft gevonden, dus misschien is het de moeite waard hem nog een keer te proberen.
Succes!

handigje magical de duurste? ik kan het me haast niet voorstellen.
en handgje ik ben toevallig in 2010 in ashnil aruba lodge geweest
dit is wel een 5 sterren lodge. zeer luxe wel handig als je kinderen bij je hebt.

gr
wiebe

Saada, ik heb vandaag meerdere keren contact gehad met Salim en ik moet zeggen dat hij een heel goede prijs gaf.

Wiebe80, toch is het zo. Ik heb bij meerdere expliciet naar Ndololo en Ashnil gevraagd en daar zit zij tot nu toe als enige boven de €1000. Ze mailde me vanochtend:“180 euro per person at Ashnil Aruba Lodge,170 euro per person at Ndololo Camp” Ik heb vandaag een mailtje gestuurd met de vraag of er wel rekening is gehouden met kinderen omdat ze het alleen over een pp prijs heeft. Ik zou het heel jammer vinden want ik had wel een goed gevoel bij haar.

Nog even een reactie op Lucy.
Ik had haar een mailtje gestuurd met de vraag of deze prijs voor alleen volwassenen was of dat kinderen al doorberekend waren.
Ik heb hier een reactie met uitleg over de hoge prijs op gekregen. Ze vertelde:“To be honest I kept your quote on the higher side indeed.
The rate of the Euro may change meanwhile, fuel, park fees and accommodation may go higher in January so its not easy to quote you for February 2013” Erg netjes dat ze dit vertelde.Verder stelde ze een bedrag voor die lager was dan de laagste tot nu toe.

Wat ik heel netjes van haar vond en wat tot nu toe niemand heeft gedaan was dat ze voorstelde om in januarie weer contact op te nemen en dan nog eens te kijken naar de prijs omdat zij dan meer weet.Geen druk van “NU boeken want anders is alles vol” We hebben nu afgesproken dat we in januarie verder kijken en dat we dan eventueel verder gaan met de boeking wanneer we er zijn.

IK vond het wel zo netjes om dit ook even door te geven daar ik ook had gezegd dat ze zoveel duurder eruit was gekomen als de rest.