Ervaringen met lokale safari bureau`s

Hoi,

Wij gaan 10 augustus naar Mombasa en willen vanuit nederland onze privé safari boeken bij een lokale organisatie.

Nu heb ik 3 lokale bureau`s via mail benaderd.
De drie die ik heb benaderd zijn:
Magical Safaris > relatief duur voor een prive safari
Monica Safaris > goedkoopste tot nu toe voor een prive safari
Julius Safaris > nog geen prijs ontvangen.

Ik kan op het internet wel wat ervaringen vinden over Magical Safari maar niet over de andere twee.
Heeft iemand van jullie ervaring met Monica of Julius? Weten jullie nog meer lokale bureau`s waar ik informatie/prijzen kan opvragen?

Alvast bedankt voor jullie reactie`s

Groetjes Ursula

kijk eens op deze sites
beide zijn goede bedrijven

www.kenyaadventures.co.uk

www.dianisafaris-kenya.com

succes en veel plezier

:vak01::kenya:

1 like

www.kenyanadventures.co.uk

Hoi!! Wij hebben zelf een safari bij Monika geboekt voor aankomende zomer. Volgens mensen die daar heel vaak komen, is het daar altijd fantastisch geregeld. Ook een dhow tour en een bezoek aan een masai dorp hebben we via haar geregeld, kregen nog een combi korting ook.

Succes!!

Hoi Ursula,

Kijk ook eens op www.ramogitours.com.
Dit is een lokaal bedrijf dat onder andere safari’s in Kenia aanbied. Er staan een aantal safariprogramma’s op de website maar je kunt ook zelf aangeven wat je allemaal wilt zien en dan wordt hier een prijs voor gegeven.
Als je je aanvraag in het Engels opsteld stuur het dan naar [EMAIL=“touroperations@ramogitours.com”]touroperations@ramogitours.com of [EMAIL=“info@ramogitours.com”]info@ramogitours.com.

Groetjes,

Renate
Stagiair Toerisme bij Ramogi Tours & Travel

dat is toevallig. Ik heb laatst met ene Julius gesproken, volgens mij werkt hij bij dat bedrijf!!

Allen,

Bedankt voor jullie snelle reactie`s ! Helemaal Top.
Ik heb ondertussen Kenya advertentures ook een mailtje gestuurd, ik ben benieuwd met welk voorstel hun komen.

Bij welk bedrijf werkt Julius nog meer?
Gilling: wanneer gaan jullie met Monica op pad?

Nog meer tips zijn altijd welkom.
Groetjes Ursula

Nee, er werkt inderdaad ook een Julius bij Ramogi Tours & Travel.

Groetjes

Hoi ,

Wij zijn van 2 tot en met 4 augustus op safari en op 8 augustus doen we die dhow tour met pili part (ik weet niet meer precies hoe het geschreven werd).

Hele leuke communicatie met Monika gehad.

Groetjes

www.faharifoundation.com :zon02::zon02::zon02:

Wij kennen Monika persoonlijk sinds 2003 (toen gingen wij voor het eerst naar Kenia). We hebben gelijk een privé safari geboekt naar Tsavo East, West en Ambosseli en het was super geregeld. We zaten in de zeer goede lodges en Monika ging op ons verzoek persoonlijk mee.

In 2006 waren weer in Kenia en hebben we via Monika de Masai Mara geboekt, we zaten in hetzelfde vliegtuig en hotel als de mensen van neckermann terwijl wij veel veel minder hebben betaald.

Nu gaan we niet meer op safari (we hebben allemaal wel gezien), maar steeds als we terug gaan bezoeken we haar en nemen bijv. Marco Borsato cd’s mee (is ze helemaal gek van). En als we thuis zijn bellen we regelmatig met haar.

Monika is zeer betrouwbaar en goedkoop voor safari

Wij hebben ook echt heel erg leuk mailcontact met Monika en de mensen die we persoonlijk ontmoet hebben en die in Kenia huisjes verhuren spreken alleen maar goed over Monika. Zij verwijzen al hun huurders naar haar en hebben nog nooit geen problemen gehad.

Onze accomodaties tijdens de safari zijn: lion hill safari camp en Kilaguni Serena lodge. Op de terugweg van de safari gaan we naar een masai dorp.

Als je afwijkende wensen hebt wil ze je helpen een zo goed mogelijk pakket samen te stellen. Onze dochter is diabeet en vegetariër en zij heeft dus even alles gecheckt of ze overal aan mee kon doen. Super!!

Groetjes lae-titia

cheercheercheer

www.faharifoundation.com

De meeste safari buros zijn goed te vertrouwen, gelukkig.
Prijzen voor safaris kunnen nogal uiteen lopen, hoewel, als je het met safaris van Neckermann vergelijkt, dan bieden ze allemaal goede prijzen daar.

Wat betreft prijs maakt het ook nogal verschil, waar je overnacht.
Een Serena lodge is dure lodge bijvoobeeld, maar de ligging in Tsavo west en in Amboseli, de service en het eten zijn veel beter dan de gangbare lodge die vanaf het strand aangeboden worden.

Een ander verschil in prijs kan hat programma zijn.
De laatse dag bijvoorbeeld, ga je direct terug naar je hotel, of maak je nog een safari na de lunch en ben je pas laat in de middag terug.

Verblijf je in Mailindi, dan zal een safari bij Monica weer duurder zijn dan bvb Tunda tours, die zitten in Malindi, hoeven de ferry niet over en zijn dus operationeel minder kosten kwijt.

Neem contact op met verschillende buros, vergelijk wat ze aanbieden, dan de prijs.
Als je weet hoe je het precies hebben wilt, contacteer je de eerste ook weer, mischien dat ze weer net iets onder de prijs kunnen dan de aanbiding die het beste lijkt.

Ik zou niet te veel afdingen, het safariburo kan gaan knijpen in de brandstofkosten, of de chauffeur minder meegeven, met mogenlijke gevolgen van dien.

Ik heb 1 keer meegemaakt, dat een safariburo in Nairobi mij 30 shilling per kilometer in de schoenen wou schuiven, 750 km voor 3 dagen Masai Mare. Heb even gewacht, andere buros gevraagd om prijzen, toen de eerste weer.
Nu waren ze de goedkoopste, heb een prachtige safari gehad, Rhino safaris in Nairobi.

probeer nino tours en safaris email is : [EMAIL=“rodgerpanza@gmail.com”]rodgerpanza@gmail.com zit vlakbij Kenya Bay Beach Hotel, is vlakbij Bamburi Beach Hotel .

groetjes Marie-Therese

een tip:

als je toch een safari boekt is het toch een must dat je ook
eens in een tent-camp overnacht dat geeft toch het echte safari gevoel
dan te overnachten in soms wel erg luxe lodges ja toch!1

kwaheri

:dag: :slapen:

Helemaal mee eens mrungi, het is maar net wat je voorkeur vanuit gaat natuurlijk, maar voor het safarigevoel is een nacht onder canvas toch heel anders dan in een lodge. Je bent veel dichter bij de natuur, de olifanten kunnen 's nachts tussen de tenten door lopen (ze stappen NOOIT op een tent)

Persoonlijk hoeft het voor mij niet altijd super luxe te zijn.
Hou er rekening mee dat een super de luxe tentenkamp, zoals Severin bvb, duurder dan een lodge kan zijn.

Wij hebben in de Masai Mara ook in een tent geslapen en wat een geweldige ervaring (via Monika geboekt). Ik raad raad het iedereen aan die een echte safari wil beleven.

Hallo,

Wij hebben ook reeds onze safari van thuis uit geboekt. Wij hebben alles geregeld met Magical tours. Ik had al enkele goede reacties gehoord over deze organisatie en elke mail werd onmiddellijk beantwoord (alles kon volgens onze wensen). :zon02:Dit gaf me wel een goed gevoel en zo hebben we de knoop doorgehakt. Wij verblijven in Kenia van 25 juli tot 9 augustus.
We hebben een privé-safari geboekt van 4 dagen : Tsavo West, East en Amboseli. We overnachten in Voi safari lodge, Ngulia safari lodge en Ol-Tukai.

We kijken er alvast naar uit !

Hé Kenia, wij zijn vanaf 30 juli in Diani. De safari staat op 2,3 en 4 augustus gepland. op welke dagen gaan jullie? Wij zitten dan ook in Tsavo east en west.

www.faharifoundation.com

cheer

Voi safari lodge is erg leuke accomodatie, wij hebben daar gezeten in 2003. Het ligt zeg maar boven een berg, met een waterplas beneden waar regelmatig olifanten en andere dieren komen drinken. Er is daar ook een trap naar beneden waar je dan bij die waterplas verborgen dicht naar de dieren kan kijken. Eten was heerlijk, al moet ik wel zeggen dat de serena in ambosseli alles heeft overtroffen