Super safari met Magical adventures

:dag:Wij zijn net terug uit kenia, en hadden onze safari al in nederland geboekt bij Magical Adventures. Alles was perfect geregeld, en is veel goedkoper dan bij de nederlandse touroperaters. We hebben een 6-daagse privé-safari gedaan : Tsavo, Amboseli, Lake Nakuru, Masai Mara met ballonvlucht. Hierna gevlogen van Nairobi naar Mombasa.
De city tour in momba is hebben we ook via hun gedaan. Op verzoek van mijn vrouw is Lucy van magical adventures met ons gaan winkelen in mombasa.
Voor degene die nog twijfelen, boek het bij magical adventures.
(http://www.kenyansafariholidays.net)(e-mail: [EMAIL=“info@kenyansafariholidays.net”]info@kenyansafariholidays.net)

1 like

hallo,

wij willen ook boeken bij magical adventures maar nu wordt er gevraagd de betaling over te maken.
Is dit betrouwbaar en hoe hebben Jullie dit afgehandeld?

gr,

Hans

Hallo,

Klopt, hebben wij ook gedaan. Het “voorschot” heb ik naar hun overgemaakt. De rest heb ik in Kenia betaald. Je krijgt ook een bevestiging als het geld op hun rekening staat. Dus geen probleem.

bedankt voor je snelle reactie mag ik nog weten wat jullie als voorschot hebben over gemaakt?

Hallo,

Ik had als voorschot 1200 dollar overgemaakt. De safari was prima geregeld, een busje waar 8 personen in kunnen voor ons drieen. Lucy was er ook bij om ons op te halen van het hotel en het vliegveld. De dag voor de safari had ik in kenia telefonisch contact met haar. Tel nummer van haar staat in de mails van haar.

Ik heb jullie verhaal gelezen, ben ik erg brutaal als ik vraag waar ik ongeveer aan denken moet voor een 7 daags safari (zoals die van jullie) voor 2 personen:dag:

Wij waren voor 3 personen ~3000 dollar kwijt. Privé safari, zonder ballonvlucht in het hoogseizoen

1 like

Ook wij kunnen Magical Adventures van harte aanbevelen!
Wij zijn afgelopen januari in Mombasa geweest en hebben ter plekke bij Lucy 2 safari’s geboekt naar de Masai Mara, Amboseli en Tsavo East. Ze heeft alles uitstekend geregeld en kon ons ook een goede prijs aanbieden.

Wij zijn midden december 3 dagen op safari geweest met Magical Adventures van Lucy. Amboseli en Tsavo East, echt super. Onze driver Nelson aan te raden bij iedereen (Thomas ook heel goed), alles op tijd en prachtige accomodaties en vooral heel gezellig!

Wij hebben het volgende voorstel van Lucy ontvangen maar twijfelen of 2 dagen masaai Mara niet te veel van het goede is. Wat is jullie ervaring
Alvast dank voor je moeite

Day 1 - Tsavo East ( Ngutuni Lodge)
Day 2 - Tsavo East (Voi Safari Lodge)
Day 3 - Amboseli (Kibo Safari Camp)
Day 4 - Lake Nakuru (Lake Nakuru Lodge)
Day 5 - Masaai Mara (Ngama Hills Tented Camp)
Day 6 - Maasai Mara (Ngama Hills Tented Camp)
Day 7 - From Maasai Mara and drop at the airport in Nairobi to take a flight back to Mombasa.

Hi, wij zijn helaas niet naar Masaai Mara geweest. Bij nader inzien hadden we dit wel moeten doen schijnt super te zijn. Denk dat 2 dgn geen slecht idee is en je kunt wel op Lucy haar advies vertrouwen :slight_smile: Wij willen deze trip ook nog doen iig. Succes!

1 like

Wij zijn ook 2 nachten naar de Masai Mara geweest en dat vonden we niet teveel. Zeker omdat je eigenlijk maar 1 complete dag in het park hebt.
Ik vermoed dat je DAG 5 pas laat in het park aankomt, en de lange (onverharde) weg vanuit Lake Nakuru schijnt vermoeiend te zijn (“Kenian free massage” :cheer:), DAG 7 ben je daar ook deels aan kwijt.

Lake Nakuru hebben wij niet gedaan, want we hadden de safari’s in 2-en gesplitst (4 dagen TE en Amboseli, 3 dagen MM met vlucht vanuit Mombasa). Maar Lake Nakuru staat voor de volgende keer nog wel bovenaan het lijstje!
Klinkt echt als een leuke safari, heel veel plezier!

Wij hebben ook geboekt voor Masai Mara maar hou rekening met het betalen van de voorschot dat je transferkosten moet betalen alles voor uw rekening. Dit zijn kosten waar wij en MT niks aan hebben. Bij andere organizaties betalen we met VISA en daar zijn geen kosten voor.

Betaal dan gewoon met MPESA via http://www.babawatoto.com

Enjoy

Hallo vraag was eigenlijk voor jouw bedoeld maar ik had hem aan deverkeerde gesteld

Wij hebben het volgende voorstel van Lucy ontvangen maar twijfelen of 2 dagen masaai Mara niet te veel van het goede is. Wat is jullie ervaring
Alvast dank voor je moeite

Day 1 - Tsavo East ( Ngutuni Lodge)
Day 2 - Tsavo East (Voi Safari Lodge)
Day 3 - Amboseli (Kibo Safari Camp)
Day 4 - Lake Nakuru (Lake Nakuru Lodge)
Day 5 - Masaai Mara (Ngama Hills Tented Camp)
Day 6 - Maasai Mara (Ngama Hills Tented Camp)
Day 7 - From Maasai Mara and drop at the airport in Nairobi to take a flight back to Mombasa

Hi,

Ook wij zijn met Lucy een geweldige safari aan het plannen:

6 Days
$2650,- ong. €1685,- 2 personen privé (845,- p.p.)

Day 1: Salt Lick Lodge - Tsavo West
Day 2: Kibo Safari Camp - Amboseli
Day 3: Lake Nakuru Lodge - Lake Nakuru
Day 4: Oloshaiki Camp - Masai Mara
Day 5: Oloshaiki Camp - Masai Mara
Day 6: Nairobi - flight to Mombasa

We vliegen hier 16 juli weg. De eerste 2 dagen en een week na de safari willen we in het Diani Sea Resort verblijven. Diani Beach schijnt de place to be???

Vraag aan jullie om mee te denken (ik zie door de bomen het bos niet meer, of eigenlijk door de dieren de safari’s niet meer…):

-Ik twijfel over de verblijfplaatsen in Amboseli en Masai Mara. Heeft iemand ervaring met deze camps of goede ervaringen met andere camps?

• We reizen in een busje met zo’n open dakje met z’n 2-en. Vriendin van mij adviseerde om een “jeep” te regelen, omdat je dan veel meer bewegingsruimte hebt om foto’s te maken en om je heen te kijken. Wat denken jullie?
  • Wat vinden jullie van de prijs?

Dankzij jullie verhalen heb ik het volste vertrouwen in Lucy gekregen, maar je wilt het natuurlijk direct goed doen, gezien de kans klein is dat we dit voor een tweede keer gaan doen.

Ben benieuwd naar de reacties!!

groetjes,
Martine

Zo’n busje met open dak vond ik prima (wij waren met z’n vijven). Helemaal als je maar met twee personen gaat, heb je ruimte genoeg. Komt nog bij dat een safari per jeep, door het hoge brandstofverbruik, meestal veel duurder is dan dezelfde safari per busje.

1 like

Hoi Martine,

Wij zijn afegelopen september in Oloshaiki Camp geweest en was fantastisch, als je er nog vragenover heb hoor ik het wel.

Groeten Ellen

Hi Ellen,

Ik lees verschillende reacties van te toeristisch tot geweldig. Hoe is de omgeving, uitzicht? liepen er nog spannende dieren voorbij?

grt. Martine

Hoi Martine,

Wij hebben het zelf niet als “te” toeristisch ervaren, en wat is dan te toeristisch?? Zodra je buiten de lodge bent zit je midden in de Mara, er is een “terras” waar vandaan je over de vlakte kan kijken en 's morgens een prachtige zonsopkomst vanaf de zijkant van het terras, wij hebben 's nachts wel wat aan de deur gehoord waarvan we dachten dat het een aapje was, maar volgens de masai de volgende ochtend kon het geen aap zijn omdat zij een menselijk nachtritme hebben, een ander duits en een zwitsers stel hadden het ook gehoord, we zijn niet te weten gekomen wat het was. Tussen de lodge ligt een stukje rivier waarachter weer de vlakte ligt,
's nacht zijn er Masai die de wacht houden.
Wij hebben het als fantastisch ervaren. Heb een foto van het uitzicht bijgevoegd.

Groeten Ellen

2 likes