Super safari met Magical adventures

Ook wij (2volw & 11jarige) hebben Oloshaiki Camp geboekt bij Lucy vanaf 15juli - benieuwd :dag:

Hoi Martine,

Wij hebben afgelopen januari in Kibo Safari Camp in Amboseli overnacht. Dat is ons goed bevallen! Je slaapt in een tent (met bedden), zodat je 's nachts de geluiden hoort, al hebben we geen dieren voorbij zien komen (dat zagen we weer bij andere lodges beter). Wel heb je een prachtig uitzicht op de Kilimanjaro, vooral bij zonsopgang! Van de lodges die we hebben gezien, vonden we van Kibo Safari Camp het personeel het hartelijkst en behulpzaamst!

We hebben 1 safari in een busje gehad en 1 safari in een jeep. Het busje had achteraf onze voorkeur, omdat je dan juist beter kan staan en 360 graden om je heen kan kijken. Bij de jeep hadden we juist minder zicht en minder loopruimte en houvast… Maar misschien hadden wij weer een ander type dan je vriendin!

Een goede reis in elk geval, het wordt echt een belevenis!

Groetjes,
Noelle

bedankt voor de reacties!
We gaan bij Lucy boeken.
Noelle: erg fijn om je ervaring te lezen, we houden het gewoon bij een busje.

Kenya…here we come!!:cheer: :cheer: :cheer:

Betalingen naar Kenya met MPESA (het heet TUMA PESA op de site)
zijn binenn de 2 minuten ter plaatse en met bevestiging.

De banken rijker maken is nergens voor nodig.

Werkt perfect en heel snel !

Enjoy your safari !

Lucy is jarig vandaag !

grtz

1 like

Kuzaliwa

Ik ben van half t/m eind augustus in Kenia op vakantie geweest. De reis was
op de vliegtickets na geheel verzorgd door Magical Adventures. In het voorjaar heb ik de reis geboekt bij Magical. Lucy was de contactpersoon. Al bij aankomst op het vliegveld Nairobi werd ik opgewacht door Lucy. De tweede dag ben ik met een klein internationaal gezelschap op een negendaagse safari gegaan. Nelson, de broer van Lucy, was onze gids/chauffeur. Het waren 9 prachtige dagen. Naast het feit dat Nelson o.a. veel kennis van zaken heeft over de wildlife van Kenia is hij ook een uitstekend chauffeur. Na de safari ben ik nog drie dagen verbleven aan het strand van Mombassa. Alles was prima geregeld/georganiseerd en Magical Adventure is alles wat ze beloofd hebben nagekomen. Ik kijk met veel plezier op deze voor mij onvergetelijke vankantie.

Hallo,

Inderdaad Magical tours is super !
Wij maakten met hen vorig jaar een safari in Tsavo East, West en Amboseli. We verbleven in Voi Safari Lodge (heel goed met prachtig zicht), Ngulia Lodge (vond ik het minste van de 3 maar ook wel ok) en in Amboseli verbleven we in Ol Tukai (deze lodge is werkelijk fantastisch !).
Ook wij betaalden het voorschot hier in België. Totaal geen probleem hoor, alles is heel goed geregeld.

Ik heb stiekem weer een prijsofferte laten maken, dit keer voor Lake Nakuru en Masai Mara (wat heb ik spijt dat we dit vorige keer niet deden, maar ja 't kost ook allemaal een pak geld hé).
Ik heb ondertussen al haar prijs ontvangen. Ik denk echter dat wanneer we een ticket boeken naar Nairobi, daar de safari starten en een hotel boeken voor de resterende tijd na de safari ik dan duurder zou uitkomen dan wanneer ik weer de vlucht en het hotel in Mombasa boek (met Belg. tourop.)… Vorige keer verbleven we in Bamburi beach hotel. Maar ja, dan zal de safari ook wel een stuk duurder zijn omdat je van Mombasa naar de Mara moet vliegen …

Iemand goede raad ? Tips zijn altijd welkom.
Alvast bedankt.
Groetjes:zon02:

Van Masai Mara kun je naar Mombasa vliegen, van Nairobi ook en is goedkoper.
Er rijdt ook een trein om de dag, nostalgisch maar niet echt betrouwbaar als je een strak tijdsschema hebt.
Ook kun je met de bus, Coast Bus is best wel te doen als je geen haast hebt en niet met ongeduldige kinderen reist…

Day 1 - Maasai Mara (Sopa Lodge)
Day 2 - Maasai Mara (Sopa Lodge)
Day 3 - Lake Nakuru (Lake Nakuru lodge)
Day 4 - Amboseli (Amboseli Sopa Lodge)
Day 5 - Tsavo West (Ngulia Safari Lodge)
Day 6 - Tsavo East (Voi Safari Lodge)
Day 7 - Tsavo East to Mombasa or Malindi

Sopa is voordeliger aangeboden dan Oloshaiki Camp.
Is Sopa lodge (Maasai Mara) wel een goede lodge?

Beste Clio,

Ik heb je verhaal gelezen en wij willen ook met 2 en een prive safari maken of met 2 anderen, alleenw e krijgen echt hoge prijzen aangeboden, we willen 7/8 daagse safari doen , Masa mara, lake Nuguru, Amboselli, Tsavo east, Tsavo west. eindigen in Mombassa daar enkele dagen strand en dan via Nairobi terug.

Welke lodges hebben jullei geslapen in deze parken?
wat hebben jullie betaald voor de ballonvaart, hebben julie die geboet bij magical of bij de lodge zelf in Masa mara?

Bvd voor de spoedige reactie, ik vind nl $1000 per persoon redelijk.

groetjes,

ronald en saskia

Ik heb een vraagje na informatie opgevraagd te hebben bij Magical adventures
kreeg ik een voorstel die gunstiger was dan bij Julius Tact.
Echter na een paar keer heen en weer gemaild te hebben met Eunice bleek het om
Euncille Tours & Safaris te gaan en hij beweert dat ze samen in het kantoor zitten en
van dezelfde gidsen etc gebruik maken.Dit werdt mij pas duidelijk bij het verstrekken van de gegevens voor betaling.Eunice wil ook het hele bedrag gestort hebben en zegt dat er verschillende websites worden gebruikt vanwege commerciele doeleinden.
Ik heb wel op Magical adventures een verzoek ingediend en via form-processor@webs.com wrote:
From: form-processor@webs.com
To: tours@safariskenya.info
antwoord gekregen elke keer.
Het verzoek om het hele bedrag ineens vooruit te betalen vertrouw ik echter niet.
Ik wil in euro betalen en volgens Eunice is de euro onstabiel en duurt het vijf dagen voordat het geld
bij hun op de rekening staat.Echter ik vertrek as zondag en ga dinsdag op safari.
Dan zou het geld er dus niet staan als ik er ben en kan ik net zo goed daar betalen.
Vertrouw het niet echt en heb geen geld overgemaakt.Nergens wordt over Monica gesproken.
En dus betaal ik liever 150 euro meer aan Julius die akkoord gaat met een aanbetaling als we elkaar ontmoeten.
Is dit normale gang van zaken bij Magical Advetures?Zo niet dan hoop ik dat ik mensen heb kunnen waarschuwen.

Deze weet ik toevallig.
Lucy is een partnerschap aangegaan met Eunice, vandaar Euncille (Eunice- Lucy).
Dat gebeurt vaker, maar waarom en hoe of wat weet ik niet precies, zal eens navragen als ik tijd heb.
Tip: laat Lucy en/of Eunice naar je hotel komen voor je safari (met een gids), vraag om een betalingsbewijzen, moet als het goed is, geen probleem zijn.

Inderdaad ze schijnen samen te werken.
Heb een afspraak gemaakt en ontmoet Lucy en Eunice samen over een paar dagen.
Heb er nu de volste vertrouwen in gaat vast een supersafari worden.

Net terug uit dit heerlijke land.
Lucy en Eunice zijn hun afspraken keurig nagekomen.
We hebben een heerlijke safari gehad.
Overigens vondt ik Tsavo west vele malen mooier en avontuurlijker dan
Tsavo east.In Tsavo east hebben we veel leeuwen en jakhalzen gezien.
In Tsavo west eigenlijk de meeste dieren Zebra,Giraffe,Struisvogel,Zwijnen,Bavianen,Havik en Adelaar
en kuddes olifanten.Het mooiste was een leeuwin die over de weg liep met haar welpje in de bek.Helaas geen cheetahs en luipaarden gezien.
Maar we gaan vast nog een keertje terug en dan mag Magical adventures weer onze safari verzorgen.

oude topic zie ik maar wij zijn ook met magical geweest nelson als chauffeur
in septemeber 2010.
Ik ga nu weer maar dan een 6 daagse prive safari naar masai mara/amboseli/lake nakuru/lake navaisha. ($2300) totaal

weet iemand of die sopa lodges goed zijn?
vind die Oloshaiki Camp er wel onwijs cool uitzien :smiley:

sopa is goed en kan je gewoon googlen.

ENjoy !

.

Ik heb helaas wat mindere ervaring met magical tours.
Afgelopen november hadden wij daar een 1 daagse tocht bij geregeld naar Wasini island en konden door pin problemen niet gelijk betalen en hadden afgesproken dat we zouden betalen op de dag van de safari zelf en dat zou bij hun geen probleem zijn. Een dag later nogmaals de safari bevestigd en na gevraagd of het gedeeltelijk betalen in euro’s geen probleem zou zijn ook dit was geen probleem vertelde men aan ons. En nee hoor jullie hoeven echt pas te betalen als wij jullie ophalen bij jullie lodge.
Op de dag van de safari zitten wij ruim voor 7 uur klaar, met 2 kleine kinderen, en zouden ze ons dus om 7 uur komen halen kwam men dus gewoon niet opdagen. Ook telefonisch contact was in eerste instantie niet mogelijk en kreeg ik pas om 8.30 telefonisch kontakt. En wat bleek ze hadden eerst geld willen hebben voordat we op safari gingen. Vervolgens wilden ze nog wel op safari met ons maar dan werd het wel duurder en dan zat er ook geen lunch bij. Nou daar zakte mijn broek helemaal vanaf.

Dus zijn wij niet op safari geweest met ze en heeft de eigenares van de lodge voor ons een glassboat geregeld wat ook fantastisch was en nog eens veel goedkoper.

Ik kan op zich best begrijpen dat ze eerst geld willen hebben voor de safari om dingen te kunnen regelen maar het was wel prettiger geweest als ze dit eerlijk hadden gezegd want dan hadden ze het deel in euro’s gehad! Maar ja ook dit soort dingen kunnen gebeuren maar het is wel verdraaid lastig om het te moeten uitleggen aan jonge kinderen die zich er op verheugd hadden en daarnaast nogeens enorm vroeg uit bed zijn gehaald.

Jerop

Communication Style
Direct and frank communication is not the norm in Kenya. Kenyans will always attempt to qualify what they say so that the message is delivered in a sensitive way. This comes down to wanting to protect people’s face and the relationship.

Since maintaining honor and dignity are paramount, Kenyans offer what they believe is the expected response rather than say something that might embarrass the other person. They often go out of their way to keep from doing something that could bring shame to another person. They expect business colleagues and superiors to inquire about their family before beginning a business discussion.

m.a.w. ze wilden gewoon niet onbeleefd zin en zeggen ‘nee dat kan niet, je betaald NU of we gaan niet’'…
Uiteraard is het niet leuk om voor Jan met de korte 8ernaam te zitten wachten, maar in hun ogen hebben ze geen alternatief…

KESHO

INSHALLAH

KESHO²²

.

ik kom ondertussen ook al wel wat langer in kenia en soms denk ik dat ze wel een alternatief hadden bv het deel wat ze graag wilden hebben konden ze nl in euro’s krijgen of het de avond van te voren op te komen halen bij de lodge.
Maar weet je we hebben alles bij elkaar een hele leuke dag gehad al is deze anders verlopen dan gepland maar dat is vaker het geval in Kenia. Daarnaast hebben we ons aardig wat kosten bespaart wat we 's avonds weer deels hebben uitgegeven om heerlijk uit eten te gaan bij de pizzaria

Jerop