Na lang beraad gaan wij dit jaar eindelijk een droom waar maken; wij Kenia bezoeken om een safari te doen.
Ik lees al een tijdje mee en daardoor heb ik al een aantal vragen beantwoord gekregen.
We zijn van plan om op safari te gaan voor ongeveer 8 dagen.
Wat voor kleding nemen we mee voor in de maand juni, zowel voor verblijf aan de kust en op safari?
We hebben al safaries besproken met Monika, Magical en Julius die hier enthousiast aanbevolen zijn.
Is het wijsheid om onze safari van te voren te vastleggen of zijn er ter plaatse scherpere aanbiedingen te bedingen?
Zijn er reizigers die kort geleden bij Monika of Magical adventures een safari gedaan hebben?
Alvast bedankt
Scholieren van LCA-Award (Liemers College Zevenaar) hebben een hele leuke safari met Magical gehad. Zij waren superenthousiast en tevreden.
Hierbij een linkje van hun facebooksite, misschien heb je er iets aan. Wel een flink eind terug scrollen want zij zijn in Januari geweest en hebben voor onze stichting een project gedaan (moestuin aangelegd en geld bij elkaar gespaard voor de waterput).
Supertoffe groep!
Daar staan ook korte filmpjes van de game-drive op als ik me niet vergis.
Succes!!
Bedankt zover, op mijn email adres ontving ik een prijslijst van Diani Travel Centre.
Wie heeft kortgeleden ook een safari bij deze gedaan?
Is er een groot verschil tussen organisaties ter plaatse?
hoi
ik ga a.s. donderdag met magical en daar ben ik al eens mee geweest en erg goede ervaringen en ik zit al 4 weken met lucy te mailen zeer goed en fijn contact en voor ons ook de goedkoopste wij gaan ook alleen op safari zonder strand en ze komen ons ophalen op nairobi.
Ook ik en mijn vriend staan op het punt om een safari te boeken bij magical. Ik vond het een hele tour om een safaribureau uit te zoeken, dus ook best spannend om nu de knoop door te hakken. Het is goed om te lezen dat dit bureau positieve recensies krijgt. Onze trip gaat bestaan uit Amboseli, Lake Nakuru en Masai Mara (5 dagen).
Ik heb nog een paar vragen:
Hoe belangrijk vinden jullie de accomodatie? Vraag aan de ervaringsdeskundigen; in welke accomodatie zijn jullie verbleven via Magical?
Wij reizen low budget (in hoeverre dat kan in ieder geval) en als voorstel voor accomodatie in Masai Mara kreeg ik de volgende namen: Enchoro, Sidai, Bigtime & Kairi. Is iemand bekend met een van deze plekken? Als ik de reisgids er op na sla zijn dit inderdaad de echte budget kampen. Klopt het dat deze buiten het park staan? Is dat beduidend minder leuk/mooi/gaaf dan in het park? Mijn twijfel is of we dan net wat meer moeten spenderen om in het park te verblijven.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
wij gaan ook budget nouja voor een budget prijs naar de sopa lodges (Google : sopa lodge)
zijn echt super sfeervolle lodges waar je s’avonds nog lekker een drankje kan doen onder het genot van een groot vuur en s’avonds krijgen de hyena’s vlees dus kan je ze voeden
wij gaan naar dezelfde plaatsen net als jullie alleen dan 2 dagen langer.
Ik ken alle accomodaties niet die hier boven staan
maar magical is echt top ik zou vragen om de chauffeur nelson spreekt zeer goed engels en weet echt alles
Hakuna matata en have fun
Bedankt voor je reactie.
We twijfelen nog steeds omdat we ook nog contact hebben met andere bureaus. (zie andere post). Maar goed om te horen dat jullie zo positief zijn!
Wij gaan begin juli. Het nadert al snel en we hebben er ontzettend zin in!
Ik zal ook onze ervaringen weer delen op dit forum.
Ben net weer terug uit Kenia en heb met Monika safaris een 2 daagse safari naar Tsavo east gemaakt. Prima bevallen. Nu zaten wij in het laag seizoen waardoor we dit konden doen voor 200 euro pp en dan in Voi Wildlife manyatta camp. Wat behoorlijk luxe en mooi is.
Succes en een fijne tijd