Safari kenia

Goedenavond,

Ben nieuw hier en toch zo brutaal om een nieuw onderwerp te starten !

Heb plannen om in augustus - september een safari te maken in Kenia met aansluitend een strand vakantie in Zanzibar.

Ben al een tijdje bezig op internet en vind het toch moeilijker dan gedacht om betrouwbare plaatselijke safari aanbieders te vinden.
Via Nederlandse touroperators word het me allemaal net wat te gortig 3/4 k per persoon is een hoop geld.

Ik zelf zou graag de masai mara, Ngorongoro krater en serengetti aandoen, uiteraard zijn andere parken niet uitgesloten.

Het lijkt me ook erg leuk om naast jeep safari’s ook te voet wat te ondernemen.

Dus mijn vraag hebben jullie misschien wat tips om mij te helpen, alle hulp is welkom en word gewaardeerd.

Probeer eens contact op te nemen met Leopard Tours in Arusha
zij hebben destijds voor ons een safari in Tanzania en beklimming van de Kilimanjaro met wandeling vooraf perfekt geregeld
Wellicht ben je voordeliger uit met een lokale organisator,maar op safari gaan is een kostbare aangelegenheid
je kunt de kosten wat drukken door te gaan kamperen maar het blijft duur
Wees voorzichtig met al te voordelige lokale aanbieders want er is veel verschil in kwaliteit van de lodges,vervoer etc

Wij hebben het via ‘dawn in africa’ safaris gedaan, die zitten in Nairobi, van daaruit kun je dus naar masai mara. Supergoed bevallen. We hebben via de mail ook nog wat onderhandelt omdat een ander goedkoper was maar geen jeep kon aanbieden maar alleen een busje had. We kregen toen korting van hen.

We hadden Jackson als chauffeur. Leuke man met zeer goed oog voor wild.

Als je op beginscherm een gele jeep ziet met een cheetah op het dak, dan zitten wij daarin;)

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Heb een keer een safari geboekt bij Wild Kenya Safaris. Zit in Diani Beach. Was goed geregeld en niet duur!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Wij hebben afgelopen zomer geboekt via Afroriginals Tours in Arusha, een kleine organisatie van een Tanzaniaanse man en zijn Nederlandse echtgenote. Prima bevallen!

Hoi!

Wij zijn afgelopen oktober naar Kenia gegaan, het was echt een prachtige vakantie. Mooie safari’s gedaan in verschillende nationale parken als Masai Mara, Hell’s Gate, Lake Nakuru, Amboseli, Tsavo East… En ook een paar dagen naar het strand gegaan om het af te sluiten. Wandelen kan trouwens ook prima op verschillende plekken bv Hell’s Gate NP of bij de Mount Kenya.
Wij wilden ook in eerste instantie Kenia met Tanzania combineren, maar het bleek wat onhandig te zijn. Uiteindelijk zijn we alleen naar Kenia gegaan en we hebben daar een prachtige en ook afwisselende vakantie gehad. Een combinatie Kenia - Tanzania is mogelijk en dit wordt ook aangeboden door verschillende organisaties. Ik heb verschillende contactpersonen die een goede rondreis kunnen aanbieden voor een goede prijs. Als je wilt kan je me altijd mailen (danielle_lommen87@hotmail.com).

Groetjes Daniëlle

Beetje vreemd dat je als nieuwkomer een safarivraag post.
Dit forum bestaat al heel lang en het staat vol met safaritips en prijzen.
De zoekfunctie is erg handig :jongleren:

Kijk ook eens op facebook, oa. bushtuckers is heel erg goed heel betrouwbaar.

En als je avontuurlijk bent en je wilt op safari waar niet alle toeristen standaard heengaan, ga je met Will Knocker. Nog iemand op facebook met zeer mooie en op maat safari’s : Zoe Wanjiru

Succes
:dag:

Wij zijn vijf jaar terug op safari in Kenia geweest naar Tsavo en hebben toen eigenlijk alles makkelijk lokaal zelf kunnen regelen. Het is wel belangrijk dat je een betrouwbare chauffeur hebt ga niet zelf rijden. Ik heb toen halverwege 2 nachten geboekt in de Voi Safari Lodge > betaalbaar en een geweldige ligging: daar lopen de Olifanten gewoon onder je kamer door en doordat het op een heuvel ligt heb je een geweldig uitzicht.

? En hoe weet je van iemand die je nog nooit gezien hebt of hij/zij betrouwbaar is ?

Wij rijden heel vaak zelf, zalig. Je gaat en staat waar je wil, wanneer je wil :

>>lees meer <<

Wij hebben een geweldige safari met Monika tours safari gehad. Geweldige lodges gehad en enthousiaste en betrouwbare (wat ook heel belangrijk is) chauffeur.
Haar site is: http://www.monikasafaris.org en op Facebook: Monika tours safaris
Natuurlijk ook heel belangrijk, ze rekent hele schappelijke prijzen en Monika is heel aardig en betrokken bij haar klanten.
Groet en vast veel plezier! Cynthia

Hoi Gerben,
Die plaatsen wilden ook wij doen. Uiteindelijk hebben we alleen voor kenia gekozen. We zijn er afgelopen oktober geweest, dat was prachtig. Ik ken een keniaanse gids die voor kenia en tanzania tegelijk een programma kan aanbieden, hij doet ook wandeltochten dus kan misschien een leuke combinatie maken. De prijzen zijn ook een stuk beter dan via een reisbureau (en betrouwbaar). je kunt me altijd even mailen als je info wilt: danielle_lommen87@hotmail.com

Gr Danielle

Hey,

Mijn vriend en ik gaan ook naar Kenia die periode. En zoeken mensen om een wagen en gids voor paar dagen te delen zodat dat goedkoop is. Interessant voor jou?
We komen 22 augustus smorgens aan en zouden dan naar Masai Mara vertrekken, dan Navasha/lake nakuru en dan richting Aberdare voor een hiking.

Let me kow of het interessant is om verder te bespreken!

Groetjes Evelien

Hallo Gerben,

Er is verkiezing in Augustus in Kenia . Voor veiligheid zou ik je niet aanraden om in augustus te gaan.

Verkiezing is begin augustus… Ken mensen die daar wonen, 2de helft van augustus is OK

Ken ook veel mensen die er wonen en woon er zelf 4 maanden per jaar Maar wacht toch met boeken tot na de verkiezingen
Wij waren er 10 jaar geleden tijdens de verkiezingen die rustig verliepen en -totaal onverwachts-
braken pas daarna de onlusten uit ,die bijna leidden tot een burgeroorlog
Ik hoor gisteren dat de Rabo bank,die daar mensen heeft zitten, uit voorzorg alle vrouwen en kinderen terughaalt naar Ned tijdens de verkiezingen

SAFARI TSAVO EAST 23/07/2017 - 26/07/2017

LINK

Voi Safari Lodge

en
>> foto’s <<

met STEVE AND RICHARD