Safari + strandvakantie met kinderen

Hallo,
Wij zijn nieuw op dit forum. We zijn hier terecht gekomen omdat we op zoek zijn naar mogelijkheden voor een vakantie in Kenia.
We spelen met het idee om in augustus 2014 (ja, ja, nog heel ver) met onze kinderen een safari te doen, met aansluitende strandvakantie.
De Belgische touroperators hebben mooie programma’s, maar die zijn ook schandalig duur. Onze kinderen zullen dan 8 en 10 zijn. Is dit doenbaar met kinderen?
Iemand raadde ons ook al aan om de safari en dergelijke bij Keniaanse touroperators te boeken.
Hoe gaan we hier te werk? Wie kan/wil er ons advies geven.
Groeten,
Nivke

Hallo,

Bij Diani Travel Centre (in diani beach Mombasa) kun je safaris boeken. Het adres: [EMAIL=“info@dianitravel.net”]info@dianitravel.net of www.dianitravel.net, contact naam: Bruce. Hij doet safaris voor onze gasten.

We hebben een villa met een zwembad aan het strand in diani beach te huur. Kijk gerust eens rond op onze website - www.villakenya.info.
Als je vragen heeft kun je ons altijd even mailen of bellen.

Mvg Peter en Helen de Wit
www.villakenya.info

Kenia en een safari is zeker te doen. De eerste keer dat ik met mijn kinderen ging waren ze (net 3dgn) 3jr en 6jr. Het is een ervaring die jullie altijd bij zal blijven.

We hebben wel altijd prive safaries geboekt bij de lokale touroperators. Let wel op dat je prive vraagt als je niet met nog een paar vreemde (russen,italianen,etc) in het busje wil zitten!! De voorgaande 3 keer heb ik altijd ter plekke geboekt zonder prijsvergelijk vooraf. Het is heel makkelijk onderhandelen als je recht tegen over elkaar zit. Wij gaan komende februari weer en ik ben nu voor het eerst vooruit bezig met de safaries en de prijzen. Vind dit wel erg omslachtig maar je ziet wel hoeveel prijsverschil er onderling is.

We hebben 2keer in een resort gezeten en we hebben toen tussentijds safaries gemaakt. Ook hebben we 1keer in een particulier huis gezeten en hebben van daaruit safaries gemaakt. Komend jaar gaan we weer naar een particulier huis en gaan we weer halverwege de vakantie op safarie.

Kortom, als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker naar Kenia gaan en de safaries bij de lokale burootjes boeken. Het scheelt je zo verschrikkelijk veel in prijs en het komt bij de Kenianen zelf terecht ipv bij de grote bedrijven. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Heel erg bedankt voor jullie feedback.

@ Handigje: jullie boekten dan enkel de vluchten en de accommodatie (huis of resort) vanuit B/NL? Deden jullie dan telkens de safari’s vanuit het huis/resort of was het een uitgestippelde tour?
Hoe lang verbleven jullie in Kenia? 2 weken? Hoe was de verdeling safari versus vakantie?
Vliegen jullie op Mombasa of Nairobi?
Hoe lang op voorhand reserveren jullie die vliegtuigtickets?

Je ziet het: heel veel vragen. We zijn echt leken.

Grtjs,
Nivke

Hallo Nivke,

de eerste 2 keer heb ik bij het reisburo geboekt. Het was zo`n all in reis met vlucht en resort. De andere keer heb ik zelf tickets geboekt en een huis gehuurd (beide vanuit huis achter de computer). Het huis is nu ook al gehuurd, ik ben alleen nog druk op zoek naar tickets. We vliegen altijd op Mombasa. Dit is voornamelijk om dat we 4kinderen meehebben en ik dan een treinreis vanaf Nairobi niet zie zitten. Vertrek luchthaven hangt van de prijs af. Tot nu toe was het Schiphol of Brussel. We zijn nu verhuisd en het liefst vertrekken we nu vanaf Schiphol of Dusseldorf. We willen de 22e feb vertrekken en ik ben nu druk op zoek naar tickets. Het hangt echt van de prijs af wanneer ik ook echt boek.

Als we dan in kenia waren ging ik altijd de volgende dag op pad voor een safari. In de straat bij Galu/Diani Beach zit er een aantal. Ik ging bij hun allemaal naar binnen en vroeg dan gewoon naar hun prijs. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je niets boekt en er nog even over na wilt denken, ze zijn het gewend dat mensen weggaan en misschien later weer terug komen. Hoort ook een beetje bij het onderhandelen. Als we dan uiteindelijk boekte spraken we daar een datum af. Ik wist wel altijd al wat voor safari ik wilde boeken (Tsavo,Amboselli, Shimba, dagtochten etc)

We zijn 2 keer 2wkn geweest en 1 keer 1 mnd. Nu gaan we weer 2wkn. De eerste keer hebben we heel veel gedaan (dag Shimba, 2dgn Tsavo,dag Funzi Island, dag Mombasa met Fort Jesus en haller Park). Toen was de verhouding bijna 50/50. De 2 keer hebben we alleen 3dgn Tsavo East en West gedaan. De laatste keer hebben we 3dgn safari gedaan (Tsavo East en Amboselli) Ik vond dat persoonlijk te heftig voor de kinderen (bijna 8 en 4.5jr). Amboselli is wel een uurtje of 10rijden dacht ik. Ook hebben we toen nog wat dagtripjes gemaakt. Maar toen was de verhouding maximaal 25% van de tijd weg. Komende keer gaan we iig 2dgn Tsavo East doen en waarschijnlijk nog een dag fietstocht. De verhouding blijft weer een beetje hangen op 25% weg zoals het er nu voorstaat. Omdat we het zelf regelen doen we het altijd zo dat we eerst een paar dgn Huis/resort hebben, dan de safari en daarna nog een paar dgn niets.

Ik zelf zit ook nog geregeld hier te kijken etc. Vragen staat vrij en als we kunnen helpen doen we het allemaal graag. Mocht je nog meer willen weten…vraag maar en wie weet kan iemand helpen.

Hallo Nivke,

Het scheelt tijd als je van te voren dingen regelt. Een aanrader; safari in het Masai Mara en een verblijf in een ecocamp tussen de traditionele Maasai.
Erg leuk voor kinderen.

Kijk maar eens op de website www.thuisinkenia.nl
Je kunt een op maat gemaakte reis maken.

Groeten

Hallo,

Graag ontvang ik websites van lokale bureaus om een all in safari te regelen…

Wij verblijven in november 2 weken in Nyali Beach, Mombasa…

lees wat Handigje hierboven doet , ga uit je hotel en spreek de lokale reisagentschappen aan ,en vergelijk

Ja dat was ik al wel van plan ook!!! Thx Tijl…

Als je kan moet je toch ook proberen de Masai Mara te doen, erg leuk voor de kinderen, enorm veel dieren te spotten. Onze kinderen waren de eerste keer ook iets van 6 en 3, geen probleem. Wij vertrekken op 03 februari a.s. weer en gaan dit keer ook lokaal een safari boeken. De keren ervoor hebben wij Tsavo East en West, Amboseli, Lake Nakuru en Masai Mara gedaan. Met het vliegtuig terug vanuit NAirobi, met een uurtje ben je weer in Mombassa.