Safari Kenia - Planning

Na heel wat lezen en hulp op dit forum, moet dit de reis worden:

17-jun Vliegreis AMS-NBO
18-jun Hotel Nairobi - acclimatiseren
19-jun Lake Naivasha/Hell’s gate
20-jun Lake Nakuru
21-jun Aberdare
22-jun Aberdare
23-jun Mt Kenya
24-jun Mt Kenya
25-jun Chillen rond Nairobi
26-jun Chillen rond Nairobi
27-jun Amboseli
28-jun Amboseli
29-jun Tsavo west
30-jun Tsavo west
1-jul Tsavo east
2-jul Tsavo east
3-jul Vliegreis MOM-ZNZ
3-jul Zanzibar
4-jul Zanzibar
5-jul Zanzibar
6-jul Zanzibar
7-jul Zanzibar
8-jul Zanzibar
8-jul Vliegreis ZNZ-AMS

Het aanbod van een relaxt en betaalbaar hotel (€ 50-100 p/n) in de omgeving van Nairobi om even twee dagen bij te komen vd safari valt me nog tegen, tips welkom!

Volgens mij zitten er nu geen gekke dingen meer in de planning en is het redelijk relaxt qua reistijd (i.v.m. de standaard pakketten die je op het internet boekt).

Nu de offertes van de reisbureaus maar afwachten, spannend! :zon02:

Heb je een offerte opgevraagd bij Brendafrica reizen - Safari op maat ? Veel ervaring, werkt met lokale mensen en kan op maat een reis samenstellen.

Nu wel, bedankt!

Persoonlijk zou ik maar 1 nacht doen bij Mt Kenya en 2 bij Lake Naivasha. Lake Naivasha zelf niet geweest, maar bij Hell’s Gate hebben we ons een dag goed vermaakt. Een dag voor beiden lijkt me dus weinig. Mt Kenya (als dat nog steeds Ol Pejeta is), is niet heel groot, dus heb je aan 1 dag wel genoeg. Je kan hier trouwens ook bij de lodge (is er maar een, tenzij het druk is, dan openen ze er nog een) een nacht safari regelen. Wij hadden een prive Jeep en hadden verwacht dat de nachtsafari wel met meer mensen zou zijn, maar ook hier was verder niemand anders, erg leuk!

Pind Tom hier een site van een klien hotel met goed comfort in Nairobi http://www.kisimahouse.com/
Ik ben er bij toeval terecht gekomen toen we naar een ander huis gingen kijken.
Het is niet in de stad maar erg rustig met zwembad en goede service.
Het zijn jonge mensen die 1 jaar geleden dit hotelletje gestart zijn.

Kisima house ziet er goed uit, heb ze gemaild!
Mt Kenya 1 dag heb ik al vaker gelezen, bedankt voor de tip, zal het overwegen.

Volgens mij was ik dat ook :wink: Want tot nu toe ben ik de enige die zegt in Ol Pejeta geweest te zijn

In deze route zijn Samburu en Masai Mara geschrapt, Masai Mara is het bekendste park van Afrika en Samburu schijnt uitermate geschikt voor romantische huwelijksreizen …

Kenya Aberdare is ook Aberdare country club of nog beter Tree tops verblijft zie je praktisch de big five aan je tafel voorbij lopen en vanuit de Abedare country club worden safaritrips georganiseerd bijkomend is dat het daar ook heel romantische kan zijn vooral met de accomodaties daar.

Ziet er allebei supervet uit! The Ark ook trouwens, daar wil ik wel 2 dagen verblijven :slight_smile:

Probeer het ook hier eens. Een oostenrijks vriendinnetje van me.
http://africanbaba.com/safaris-kenya.html

Waarschijnlijk helemaal onterecht, maar mijn vriendin is wat te veel gaan lezen over de veiligheid in Kenia en daarom staat de reis op losse schroeven. Uiteindelijk is het gevoel wat je bij (en tijdens) een reis hebt ook belangrijk (en dat wordt beïnvloed door de media). Toch maar weer oriënteren op Tanzania…

Wat jammer van jullie prachtige plannen.
In oktober ben ik samen met mijn moeder en dochter (14) in Kenya geweest.
Wij hebben ons er GEEN moment onveilig gevoeld…

Vooral omdat het om jullie huwelijksreis gaat, kan ik me goed voorstellen dat er second thoughts zijn vanwege de huidige situatie en veiligheid. In de toekomst komt er vast weer gelegenheid om alsnog Kenia te bezoeken…

Helaas zijn er vast veel meer reizigers die vanwege de huidige spanningen een andere bestemming kiezen dan Kenia …
Iedereen, ook de meerderheid Kenianen, hoopt op een vreedzame afloop van de huidige verkiezingsprocedure …

Pida Tom dat gevoel van onveiligheid is compleet onterecht wat betreft de data dan is het hele spul van verkiezingen voorbij en gaat alles hier gewoon zijn gang als altijd. Het is nu alleen dat er een zaak is over de verkiezings uitslag maar morgen ( zaterdAag ) is de uitspraak van de rechter en er zal misschien een week wat gemor zijn maar dan is het wel achter de rug. Speciaal nu de kuststreek het gemis van de toeristen inkomsten voelt dat zelfde geld voor Western een terugval van 50% is nogal wat voor een land als Kenya speciaal voor de kust is dat destraeus. De mensen zijn echt niet gek en weten dat hun boterham afhankelijk is van de toerist. Wat betreft je reisschema heteerste gedeelte is in centraal en daar is echt niets aan de hand. Wanneer er iets gebeurd is het vooral in de steden te doen zoals Nairobi-Kisumu-Nakuru- Mombassa en dan nog alleen is bepaalde gebieden.
Dus kom gerust naar Kenya in de peiode die je heb uitgekozen.
Speciaal wanneer ze ontdekken dat het een huwelijksreis is word je hier in Kenya echt in de watten gelegd. want ze vinden het een eer om voor deze speciale gebuertenis te zijn uitgekozen.

Want een geregistreerd huwelijk is hier in Kenya een groot goed en wordt gerespecteerd is mijn ervaring.

Met de schrijvers hier helemaal eens,nu gaat hij al uit armoede naar Tanzania en een eilandje voor de kust.
Het probleem waar hij mee zit is dat zij geen gerichte eenzijdige belangstelling heeft voor iets.
(misschien komt dat later wel of is het er wel maar bij de huwelijksreis even niet)
Laten we dus er van uit gaan dat hij tijdens zijn huwelijksreis echt Afrika wil zien.
(zeg maar alle beesten,meren,bevolking,stranden,bergen,heuvels,oerwoud,mooi,lelijk, alles wil zien en beleven dat zelfs als zij nooit meer in afrika komen,hun hele leven kunnen zeggen dat heb ik ook gezien en beleefd een droom reis van afrika.)
De beste oplossing met diepgang is natuurlijk gewoon alle landen in Afrika een twee weken bezoeken want Algiers is natuurlijk geheel anders dan zuid-afrika maar dan ben je wel een jaartje kwijt.
De juiste oplosing is dus naar een land te gaan waar ze alles van Afrika hebben en te zien is of dat nu alle beesten, zee,strand,meren,bergen,heuvels savana je kan het zo gek niet bedenken .
Dan zie je op je huwelijk reis geheel Afrika en wat je uitzonderlijk vind of vreselijk mooi dan ga je later naar het land in Afrika waar dat in overvloed te vinden is en nog meer en mooier of lelijker.
Het is jammer dat bij wereldwijzer geen draad van dat land, heeft maar aan de ander kant is dat ook eentonig omdat
het land alles heeft, alleen gelukkig niet zo heel veel toeristen en het minste aantal blanken of wilde je in Afrika blanken zien?
Maak je niet ongerust die zijn daar ook,alleen natuurlijk niet zo veel. Maak er een droom reis van in de tijd die je hebt en
je kan toch alles zien.
En heb je iets gezien dat zo mooi is dat je later dat nog eens wilt zien of zoals ze hier zeggen in je bloed zit, dan ga je naar het land wat dat nog veel meer heeft en daar nog beter in is of meer,mooier kan je het niet hebben in je leven.
Nu moet ik maandag toch naar Kenia ,en zal ze zeggen dat je niet komt bij je huwelijk omdat zij eerst alles willen zien van Afrika
,maar later dus beslist wel gaan komen,want zo een virus komt ook in het land voor wat alles heeft.

Jaap

Jaap

Jaap ik denk dat jij net velen van ons goed met het Kenya virus besmet ben. Helaas of gelukkig is er geen medicijn tegen deze besmetting.
**Kenya of je hou van het land of je haat het er is geen tussenweg.

**
****En ik hou van dit land en de mensen die re wonen ook al heb ik hier de nodige problemen ik kan helaas niet meer in Nederland leven.

Hoi

Zelf ben ik vorige reis eindelijk eens in Maanzoni terecht gekomen en vond het er superleuk.
Leuke uitstapjes, zeer mooie ‘‘hutten’’ (rondawels)
Aan de goed kant van de luchthaven…

AMAZING

(ik heb geen aandelen en ben niet de eigenaar)

GRTZ

De vrienden van mijn zoon zitten alledrie in Tanzania en hebben alledrie grote heimwee naar Namibië…
Zo super is Tanzania ook niet meer (*ben er vroeger zelf geweest en vond/vind Kenya ‘‘beter’’ *)

In ‘‘the Ark’’ lig je wel elk in een 1persoon Kajuit (en dat op een huwelijksreis ?) tenzij ze dat veranderd hebben :slight_smile:

You can leave Kenya(Africa), but Kenya(Africa) never laves you…

Vond ik wel een mooi en treffende uitspraak.Geldt trouwens niet voor iedereen.
Gr wim