ticket Kenia

Jambo,

Ben driftig op zoek naar tickets voor Mombasa in de schoolvakantie volgend jaar.
3 personen, mag in meivakantie of zomervakantie (zuid) maar de prijzen vallen me zwaar tegen.
Normaal vliegen we met Ethiopian vanaf Brussel maar ik kom momenteel als goedkoopste uit in de meivakantie en dan nog €718,73 p.p.

Iemand anders iets goedkopers gevonden? Luxe niet nodig, veiligheid wel.
Alvast bedankt!

air.Congo met parachute bijgeleverd >>>

Sorry , maar ik heb ook ernstig zoekwerk gedaan en zowel Jetair als Arkefly zitten rond de 1000 euro.
KLM vliegt de ganse periode aan 1 tarief ,1031 euro,van Antwerpen centraal naar Nairobi.
Ethiopian Airways blijft de goedkoopste ,maar blijft duur omdat jij altijd de schoolvakanties uikiest.
In mei heb ik niet gekeken omdat ik de verlofperiode niet ken .

arke vliegt niet in mei starten vanaf 30 juni prijzen vanaf € 900
je zou met jet-air vanaf brussel kunnen proberen
anders eens zoeken vanaf dusseldorf met air-berlin, maar hebben ook een stop in april-juni
condor is dan een optie maar vliegt vanaf frankfurt
of afwachten op een last-minute

Dank jullie wel. Helaas moeten we in de schoolvakanties gaan vanwege onze jongste zoon.
We zoeken nog even verder. Thanks.

Ik weet jullie datum niet maar kijk eens bij brussel airline naar nairobi komt in de nacht aan en dan met een lokale vlucht naar Mombassa of met de bus wat ook een ervaring is.

eender welke vlucht je neemt , de datums die jij vrij hebt zijn vervloekt ,dat is telkens hoogseizoen.Je kan er ook niks aan doen.

Turkish Airlines. 734 €uro in vol seizoen.

Turkish airline is a lange reistijd.

en vanaf 10 januari reis je KLM voor 565 euro van Antwerpen naar Nairobi heen en terug !

Valt best mee de reistijd, wij vliegen rechtreeks op Mombasa in hoog seizoen voor 734. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. De KLM vanuit ZYR is niet geldig op 20 july…

[TABLE=“width: 642”]

Brussels - Istanbul
TK1938

BRU-IST

11:15
27.06.2013
Thursday

15:35
27.06.2013
Thursday

THY

Economy/Q

Istanbul - Mombasa
TK0673

IST-MBA

18:15
27.06.2013
Thursday

03:10
28.06.2013
Friday

arrival next day

THY

Economy/Q

Mombasa - Istanbul
TK0673

MBA-IST

04:10
18.08.2013
Sunday

10:55
18.08.2013
Sunday

THY

Economy/Q

Istanbul - Brussels
TK1939

IST-BRU

14:50
18.08.2013
Sunday

17:15
18.08.2013
Sunday

THY

Economy/Q

[/TABLE]

Turkish Airlines alleen kiezen als je geen bijzonderheden verwacht, want de service is zeer belabberd! Ik wilde mijn fiets meenemen vanaf Nederland. Heb via de website gezocht naar emailadressen en telefoonnummers. Via beide wegen krijg je geen contact. Uiteindelijk mijn fiets maar op goed geluk meegenomen naar het vliegveld en kon gelukkig dus mee. Later geprobeerd contact te zoeken om mijn retour vliegticket om te boeken, ivm dat ik zwanger was en dus niet zou mogen vliegen op de geboekte datum. Ook weer via email geprobeerd (omdat ik nu in Kenia zat, was dat mijn enige mogelijkheid voor contact) en kreeg weer geen contact. Al mijn mailtjes kwamen terug. Uiteindelijk via mijn reisagent een ander emailadres gekregen (wat dus niet op de website stond) en daar antwoord op gekregen. Klacht ingediend, geprobeerd mijn ticket om te zetten, maar ze konden niets voor me doen, omdat ik nu te laat was! Echt belachelijk! Heb 4 maanden lang geprobeerd ze te bereiken! Alle emailadressen van de website geprobeerd waarvan ik dacht dat die misschien mijn vraag konden beantwoorden. Geen enkele reactie. En dan zelf na weet ik veel hoelang antwoorden en zeggen dat het te laat is! Voor mij dus nooit meer Turkish Airlines!

Meivakantie (po en vo)
27 april t/m 5 mei 2013

Zomervakantie Zuid (po)
29 juni t/m 11 augustus 2013
Zomervakantie Zuid (vo)
29 juni t/m 18 augustus 2013

Hey Marriette
Zelf verwacht ik eigenlijk alleen dat ze me van Brussel naar Mombasa brengen. Zoals je op mijn blog kan lezen kan vliegen met KLM (vlucht gewoon geannuleerd) ook zwaar tegenvallen, evenals Ethiopian. (42 uur onderweg).
We vliegen met z’n vijven, dus 734 ipv 1400 per ticket scheelt een slok op een borrel :slight_smile:

Masaku probeer Brussels Airline eens met een groepje kan je korting krijgen en regelmatig met een groep zoals jij kan het best intressant zijn. Ze zijn nogal flexibel maar dan wel direct naar het kantoor.

Ind. ze proberen nu wat flexibeler te zijn want ze zijn weer bijna failliet. Als het kalf verdronken is… Ik heb al met de gevlogen. Ze gaan heen via Kigali en terug via Entebbe. Ik checke ze altijd allemaal voor de date dat we vliegen en in July is SN zeker niet haalbaar :slight_smile: Nog niet weggeregend Keeska ? GRTZ

Ik vlieg volgende week naar Kenia, goedkoop via Jetairfly, maar ook nog aan het wachten op redelijke prijzen voor een ticket rond juni/juli. Ik vermoed dat de prijzen zullen zakken rond de verkiezingsperiode (4 maart), zo was het toch de vorige keer (2008)… Succes!

arke heeft de laatse terugvlucht op 3 maart !
men vliegt andere jaren nog wel in maart, zal dit jaar bewust zo gepland zijn
er is altijd een stop in april~juni
men start weer direct in begin juli maar dan tegen hoogseizoen prijzen

Masaku Het scheelt niet veel de Langata road was deze week meer dan 4 km een snelstromede rivier waar je bijna niet doorheen kon komen Ook de rest van de omgeving zoals Ngong en Dagoretti was een ramp. Het was even droog maar het is net weer gestart.
Het hoost hier weer en dat zal wel weer ongeveer drie uur aanhouden.
In het nieuws is de situatie in Western waar mensen weereens ondergebracht worden in de scholen. Waterbeheersing staat hier in de kinderschoenen met een goede opvang kan je de droogte een halt toe roepen. Er is nu een initatief in Ole Tepessi ( Ngong District) om dammen in de seizoens riveren te maken om de wegstroom van het water tegen te houden. We makken eenvoudig van de stenen is de omgeving een dam van ongeveer 2 meter hoog en 2 km verderop weer een zodat het water een ebeetje afgstopt wordt. Het is een simpel ding wat elk Nederlands kind weleens gespeeld heeft bij een slootje alleen we maken het wat groter en kost geen geld maar mankracht. Volgende week ga ik kijken naar het resultaat.

veel succes Keeska
ja we zijn opgegroeid met ( te ) veel water
vorige week moest Wouda gemaal te lemmer (grootste stoomgemaal ter wereld )
in gebruik worden gesteld, om de waterstand in noord/oost-nederland te verlagen
de rivieren en meren waren al overvol van de vele regens in december
en het probleem was men kon niet op waddenzee spuien daar het al lang te hoog water was
ja gelukkig kunnen we bijna alles reguleren
en hebben we de laatste jaren gigantich geinvesteerd in water opvang polders
ook rond de stad groningen enige jaren geleden dreigde zelfs het ziekenhuis onder te lopen

en hebben we niet zulke hoosbuien maar wel erg lange druilige regens
al vanaf eind oktober bijna dagelijks regens, gelukkig was de aardappel en bietenoogst net achter de rug