Vliegreis Accra - Amsterdam lage prijs

Beste allemaal,

iemand nog meer goede tips over vliegreizen zoals Beest ( zie drie mails terug ) over vlucht boeken vanuit Brussels?

Mijn ervaring is dat Africaquah en Egypt air de goedkoopste zijn maar heel erg vaak bagage kwijtraken. ( Echt heel vaak).

Voor vergelijking kijk op volgende sites

Nog iemand goede tip??

Men mag ook niet vergeten dat wanneer men met Afriqiyah airways of Egypt air vliegt, dat deze tussenstops maken in landen waar u een luchthaven transit visum voor nodig hebt !

Tunafish (www.tnfsh.com) is mij heel behulpzaam geweest met het boeken van een retour naar Accra. Ben toen iets van 650 kwijt geweest, terwijl de KLM er 1300 voor vroeg. Weet niet meer precies met welke maatschappij, maar het is allemaal heel soepel verlopen :slight_smile: wel moeten overstappen in Marokko, maar dat vond ik niet zo erg.

ik heb 2 weken geleden een geweldig ticket via het reisbureau geboekt.
Hierdoor heb je ook wat extra service etc.
700 euro met goede voorwaardes… en dan vliegen we via emirates… dus dusseldorf!

Wil je meer informatie,… mag je me altijd een berichtje sturen…

groetjes

Hey

check ook zeker eens www.cheaptickets.nl . Ik vlieg meestal met Royal Air Maroc vanuit Brussel… voor zo een 600 euro heb je een ticket heen en terug. Je moet wel redelijk lang wachten in de luchthaven van Marokko.

Hee
Ik ben op zoek naar een goedkoop vliegticket ik vertrek in november en ben van plan begin april weer terug te keren. Veel goedkope vluchten zijn ( tot mijn verbazing ) al vol. Via welk reisbureau heb je het geregeld? Het maakt mij ook niets om bijv. enkele weken eerder of later te vertrekken of terug te keren( ga voor en na vrijwilligerswerk reizen) misschien heb je tips!! bedankt!

Kijk ook eens bij Nico de Vries reizen. Zij willen nog wel eens verder kijken dan hun neus lang is! Hebben mij al menig keer aan een goed ticket naar Ghana geholpen!

Groet, Awaaze

Goede tips allemaal hier.

Nog een punt: als het prijsverschil niet heel groot is, overweeg dan niet met Egypt air of Afriquah te vliegen. Vooral Egypt air vertraagt vaak uit uitgeven van ingecheckte bagage en in sommige gevallen raakt bagage gewoon kwijt. In dat geval helpen ze je ook gewoon heel slecht. iedere afdeling heeft zo’n houding dat het hun probleem niet is en dat je iemand anders moet spreken.

Dus, als het prijsverschil niet heel groot is, vlieg dan gewoon met een goede vliegmaatschappij.

Kijk ook eens op www.vliegtickets.nl

Mijn vriendin is pas nog met Afriqiyah gevlogen (heen en terug) en alles is goed verlopen, ook de bagage! Het kan dus wel!! Ik heb juist slechte ervaring met Emirates, waar een boel bij zweren. Die hebben mijn bagage niet terug gevonden en ook een slechte vergoeding gegeven! Tel daarbij de belachelijke tijd dat je in Dubai moet wachten en de uitkomst zal 99,9% zeker zijn, dat ik daarmee niet meer vlieg!

Beste ,

Allemaal akkoord met wat ik hiervoor gehoord heb, in verband met vliegtuigreizen. De goedkoopste naar mijn mening is wel air italia, volgens onze normen. Maar natuurlijk een Lufthansa, and KLM of Belgiian air zijn opmerkelijk beter op vele vlakKen. Bij mijn laaste reis , was ik ook mijn bagage kwijt, maar drie uur later stond er een bestelwagen voor mijn deur met mijn bagage, ik ben niet fanatiek maar het was een combinatie van Belgian air and Airitalia. En zoals ik in een voorgaand item heb gezegd, probeer uw zoekmachine is uit met het ingeven van vertrek Brussel en niet Amsterdam, u zou raar staan kijken van het verschil in prijs , dat wel snel 200 € kan bedragen. Probeer en ge zult zien.

Beest

KLM doet ook weer mee in het goedkope segment! Een retourtje voor nog geen 646 euro en tot 5 juli volgend jaar geldig! Voordeel: directe vlucht, nadeel: lage bagage vrijdom.

hoi awaaze,

wat bedoel met met lage bage vrij dom??
ik heb via de klm geboekt (goedkoop & rechtstreeks!),
en mag 2x 23 kg mee nemen!
lijkt mij voldoende:wink:

:wereld:

Ik heb dit ook gezien. Zal wel door de ‘crisses’ komen…
Het nadeel voor mij is Schiphol, voor de rest een mooie prijs nu.
Wanneer ga je? Vrijwilliger?

Groet, Awaaze

Als je gaat rondreizen in Ghana zou ik zowiezo zo min mogelijk spullen meenemen, hooguit een backpack van 40 liter,… dus dan heb je aan die extra 23kilo ook niet zo heel veel!
Als je daar rondreist is het echt geen pretje om zoveel/teveel bij te hebben!

Less is More in dit geval!

Citaat:
Origineel gepost door mrieke83 http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons//viewpost.gif
*hoi awaaze,

wat bedoel met met lage bage vrij dom??
ik heb via de klm geboekt (goedkoop & rechtstreeks!),
en mag 2x 23 kg mee nemen!
lijkt mij voldoende:wink:

:wereld:*

Ik heb dit ook gezien. Zal wel door de ‘crisses’ komen…
Het nadeel voor mij is Schiphol, voor de rest een mooie prijs nu.
Wanneer ga je? Vrijwilliger?

Groet, Awaaze

goede tips allemaal.

Wij doen ons best :smiley:

Het delen van kennis is kennis behouden :thumbsup:

Awaaze

Heb al verschillende telefoons gepleegd, websites gecheckt, maar ik weet nu nog steeds niet zeker of ik een (transit)visum nodig heb als ik overstap in Tripoli op weg naar Accra… De Libische ambassade in België kon me niet antwoorden (de Nederlandse moet ik nog bellen) en via vliegtickets.nl kreeg ik ook geen antwoord. Kan iemand me hier iets zinnigs op zeggen?

Groeten en alvast bedankt

Mijn vriendin is in april gekomen en in Juni gegaan. Ze had geen Visum nodig!
Zinnig genoeg?

Awaaze

Ik vlieg echt al jaren met Afriqiyah, boek bij een Ghanees reisbureau en zij verzorgen ook je visum, voor Libie heb je geen transit visum nodig. ticket is 600, visum 50+10verzendkosten

mvg Bastiaan