Egypt Air , aan te bevelen of niet ?

Betreft deze maatschappij wordt regelmatig ( op verschillende forums ) de vraag gesteld.
Er zijn regelmatig zeer goedkope tickets te koop (maar ook duur ) , zijn ze hun geld waard ?
Voor iemand die meerdere malen per jaar naar LOS gaat kan het een goede besparing zijn ( en veegt de eventuele ongemakken aan zijn laars ) maar voor" de toerist" zoals ik die maar eenmaal per jaar gaat en toch liever een zorgeloze vlucht heeft , is het een aanrader ?
Georgessiam jij hebt er net mee gevlogen voor de dag ermee !

Groetjes Frank

Ik zeg niet dat de maatschappij slecht is maar heb tot nu toe verschillende negatieve kritieken gelezen !
Het is de bedoeling om via deze topic mensen hun ervaringen te laten vertellen en zo iets meer te weten te komen over EA.

mensen zijn eerder geneigd om negatieve ervaringen te posten, dan positieve ervaringen…

zelf ben ik absoluut te spreken over Egypt Air!

1 like

Welke negatieve kritieken dan Liu? Je hebt nu in ieder geval twee reacties binnen van mensen, met ervaring, die geen negatieve kritieken hebben.

Om dat je het zo vriendelijk vraagt Frank!Egypt-air kwestie entertament(film)0/10 eten:6/10 Service:6.5/10 Op de heenweg waren de mensen(crew)vriendelijk;terugweg vond ik ze een beetje langs de groffe kant(onbeleefd)films?? arabische en cartoenfilmpjes in het arabisch,vond het een saaie boel! op de 10kanalen van de radio was er maar 1 engelstalige zender die om elke 30minuten de zelfde hits? uitzond.Eten;tjaa?2x hetzelfde als ook in de terugweg,saaie kost!Wat wil je voor de 539euro die ik hebt betaald voor deze vlucht.tijdens je maaltijd was er alleen frisdrank aanwezig!controle Cairo(transzit) onbeschofte mensen!Moet nu gaan eten frank,tot daar mijn klein verslagje over Egypt air. gegroet:georgessiam.

1 like

:chin:Egypt air niet slecht maar ook niet extreem goed als je kan kiezen zo ik voor Emirates gaan .:thailand::cambodia:
ps let op de tijden met emirates vluchten anders moet je wel heel lang wachten in Dubai

1 like

Da’s ook niet erg!

Vorig jaar ben ik via Dubai naar Indonesie gevlogen, en ik moet zeggen dat ik me een paar uurtjes kostelijk heb vermaakt in Dubai. Met een taxi ben je binnen een uur in de stad, waar volop te doen is.

Dit jaar zal ik op weg naar Kathmandu weer een paar uur in Dubai rond gaan kijken. Echt, een aanader :wereld:

Was het nog vergeten te melden,na mijn aankomst in Zaventem,zag ik dat mijn koffer beschadigd was(iemand heeft er met een mes,een snede ingemaakt)Wat ben ik kwijt? 1slof sigaretten merk mallboro+1 Ipod!Ging verhaal halen bij de dienst(verloren/beschadigde stukken)Er werd mij gezegd,dat dit frequent gebeurd op de vluchten die van Cairo,komen.Moet ik dan nog papieren invullen,vroeg ik?Dat kun je werd er mij gezegd,maar dat de maatschappij er gevolg aan zal geven is een ander verhaal!!conclusie:moest de ticketten van Egyptair niet afslaan voor de maand oktober,dan ga ik met een andere maatschappij naar Thailand!Over de "diefstal"brutte pech gehad.Dus mensen,als je tickets vind rond de 539euro,dan zou ik zeggen doen,anders niet!gegroet:georgessiam.

:chin:ja dat is ook een optie bedankt :thailand::cambodia:

Dit ff off topic,vliegt Emirates nu niet vanaf Schiphol via Dubai naar Bkk?Ik dacht dat er iemand dit gezegd had op het forum,mijn geheugen laat het een beetje afweten.gegroet:georgessiam.

vanuit Dusseldorf, Frankfurt ,Parijs via Dubai naar BKK

Vanaf 1 mei vliegt Emirates vanaf Schiphol via Dubai naar BKK.

ff nog zeggen aan de thaiforumleden dat www.joker.be vluchten heeft met egyptair vanaf 528euro als je boekt van 1 maart tot en met 31maart(promoties)dan kan je het hele jaar door voor een schappelijke prijs naar Bangkok vliegen.Dus vrienden,rap reageren of de plaatsen zijn volzet!gegroet:georgessiam.

Hoe zit het met de beenruimte? Mijn man is lang, 1.93. Zoek me suf naar geschikte stoelen voor een geschikte prijs (het liefst onder de 700,-pp retour)

voor een ‘‘paar euro’’ (bij de een 25 bij de ander 75) kan je beenruimte reserveren bij gelijk welke maatschappij en zit je bij de nooduitgang :idea:

Ja dat van die nooduitgang weet ik wel, maar om nou te zeggen dat dat ideaal is. Je zit dan vaak vlak bij de “keuken” of toiletten. Dan lig je eindelijk languit heb je dat geklepper langs je heen. Begrijp me niet verkeerd hoor, mijn man is lang, ik niet. Ik wil en kan dus gerust een gewone stoel hebben. En op lawaai en gedrentel langs me heen zit ik dus helemaal niet te wachten, kan daar slecht tegen. Heb dit ook tegen m’n man verteld, hij verkiest dan ook liever een kleinere beenruimte dan meer betalen voor herrie en gedrentel.

Snapk.
Heeft niets met Egypt air te maken dan. Is op alle airlines zo? tenzij je bussiness of firstclass vliegt.

Dus ik ga maar gewoon first class vliegen, bij KLM:D

Want tja, want zeuren mag niet! Nou ik snap niet dat sommige omstandigheden in vliegtuigen mogen! Vind t soms zeer mensonvriendelijk! En of je nou 500 of 5000 hebt betaald, je hoort gewoon normaal t kunnen vliegen!

En nee ik heb het nu niet over wel of geen tv, lekker eten of niet want smaken verschillen immers, wel of geen drank, overstap lang kort of geen
Maar een beetje comfort mag toch wel? Een NS trein zit beter!

Even voor de duidelijkheid, er zullen vast ook fantastische plekken zijn in het vliegtuig en dan ook economy maar ik kan ze gewoon niet vinden.

En dat terwijl een gemiddelde Nederlander echt geen ukkie is! En dan heeft KLM “ons trots” één van de weinige beenruimtes!

Ik praat nu echt niet voor mezelf hoor, ben maar 1.63 maar ik had echt beklag met mijn man en andere lange mensen.

Bij China Airlines alleen de “keuken”. Je kan het bijvoorbeeld zien bij seatguru. Daar kun je in de cabin kijken, zie je de stoelnummers en de rest van het vliegtuig.

OOk iets possitief,had tijdens mijn terugvlucht Cairo/brussels 3 stoelen voor mijzelf beschikbaar(heerlijk)betreffende beenruimte:ik meet 1m81,en ik had geen last,dat ik benepen zat,nu spreek ik wel van de terugvlucht Bkk naar Cairo!al bij al ,moeten we niet klagen over Egyptair(539euro betaald)en het nors personeel en de slechte entertainment(tv)moeten we er maar bijnemen,alsook het eten.g.s