Met welke airline heb jij al naar Thailand gevlogen?

Met welke vliegtuigmaatschappijen ben jij al naar Thailand gevlogen?
Neem jij een maatschappij die qua veiligheid hoog staat aangeschreven of neem jij een goedkope maatschappij?Rechtstreekse vlucht of via een omweggetje Bangkok bereiken?
Hierboven heb ik een aantal opties geplaatst die je kunt aanvinken en eventueel kun je hieronder je stemgedrag uitleggen!
Gegroet:georgessiam.

ik heb met KLM gevlogen omdat ik goedkoop weg kon € 185 als personeel(IPB) maar de onzekerheid in Bangkok of je mee mocht of niet werd me een beetje teveel… En ik kon ook niet echt optimaal van me vakantie genieten. Emirates de overstap duurde me te lang zowel op heen als op terug weg… EVA /China goedkoop en rechtstreeks maar mijn voorkeur gaat naar EVA service en been ruimte… Bij de China hebben ze nog een groot TV scherm in het midden kijkt niet echt lekker…

:chin:En cathay pacific via hong kong was wel een top maatschappij redelijk prijzig dat wel was daarom ook maar een keer en gulf air van af Frankfurt
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Ooit vloog ik vanuit Parijs met Biman Bangladesh naar Bangkok. De vlucht duurde iets langer dan verwacht. Eerst een nachtje extra overnachten in Parijs wegens geen vliegtuig. Dan een ommetje langs Rome om gestrande passagiers op te pikken. Dan twee nachten wachten in Dhaka wegens geen vliegtuig om naar Bangkok te vliegen.

Piloten die een sigaretje komen roken in de toiletten, piloten die onderweg hun matje uitrollen om te bidden, lawaai, oud en ronduit smerig vliegtuig, enz …

Maar wel een belevenis. Blij dat ik het gedaan heb, 't was een ervaring, maar ik opteer nu toch liever voor andere maatschappijen.

Zwijg over deze maatschappij(Biman)kan er boeken over vertellen.
Heb het bewust niet bij de opties gezet!!
Had deze maatschappij in 1986 genomen,veel geld betaald toen(26500bf)voor niets,service was niet om naar huis te schrijven,overboekingen,vleugels die onder de olie zaten,zetels van de flower powertijd,nors personeel,vertragingen alom.
Toen we naar veel vijfen en zessen in “dhaka international” aankwamen,konden we niet mee met de andere vlucht naar schiphol.
Toendertijd waren de incheckcomputers stuk en werd alles gedaan met een blad papier!schrap door de namen voor de volgende vlucht of je moest een “centje”(geld)boventoveren dan kon je mee met de vlucht.
Zo waren toevallig 2 Nederlandse toeristen den dupe,omdat ze geen geld hadden om de balieclerken om te kopen.(wat waren dat voor toestanden ginderachter,toen)
Wat kan ik me nog herrineren van Dhaka international airport???toen we landen was 3/4 van het land onder water,een halve brug waar er honderden mensen naar de aankomst van de vliegtuigen aan het kijken waren.
Iemand die met een “zeis” het gras langs de startbanen aan het afdoen was.
Het wachten daar was ook een ramp,airco werkten niet,je kon alleen maar betalen met "engelse ponden en bangladesh geld"Dollars en belgisch geld werden toen niet aanvaard.
Ten laatste had ik van iemand gehoord,dat dezelfde vlucht de week daarvoren niet kon doorgaan,omdat ze waren wachten op nieuwe vliegtuigbanden.
Oja was het nog vergeten te zeggen,voor een koptelefoon moest je toen 1 dollar afdokken.
Het eten aan boord was niet om naar huis te schrijven,achhh,bhaa,vies.
Hygiene was %,achter mij kropen de “kakkerlakken” in het rond!!

Eva Air en Emirates zijn mijn favo. Eva Air vooral vanwege de beenruimte met de tussenklasse. Ik betaal liever wat meer om goed te zitten en wat te kunnen slapen.

Air Berlin/LTU is ook nog belangrijk vanuit Nederland, en vanuit omringende landen is het de moeite waard om Bangkok Airways te vermelden.

Zeker en vast,Steven!!!Ik zal hem direct plaatsen,en bedankt voor de hint!
Was ook nog vergeten SAS te vermelden,en nu is het plaatje compleet kan maar 20opties plaatsen!

In het begin haalde ik altijd me ticket bij een toen bevriende werkneemster bij een ticketoffice in Amsterdam en zij regelde altijd een vlucht via China Airline.

Op een gegeven moment ben ik het zelf gaan doen via internet en ben toen bij EVA AIR uitgekomen en bevalt opzich nog prima, vindt het alleen vervelend de laatste tijd dat je dikwijls hoort dat vluchten verzet worden, hopelijk niet het geval als wij in oktober gaan, er zijn toch dingen waar je rekening mee moet houden ivm werk en de geplande vrije dagen, en wil ik persoonlijk graag onbezorgd naar me vakantie toe leven wat dit aangaat tenminste.

Een keer met de KLM omdat echt alles was volgeboekt en we moesten dringend naar Thailand, dit is echt eenmalig geweest :mad::mad::mad:.

Hoi Jan,bedankt voor je reactie!!
Tja,KLM ik ga nog liever te voet dan met deze maatschappij mee te vliegen.
Ik vind Eva Air een heel goede vliegmaatschappij(top3 in mijn lijstje)vriendelijk troef alsook het eten.
één minpuntje ze vertrekken zo laat in Survarnabhumi,voor de rest niets dan positieve dingen te melden van EVA-AIR!!
Btw:nog een goed weekend gewenst,Jan!:dag:

Tegenwoordig vliegen ze overdag terug naar Nederland namelijk al om 12.55 vanaf Bkk, vanuit Nederland naar Bkk is het vertrek om 21.40.
Dus dat is gezien het vertrek uit Bkk wat minder, kon je nog lekker de gehele dag genieten en dan laat in de avond pas naar het vliegveld, nu moet je in de ochtend je melden :mad::mad::mad:.

Fijn weekend George.

:chin:George hoe kan ik iets wijzigen bangkok airways moet zijn andere maatschappij(en)?
groetjes fransjes:THAILAND::cambodia:

Zal het eens proberen Fransjes,maar ik vrees dat ik het niet kan veranderen!
groetjes:georgessiam.
Heb het geprobeerd Fransjes,maar het lukt niet,tot mijn spijt!!
Nog een prettig weekend toegewenst!

:chin:George alvast bedankt mocht het niet lukken heb ik het bij deze vermeld groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Vermits ik je foutje niet kan herstellen,heb ik op de helpdesk om raad gevraagd.
gegroet:georgessiam.

Gevlogen met China Airlines. Op zich prima maar niet nog eens…personeel was niet al te vriendelijk (natuurlijk waren er wel aardige mensen bij maar die zaten op de verkeerde rij;)) Mijn man zat opgevouwen, tv kon ik niet zien, stoelen zaten ook niet super lekker, maar het eten daarentegen was prima! Niet verwacht maar het was echt lekker! Mijn man is kok, heeft in zeer goede restaurants gewerkt en zelfs hij vond t lekker, dus dat is an sich al heel bijzonder;)

Dit jaar vliegen we met Turkisch airlines, vanwege de prijs maar ook vanwege de beenruimte. Ben benieuwd!

Singapore airlines first class een hemelse ervaring, een aanrader alleen wel prijzig

Etihad staat er niet tussen. Daar vliegen wij is september mee. Schijnt tot voor kort een zeer goede geweest te zijn… Tot ze gingen besparen. :frowning: Nu zie ik regelmatig reviews over minder comfort (beenruimte, slechter eten,…) en minder vriendelijke crew. Iemand ervaring?

Kon maar 20opties plaatsen Jelle,maar ik heb jou Etihad bij anders geplaatst zodat je het kan aanvinken!
Tja,Etihad ben er verleden jaar mee gevlogen,kan eerlijkgezegd niets verkeerd zeggen over deze maatschappij,misschien dat Frank er meer kan over vertellen?heb nog een site gevonden betreffende deze maatschappij!
gegroet:georgessiam.

Vanuit Nederland naar Thailand gevlogen met China Airlines, EVA Air, Cathay Pacific en Malaysia Airlines.
Mijn persoonlijke top-4 is:

1. Malaysia Airlines
  2. Cathay Pacific
  3. EVA Air
  4. China Airlines