Hieronder kan je jouw keuze toelichten.
cathay pacific is wel het fijnst maar wel prijzig!
china en eva airlines is heel makelijk nonstop maar ik vindt de service is wel een stuk minder dan een paar jaar terug.
nu ga ik het keer met gulf air proberen of er moet een goede aanbieding komen met cathay pacific 3of6maanden ticket.
ik heb tot nu toe nog niet met andere gevlogen dan deze 3 die ik heb beschreven.
PS als je een aanrader hebt voor een maatschapij laat het dan eens weten:idea:
Groetjes Fransjes
Emirates was me ook goed bevallen en is relatief goed koop wel van af dusseldorf.
Hoi Fransjes,
Ik wist dat ik een hele bekende airline vergeten was, maar kon er gisteravond niet opkomen…nu lees ik hem dus in jouw berichtje terug: Cathay Pacific !
Heb ik persoonlijk goede ervaringen mee, vond alleen de beenruimte tegenvallen op de Airbus A330 van AMS naar HKG en v.v.
Eva vanwege de Evergreen klasse, anders China, omdat ze vergelijkbaar zijn met Eva alleen een slagje goedkoper.
China air natuurlijk.fijne vertrek en aankomsttijden
gr diana
Ik heb nu China, Eva, en KLM gevlogen en China steekt, naar mijn bescheiden mening, met kop en schouders boven de anderen uit. Meer beenruimte in economy, redelijke prijs (misschien iets duurder dan Eva), heel soepel bij verandering van b.v. terugreisdatum (heb zelfs met promotieticket nooit de reglementaire 200€ moeten betalen), zeer goede, vriendelijke service, business class (dynasty) is top, eten best te doen. Ik heb heel slechte ervaringen met EVA - onvriendelijk, arrogant, onverschillig personeel. Geen service gedurende de nacht (bij China, komt men voortdurend met drankjes en broodjes rond en je kan in de pantry gaan halen wat je maar wil).
Ik ben Gold Card Member bij China en dat maakt een wezenlijk verschil, je kan inchecken aan business class, je mag van de VIP lounge gebruikmaken en je krijgt een duidelijke voorkeursbehandeling (als het vliegtuig niet vol zit krijg ik altijd een rij van 3 stoelen voor mij alleen, kan ik lekker languit slapen).
Kortom: uitgesproken China Airlines fan!
Hoi ik vlieg 18-09 -2006 met emirates dus -bkk 6mnd ticket prijs 763 euro inklusief alle kosten bij vliegwinkel gehaald terug vlucht datum is te wijzige voor 55 euro.maar ik hoop dat ik de 6 mnd vol kan maken in thailand en cambodja.
ik hoop dat de vlucht me goed gaat bevallen.groetjes Fransjes
Ben door omstandig heden eerder terug .
opzeker met china air en eve air, nooit meer met klm wat een zeikers, kunnen niet tippen aan de service.
Ik mag dan wel EVA / China Airlines en Thai Airways hebben opgegeven, in 2003 ben ik met Austrian Airlines naar BKK gevlogen. Het traject Wenen - Bangkok v.v. was echter met Lauda Air in een B777-200. We hadden het geluk voor in de economy te zitten en dat was perfect. Wil je fris op de bestemming aankomen, dan ben je eigenlijk veroordeeld tot China Airlines of EVA vanwege de non-stop vlucht met prima service. KLM is alleen een optie als je geen prijs op service stelt (hahahaha).
:mad:
Ja waar las ik dat meer ze knipten als een knipmes voor me en een goldcard doet wonderen laat mij maar anoniem rijk kunnen reizen,dan leer je de mensen echt kennen of denkt u dat ze zo aardig zijn om uw mooie blauwe ogen nee het is de Card heel triest,maar als u er gelukkig mee bent zet de schaar er eens in en ga dan op reis er gaat een heel andere wereld voor je open dat beloof ik u Nixs
Waar gaat dit over? Wat weet jij over mijn manier van reizen? Ik zeg alleen dat ik van een comfortabele vlucht van en naar mijn land van bestemming houd. En dat de Gold Members Card van China Airlines hierbij helpt.
En wees gerust, ik ben oud en wijs genoeg om te beseffen met welke motieven bepaalde mensen in bepaalde omstandigheden, aardig tegen mij zijn.
Josnixs lijkt me een geval van ernstige zelfoverschatting.
Voor je informatie hierbij wat plaatjes van plaatsen waar ik weken heb geleefd in die “andere wereld” van je.
Ik denk niet dat jij me me moet komen vertellen hoe ik die “heel andere wereld” moet leren kennen.
Ik dacht dat het de bedoeling was dat we hier van elkaar iets leerden over het land waar we een bijzondere band mee hebben, niet dat we elkaars manier van reizen ongenuanceerd en ongeĂŻnformeerd gaan afbreken.
(Eerste twee foto’s in Isaan, Sisaket. Foto 3 in het noord-westen, Kamphaeng Peth)
http://img231.imageshack.us/img231/7052/sisaketrobmuanglu0.jpg
Meer beenruimte in economy
Klopt helaas niet. In de nieuwe vliegtuigen, voordeel: eigen beeldschermpje, is de beenruimte aanzienlijk verkleind.
Hoe zit het eigelijk met Mahanair?
Ik ben voornemens om dit keer met deze Iraanse maatschappij te vliegen.
Vooral vanwege de prijs, 499 euro +128 euro tax voor een halfjaarsretour.
Gratis terugvlucht weizigen en 50 euro voor een stopover in Teheran.
Lijkt mij prima, maar is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft ?
sorry, wijzigen ipv weizigen Ik was iets te snel.
Ik heb zelf geen ervaring met Mahan Air, maar hoor er toch vrij goede verhalen over en ik hoor steeds vaker dat mensen van plan zijn vluchten met hen te boeken.
Mijn collega gaat waarschijnlijk ook Mahan Air boeken naar Bangkok voor de kerstperiode, omdat alle andere vluchten al erg volgeboekt zitten en alleen de duurste klasses nog beschikbaar zijn.
Mahan vliegt o.a. met vrij nieuwe Airbus-toestellen en hoewel mensen vaak huiverig zijn om met zo’n maatschappij te vliegen, zou ik het gewoon boeken.
Ze hebben scherp geprijsde tarieven en een stopover in Teheran lijkt me ook wel een belevenis…daar kom je ook niet elke dag.
Je krijgt (zie eerdere posting over Mahan Air in dit forum) zelfs een hoofddoekje bij boeking voor de tussenstop in Teheran. Uiteraard geldt dit alleen voor de vrouwen…
Mensen die zelf met Mahan gevlogen hebben, kunnen misschien even hun ervaringen met deze carrier hier achter laten…
Ook ik heb goede berichten over Mahan Air vernomen - Voor economy geld reis je Business Class; maar zoals eerder aangehaald, heb je als nederlandse toerist te veel tussenstops je vliegt immers vanaf Dusseldorf via Teheran naar Bangkok. Als een tussenstop van 4 uur in Teheran (op de terugweg) geen bezwaar vindt, laat je dan niet tegenhouden. Let wel je hebt dus ook nog een ticket of treinkaartje van Nederland naar Dusseldorf nodig. Voor mij als fervent Thailandganger met kinderen is dat net te veel rompslomp.
Groet,
Joe
EVA natuurlijk. :nod: Ik vlieg ongeveer iedere 2 maanden naar Thailand en heb met diverse maatschappijen al gevlogen. KLM is hautain, onvriendelijk personeel, duur en geen beenruimte. Ik vlieg ook vaak business en dan is KLM helemaal onbetaalbaar. Met China vlieg ik niet vanwege hun safety record. Thai is OK, maar je moet altijd overstappen net zoals bij LH, CX, en BA. Finnair is ook prima, maar je moet wel de tijd hebben omdat je via Helsinki vliegt. Dus voor mij is EVA de beste keuze. Hun evergreen deluxe klasse is perfect. Ik vind het personeel heel vriendelijk en heb geen moeite met de late vertrektijd vanuit Bangkok.
ik ben met eva airlines naar bkk gevlogen, en heb mijn vlucht terug gemist.
Heb hier hele nare herinneringen aan overgehouden. Ik was helemaal over de toeren en het enige waar zij aan denken is dollars voor een nieuwe vlucht. het is natuurlijk superdom om je vlucht te missen maar de manier waarop dit werd afgehandeld op de luchthaven kwam erg onprofessioneel en “thais” over. Jammer want de service is verder wel goed.
Malaysian is zeker “the best” maar veel duur,op 2 plaats Thai,china is zeer goede prijs maar KLM is alergrotste ramp van allemal…qua kvaliteit,service,eten of comodatie…nooit meer met KLM zeker…
Hi,
Ik ben tot nu toe 2 keer met hen van Dusseldorf naar BKK en terug gevlogen. Voor de prijs is het best goed. Er zijn ook nadelen, maar die kun je voor lief nemen. Als je bv van plan bent om in Dusseldorf sterke drank in te slaan voor tijdens de vakantie in Thailand, kun je dat beter vergeten. Ik heb dat nietsvermoedend ook gedaan en was het bij aankomst in BKK kwijt en met mij alle andere passagiers ook. In Tehran moest iedereen tijdens de overstap de drank inleveren, er werd gezegd dat we het terug zouden krijgen in BKK. Mooi niet dus. Op de terugreis kun je er beter voor zorgen dat je niet afhankelijk bent van de trein om naar Nederland door te reizen. Het wil nog wel eens gebeuren dat er in Tehran aanzienlijke vertraging optreed, zo veel zelfs dat de laatste trein voor bepaalde delen van Nederland al vertrokken is uit Dusseldorf. Een biertje onderweg is ook uit den boze. Thee, koffie en fris. Onveilig voor wat betreft het vliegtuig heb ik me nooit gevoeld tijdens de vlucht. De filmkeuze aan boord is lachwekkend beperkt… 1 oude film, die men eindeloos herhaald. Al met al, als je relatief goedkoop naar Thailand wilt en enkele ongemakken op de koop toe wilt nemen, is Mahan een prima oplossing.
Cheers,
Raval