Met Thai Airways vliegen vanuit Brussel?

**Met zijn Boeing’s 777-200 types vliegt Thai Airways 3x per week non-stop van Brussel naar Bangkok! De meeste mensen wachten echter af hoeveel een ticket kost. Zouden jullie overwegen om terug met Thai Airways te vliegen of blijven jullie trouw aan de maatschappij waarmee je gewoonlijk naar Bangkok vliegt.

Stem hierboven in de peiling. Hieronder kan je eventueel je stemgedrag uitleggen. **

Ik denk niet dat het iets voor mij is woon vlakbij Schiphol dus dan moeten de tickets al behoorlijk cheap zijn of de tijden super gunstig…

Helaas is Thai nooit cheap geweest. Toen ze destijds nog nonstop vanuit Amsterdam vlogen, waren ze ook al niet echt goedkoop. Wellicht voor veel zuiderburen wel interessant, omdat ze als enige nu nonstop BRU-BKK vliegen…
Georges, prijzen zijn al bekend volgens mij…ik heb 2 Belgische klanten die voor december al Thai geboekt hebben vanaf BRU…

Nu ik denk als ze met goede tarieven op de proppen komen,dan zal ik het zeker niet nalaten om met Thai te vliegen vanuit Brussel! Had gisteren nog gezien op de site van Thai dat men voor economie, prijzen hanteren vanaf 817 a 850euro’s.Het is te zien waar je zit in deze compartiment?y of w classe!
De prijzen die ik vermeld heb Dave,is dat juist?

Hello Georgessiam, zoals gewoonlijk is met alle deftige luchtvaartmaatschappijen ( en “Thai” is geen uitzondering) en veel mensen weten het (denk ik), er zijn fluctuaties in prijzen: “low season”, “high season”, week-end inbegrepen in je retour, flexibiliteit (zelfs in uren), enz; het is zo dat sommige luchtvaartmaatschappijen veranderen van prijs om het uur of meerdere uren.
Als op “jacht” bent voor een ticket met “Thai”, moet je die volgen alsof ze hartpatiënt is; waarom? omdat de “service” is van de beste, de cabinepersoneel is super vriendelijk, keuze in menu, lekker eten en niet onbelangrijk een goed getrainde personeel in de cockpit.
Met “Thai” vliegen is alsof je vliegt met “Singapore Airlines” en ik denk niet dat “Singapore A” een introductie nodig heeft.
Die 2 zijn Azië “de luxe”. “Malaysia” is ook niet slecht (ik heb ermee gevlogen), maar de stewardessen mogen (van mij) nu en dan een glimlach laten zien (misschien waren ze moe), maar op de “long-haul” vluchten, de personeel vliegt niet op en af. Op elke “long-haul” is altijd een “verse” team.
Let’s go !>>>

Sinds ik weg ben bij Vliegtickets.nl houd ik me nog maar weinig bezig met de prijzen van de verschillende maatschappijen…nu meer met de landarrangementen (en binnenlandse vluchten in Thailand :)).
Maar het ligt er idd aan in welke periode je vliegt, rondom kerst en in de vakantiemaanden juli en augustus betaal je natuurlijk altijd de hoofdprijs, ga je in laagseizoen dan liggen de tarieven stuk lager.
Overigens vind ik Singapore Airlines toch nog wel wat beter dan Thai Airways. Malaysia Airlines vond ik daarentegen top, een van de beste ervaringen mee naar BKK.

Yep, die 3 kunnen ZIJN TOP ! Geen enkele Europese maatschappij kan er mee concureren en nu komen de Arabieren ook fors op de Europese markt.
Laat de beste winnen !:zon02:

Tenzij je absoluut Moet vertrekken…ja, je koopt wat je vind, maar ik zou nog even wachten…zeker als het over volgend jaar gaat; mijn strategie is altijd zo geweest: nooit tussenpersonen (rechtstreeks met de luchtlijn werken), hun site bijna 24/24 uur in de gaten houden en “jump” als het tijd rijp is; het enige probleem is dat je moet erg flexibel zijn.>>>

Helemaal mee eens…een KLM haalt het in mijn ogen niet bij een Aziatische carrier…en nu met Emirates vanaf AMS en een Etihad vanuit BRU zijn er voldoende betere keuzes. Is dan ook niet verwonderlijk dat in de jaarlijkse top 5 van airlines vrijwel allemaal Aziatische airlines staan.

Dave,had gisteren ergens gelezen dat Klm maaltijden a la carte gaat verzorgen aan boord(mits bijbetaling natuurlijk)Hoe sta jij daarover? dit ff offtopic gezegd.

Had ook ergens zoiets gelezen Georges. Tsja, weer een manier om extra geld te verdienen. Vorig jaar de stoelen met extra beenruimte (nooduitgang), nu dit weer. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er gebruik van maken, maar ik eet gewoon wat de pot schaft. Ben nooit zo moeilijk met vliegtuigvoer, geen hoogstaand culinair eten, maar vind het ook zeker niet heel vies.

Hi, Georgessiam, …a, neen, het gaat niet; ofwel ben je een top-carrier of niet. Sinds hun “trouw” (KLM met Air France), het begint een beetje te manken; niet verwonderlijk als je weet dat “Air France” moet ik ergens op de grond zoeken waar het gevallen is (slecht op alle gebieden: passagiers, cargo, regelmatige stakingen van allerlei soort personeel, enz) en KLM was toch een van de beste van Europa, misschien niet echt “Lufthansa”, maar toch niet ver van… >>>

NEEN, een prijs is een prijs en basta ! Geen toeslagen die je niet wist toen je boekte…dit is geen classe !

A, Dave (mag ik Dave gebruiken?) en Georges, ben iets vergeten: “Lufthansa” heeft “Alitalia” gekocht (het was hoog tijd voor de Italianen!) en 60% van “SN Brussels Airlines”; welke Europese luchtvaartmaatschappij kan zich veroorloven in deze “fantastische” financiële tijden zoveel “boodschappen doen”?

Tuurlijk mag je ‘Dave’ gebruiken :slight_smile:
Volgens mij hebben KLM-Air France juist een belang in Alitalia (allen Skyteam), Lufthansa idd in SN Brussels (Star Alliance).
Tsja, Alitalia ging natuurlijk ook niet geweldig de laatste jaren, dus er moest wel wat gebeuren…anders hadden ze nu vast niet meer bestaan…

Ja had het ook gelezen Sorpila,betreffende de overname van Alitalia.
Nu om terug tekomen op Thai Airways,gezellig,vriendelijke crew,alsook lekkere maaltijden.
Je ruikt Thailand al,als je instapt in het vliegtuig!Heb alleen maar goede herrineringen aan deze maatschappij!

Dave, het is “Lufthansa” die “Alitalia” heeft gekocht en 60% van SN…en ze hebben ( tot nu toe) profijt gemaakt…nu, vertel me wie kan het nog zeggen dat bij hun ook positief is?>>>

Dan heb ik iets gemist…is dat recent geleden gebeurd ?

Hoe kan het anders, Georges? Een classe maatschappij blijft classe geven aan zijn passagiers; ze weten dat het zijn slechte tijden voor iedereen en met wat goed gerichte marketing…no problems !>>>

Ja, maar toch niet van afgelopen maand; ik volg ze allemaal (professionele tik), en dagelijks; ik denk dat ik geobsedeerd ben…