Volgens KLM website hebben KL/AF nog steeds belang van 25% in Alitalia:
Alitalia
In januari 2009 bereikten AIR FRANCE KLM en Alitalia overeenstemming over het versterken van hun samenwerking. Deze overeenkomst werd bestendigd door het minderheidsbelang (25%) dat AIR FRANCE KLM in Alitalia heeft genomen. Met deze overeenkomst heeft AIR FRANCE KLM een unieke positie op de Italiaanse markt, de vierde markt van Europa.
Zou natuurlijk ook vreemd zijn als Lufthansa een airline overneemt die in een heel andere alliantie zit dan zijzelf.
Heb je een bron voor me, want ik kan het echt nergens vinden… Heb jarenlang in de luchtvaart gewerkt, dus was voorheen ook altijd wel aardig op de hoogte…(heb dus dezelfde tik :)).
Dave, ik ben niet koppig van aard als ik twijfel of niet weet, maar ik meen dat ik in “luchtvaartnieuws.nl” gelezen heb; het kan ook zijn dat ik me vergist heb…
I’ll go and have a look…ik loop niet graag rond als ik iets niet 100% weet…en je bent ook zo, heb ik de indruk, of vergis ik me?>>>
Ja, ook ik heb al ff bij luchtvaartnieuws.nl gezocht op de LH-artikelen… Ik wist dat ze een aantal jaar geleden wel interesse hadden, maar voor zover ik weet, is het er nooit van gekomen. Lufthansa zit natuurlijk ook in de Star Alliance en Alitalia in het Skyteam bij KL/AF, dus dan zou het volgens mij niet eens mogen dat AZ van LH is en zou AZ ook bij de Star Alliance moeten zitten.
Zouden we niet terug komen op de “topic”, want anders zijn we ook niet goed bezig, hoewel, iemand die iets meer wilt weten dan “goedkoop en snel”, kan zich een tijdje mee amuseren…
Als ik naar Nederland ga, dan is mijn tijdelijke basis in Noord-Oost Brabant.
Van daaruit naar Brussel - Amsterdam of Dusseldorf is allemaal om het even.
Ik ben niet echt merkentrouw en shop steeds een beetje, waarbij ik natuurlijk BRU-AMS-DUS als mogelijkheid heb.
Goede morgen, Joepattaya, shop niet een beetje, maar grondig en zeker lang voor je vertrek; het kan je geld opleveren i.p.v. aan de maatschappij te geven; ze hebben meer geld dan je !
En nog iets: wees flexibel - zeer belangrijk !
Groetjes
Sopirla>>>
Heb jaren geleden wel eens gevlogen vanaf Duitsland Frankfurt met Thai Air, de service was prima maar dat is bij meer maatschapijen het geval. Ik vlieg de laatste jaren met China Airlines. Is voor mij gewoon het snelste in een keer geen overstap, en mooie vluchttijden. En de service vindt ik prima als je iets vraagt of nodig hebt nooit geen probleem. Als je aankomt vroeg in de morgen heb je nog lekker de hele dag voor je. In juni een keer gevlogen met emirates 590 euro via Dubai was zeer goed alleen op terugweg wil je naar huis en niet 3 of 4 uur bivakeren in Dubai.Dan blijft nog over KLM maar dit nooit van zijn leven Arogant stelletje verwende tuttebollen, ze zijn duur en de service vindt ik ronduit flut om het netjes te houden.
Thai Airways is duur. Je krijgt er wel een goede service voor. Een ander probleem is de duur van de vlucht. Ik neem Etihad en die is goedkoper, je moet er weliswaar voor overstappen maar dat maakt dat je een eerste gedeelte hebt van ongeveer 6,5 uur vliegen, dan een dikke 1,5 uur stappen in Abu Dhabi en dan nog eens een 6 uur vliegen. Dat is goed voor de bloedsomloop, geen kans op tromboses.
als ik een booking simulatie doe zie ik nog altijd staan bij Thai “operated by Lufthansa” …dus toch niet rechtstreeks ?
of zie ik iets over het hoofd ??
Hi Chris, de afstand blijft dezelfde, met welke maatschappij dan ook; natuurlijk, probeer ik ook een tussen landing te “toveren”; het breekt de lange uren en het helpt je bloedsomloop, inderdaad.
Groetjes
Sopirla>>>
Ik heb van Londen rechtstreeks naar KL gevlogen; het is lang zitten, hoor; maar ja, als je naar Azië wil…we weten toch allemaal dat het ver vliegen is.
Lang geleden nog met Thai gevlogen, maar ik herinner me nog de uitstekende service. En als we de prijs van de treintickets van Belgie naar Schiphol bij de vlucht van bvb China Airlines rekent gaat de prijs ook al omhoog. Laat ons hopen op Thai.
Vanuit Brussel vliegen?Prima…moet de prijs max.€600- zijn!
Vanuit A’dam is íe n.l.€750,maar dan ben je vanuit Den-Haag voor€4,70(NS)
wel in 20 minuten hartje Schiphol!
Wel,Den-Haag- Brussel zal al gauw ongeveer €50 zijn plus veel langer onderweg.>>>
Ik zou wel willen vanaf Zaventem (mijn vriendin woont in de buurt daar) maar het probleem is dat de concurrerende prijs van ongeveer 750 euro (via joker.be) alleen geldt voor maximaal 23 dagen (of in die buurt). En we willen ongeveer 5 weken! Dan betaal je de hoofdprijs!
Bekijk altijd alle sites en ga dan op de prijs af maar woon in A’dam dus vertrek altijd vanaf Schiphol. Heb nu voor 3e week november geboekt met EVA air voor € 613,00 en zo goedkoop ben ik nog nooit naar Bangkok gevlogen. Heb niet bij EVA geboekt daar moest ik € 705,00 betalen raar maar waar bij D-reizen was ik dus goedkoper uit.