Had je gegevens op een ander reisbureau ingetikt en ik kom voor het goedkoopste rond de 972euro met Emirates.
Bij:Aeroflot bedroeg de tickets rond de 1100euro!Vind het eerlijk gezegd toch wel raar,het schilt hem de helft qua prijs!!:tssk:Hmmmm??
Zijn vanaf prijzen, had ook gevraagd voor december sinds ze adveteren met deze goedkope prijzen, maar de werkelijkheid viel een stuk duurder uit helaas. Je kan ze het beste even mailen/bellen met de datum.
Heb er niet geboekt omdat een andere site na bovenstaand verhaal goedkoper bleek, dat gedeelte kan ik je niets over zeggen dus.
Is idd helemaal correct wat Rob aangeeft. BM Air heeft gewoon de laagst mogelijke tarieven op deze landingspage gepubliceerd, maar het is nog maar de vraag of vluchten voor deze prijs ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. En dat zal voor december (hoogseizoen) dus niet het geval zijn.
Ik heb met Aeroflot gevlogen (8 aug teruggekomen) en de prijzen zijn inderdaad heel schappelijk.
Op de terugweg hebben we de aansluitende vlucht gemist en daardoor 28 uur vertraging opgelopen. De overstaptijden zijn zeer kort.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je een aansluiting mist maar dan begint de ellende. Je moet een andere vlucht hebben., eten en een overnachting. De overnachting in een hotel kan je vergeten, bonnen voor het eten pas na ontzettend lang wachten en veel zeuren en dan de vlucht…
Niets is erger dan met de mensen van Aeroflot iets te moeten regelen.
Niemand neemt verantwoordelijkheid en schuift alles op een ander af.Ik zal jullie de details besparen maar het was NIET leuk ! Gelukkig waren we met een groep van 20 mensen en hebben we het samen toch nog gezellig gemaakt.
Een schadevergoeding krijgen wij zeer waarschijnlijk ook niet omdat het geen Aeroflot geen hoofdkantoor in de EU heeft.
Helaas bleken wij geen uitzondering te zijn.Er waren nog meer mensen met grote vertraging. We kwamen zelfs iemand tegen die een vertraging van 72 uur had. En ook geen hotel etc… Je kunt het vliegveld niet af omdat je geen visum hebt.
Je moet er dus rekening mee houden als je deze maatschappij boekt dat de dienstverlening ronduit slecht is.
Dat zijn zulke vreselijk instinkers! Vanaf prijzen…eigenlijk zouden ze het moeten verbieden of duidelijk vermelden voor welke periode het goedkope tarief is!
Antonietta, wat een hel zeg! Grote schande dat ze jullie niets aanboden. Je zou er lopen met een klein kind ofzo…dan ben je mooi gezegend! En een visum is lastig regelen, volgens mij moet dat van te voren (mijn neefje is laatst in Moskou geweest)
Volgens mij klopt dit wettelijk gezien niet! Je hebt recht op een schade vergoeding wanneer je van of naar de EU vliegt, onafhankelijk van welk land de maatschappij is waar je bij boekt.
Als het je zelf niet lukt, zou ik het eens via je reisverzekering proberen. Zelf ben ik nog in gevecht voor centjes tgv van de aswolk, en dat gaat nu ook via mijn reisverzekering (die het op zijn beurt verhaalt bij de vliegmaatschappij).
Iedereen die vertrekt of aankomst vanuit de EU heeft recht op vergoeding…
De Europese Commissie heeft het recht op vergoeding bij langdurige vertraging, maar ook bij overboeking of annulering van uw vlucht vastgelegd in een Europese Verordening met EEG nummer 261/2004. Zodra er een Europese Verordening uitgevaardigd wordt moet deze daarna in de nationale wetgeving geïmplementeerd worden. Dit proces neemt in de regel zo’n 18 maanden in beslag en inmiddels is deze verordening als nationale wetgeving terug te vinden in de vorm van een aanpassing van de Wet Luchtvaart in het Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden, onder nummer 359, 5 juli 2006. Hierin staan onder meer de gemeenschappelijke regels vastgesteld die bepalen of en wanneer een luchtvaartpassagier recht heeft op compensatie. Deze regels gelden voor alle vluchten die vertrekken vanuit of aankomen in een land behorend bij de Europese Unie en die u geboekt heeft bij een Europese vliegmaatschappij. Wilt u de volledige wet nalezen dan kunt u deze vinden op de website van de Eerste Kamer.
Tja, het probleem is dat Aeroflot geen Europese vliegmaatschappij is en niet bij de EU hoort. Dat schijnt een van de eisen te zijn als je beroep wilt doen op deze regeling.
Ik ga nog wel even informeren bij mijn reisverzekering of zij iets voor mij kunnen doen.
Ik was inderdaad op reis met twee kinderen,10 en 14 jaar, die zich geweldig hebben gehouden. Het was bloedheet en de smog kwam het gebouw gewoon naar binnen. In het oude gedeelte is er geen airco.Gelukkig wisten wij dat in het nieuwe gedeelte van het vliegveld wel airco is. Dit gedeelte is pas een paar maanden open. Ik denk dat de Russen zelf dit ook niet wisten want die bleven in die bloedhitte zitten. Wij kwamen alleen terug in het oude gedeelte om te eten en gingen dan snel weer terug.
Ik begrijp niet waarom die Russen de passagiers niet op de hoogte brengen dat deze terminal al klaar is. Er is genoeg plaats voor als die mensen en er komt bijna niemand. De bar en de winkels hebben bijna niets te doen!!
Het zijn rare vogels die Russen…
Ik heb ze zelf ook gebeld (afgelopen maandag) maar de aanbieding was er niet meer (goh wat gek) maar ze had wel nog de andere klasse dan koste het ticket +/- 950. Ik heb nu geboekt voor ongeveer dezelfde periode als jou bij schipholtickets voor 930 dit was de goedkoopste met een rechtstreekse vlucht die ik kon vinden
Heb net bij BMAir geboekt voor 10/2/2011 - 10/3/2011 EVA air, 725,= euro per persoon (ex.boekingskosten) zoals ook op de site staat vermeld. In dit geval klopte het dus. Liep al aardig vol in februari volgens de medewerkster (ik heb geen aandelen in het bedrijf).
Momenteel zijn er een aantal airlines (onder andere British airways, China airlines en Etihad) die promo’s aanbieden van Brussel naar Bangkok, dus het is een goede periode om je reis te boeken voor volgend jaar en met een beetje geluk vind je zelfs voor dit jaar nog goede prijzen.
Tja misschien wel voor volgend jaar maar dit jaar in December blijft het hoe dan ook een dure hobby… Maar ja het is hoogseizoen dus kan je er weinig aan doen,je moet een beetje geluk hebben.
Heb ik iets niet goed gelezen dan?
Er staat toch : Deze regels gelde voor alle vluchten die vertrekken vanuit of aankomen in een land behorend bij de EU en die u geboekt heeft bij een Europese vliegmaatschappij.
Aeroflot is geen Europese vliegmaatschappij.
Bij annulering, instapweigering en extreme vertragingen heeft u volgens de Europese Verordening 261/2004 recht op compensatie.
Wat is de EC verordening nr. 261/2004?
De EG verordening beschrijft de rechten van luchtvaartpassagiers bij annuleringen en instapweigering. Op voorwaarde dat u tijdig incheckt geniet u van deze rechten op elke vlucht vanuit een EU-luchthaven of vanuit een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven, voorzover het een vlucht met een EU-luchtvaartmaatschappij betreft. Voor alle details van deze verordening kunt u hier klikken.
Als ik op je eigenlijke vraag terug mag komen; ja, ik heb 2x tot volle tevredenheid bij BM-Air geboekt - ook voor volgend jaar!
Overigens is zelf boeken een kunst die wat tijd vergt. Ik heb er wat meer tijd ingestoken en kan je vertellen, dat ik dit keer bij hun het beste uit was.
Bij een hoop aanbieders kom je op zgn. landings-sites aan waarbij je op de eindrekening wordt vergast met extra (samenstel) bedragen die boven de EUR. 50.00 uitkomen. Of zijn er restricties opgenomen zoals: “Deze vluchten mogen alleen aangeboden worden in combinatie met een hotelovernachting” en dan moet je alsnog meer betalen, dan je eigenlijk wil.
Kan alleen maar zeggen, dat als je wat wil boeken via internet, je gewoon wat meer sites naast elkaar moet openen en gelijktijdig moet gaan boeken. Op de betaalpagina stop je gewoon en boekt bij de goedkoopste-site. De rest breek je gewoon af of gooi je in de prullenbak.
Volgende kantoren, zijn eigenlijk geen on-line bookings-sites, maar reserverings(aanvraag)-sites: BM-Air / 333-Travel / Greenwood Travel enz. enz.
Deze kantoren geven hun meerwaarde door bij de tickets meestal een taxi-ritje plus 1 of 2 hotelovernachtingen aan te bieden. Het is dus maar wat je prefereert.
Heb diverse malen een ticket bij BMair geboekt, geen enkele klacht over, ook vaak gebruik kunnen maken van de aanbiedingen op hun site. Soms zijn de goedkope vluchten inderdaad uitverkocht, het is een beetje een kwestie van vroeg je ticket boeken. Ook met de aswolk afgelopen april hebben ze prima geholpen. Ik heb mijn ticket toen verzet met vertrek 3 weken laten, maar wist niet precies wanneer ik wilde vertrekken, hebben ze 5 dagen mijn ticket in optie laten staan, vond ik in deze hectiek van dat moment erg klant vriendelijk. Ook zijn de tickets vaak voordeliger als dat ik ze direct bij Eva Air online koop.