Hey jongens,
als je met China AL wilt vliegen, kijk dan eens op hun internationale website.
Mijn ervaring is dat je daar betere prijzen en meer keuze vindt ivm vertrekdata.
Sorry voor off topic te gaan…
Cheers,
Frank
>>>
Dat maakt zeker wel uit…de laagste tarieven van China Airlines hebben een maximum geldigheid van 3 maanden, maar voor de meeste vakantiegangers is dit wel voldoende. Soms zijn er promo’s die een maximum geldigheid van slechts 1 maand hebben…
Sorry dat ik even jullie onderbreek, maar **www.joker.be ** heeft BKK aan 537 euro, vertrek vanuit Brussel. Check it out !
Hartstikke leuk dat je er tussen komt,maar wat jij noemt is natuurlijk wel
een v.a. prijs.In februari kom je op dezelfde prijs.En dan moet je ook nog eens naar Brussel,ben je dus duurder uit.>>>
thanks voor de tip,ga dit dinsdagmorgen zeker opvolgen… zoek nog een ticket voor november.ben benieuwd welke maatschappij dit is enzo… is goeie prijs
Hi Asiaman
Check het on line of bel ze; je hoeft nog niet eens naar toe te gaan…en als het de moeite waard is, " shoot" snel want die soort aanbiedingen zijn zeer opgevolgd door meer “vogels”.
Groetjes
Sopirla>>>
Mijn vakantie begint als ik de deur achter me dichttrek - eea houdt in dat ik een rechtstreekse vlucht vanuit Nederland naar Bangkok prefereer boven vliegen vanuit Belgie. Wel jammer, want ik heb wel goede ervaringen met de “Thai” die tot 1980 teruggaan - toen vertrokken ze nog van Schiphol. Ik heb de “Thai” ook nog eens via Frankfurt gedaan, maar het overstappen was me allemaal te omslachtig en kostte te veel tijd.
Onze Belgische vrienden gaan er in elk geval op voor uit.
Groet,
Joe
Hi Joe
Mijn vakantie begint een jaar voor ik vertrek: informaties verzamelen, boeken lezen over het land of landen, op tickets “jagen”, en alles die me helpt om onaangename verassingen te vermijden ( tot 100% is onmogelijk, maar toch zo min mogelijk !); dus ik vertrek eerder dan je ! ha,ha,
Van welke luchthaven vertrek, het speelt geen rol, als ik maar de keuze moet maken tussen Zaventem of Schiphol ; een “long-haul” doen in een stuk of in stukken speelt ook geen rol.
Ik ben nogal flexibel.
Groetjes
Sopirla>>>
Hi Sopirla,
…ben ook flexibel (oude rot - letterlijk en figuurlijk). Heb mijn tickets voor volgend jaar al :).
Lekker relaxed en rechtstreeks vanuit AMS naar BKK.
wat wil een mens nog meer
Goede morgen, Joe H
Ja, right , misschien hier ook wat zomer?
Voor volgend jaar heb ik de slaapplaats in Praag al geboekt (mei 25-mei 30 2012), de rest vind ik onder weg (Slovakije, klein stuk Hongarije en dan is mijn territorium: Roemenië, waar ik helemaal geen probleem heb (ik ben daar geboren en geleefd 28 jaar); het is familiebezoek, dus…“no problem, sir”.
Voor 2013 moet ik nog zien: Cambodja, Sri Lanka of Trinidad & Tobago; maar de keuze zal vallen als ik terug ben (begin juli 2012).
Wanneer vertrek je naar BKK?
Groetjes
Sopirla>>>
…dat is rond februari.
Groet,
Joe
Gelukzak…fijne reis en “take care” !
Groetjes
Sopirla>>>
thai airways is zoals al meerdere malen vermeld een prima maatschappij, en voor mij maakt het niet zo veel uit of ik vertrek vanuit amsterdam, dusseldorf of brussel dit is allemaal tussen 1 uur en 15 minuten tot 1 uur en 45 minuten te rijden vanaf mijn huis en ik heb altijd vervoer van en naar de luchthaven, maar ik kijk altijd naar het goedkoopste ticket en dan vergelijk ik dit met de kwaliteit/service van de maatschappij en op hand hiervan maak ik mijn keuze
het zou dus goed kunnen dat ik via thai airways ga vliegen maar ook eva air, china air, klm, en airberlin zijn voor mij prima maatschappijen om rechtstreeks mee te vliegen
Hi Dirkpie
Ooit heb ik een test gedaan met de reisagentschappen: ik weet nu niet meer welke was de eindbestemming (ik vermoed dat ook BKK) was en ik heb hun laten kiezen welke ticket (maatschappij ) de beste was; onder andere, stellen ze me voor “Eva Air”; zoals alle vliegtuigmaatschappijen, ze vliegen eerst naar hun “hub” en dan de volgende bestemming.
Dus, ik zei dat ik niets verloren heb in Taiwan, en van daar terug naar BKK, terwijl ik over gevlogen heb? Het is gewoon idioot.
Ik heb zelf mijn reis georganiseerd: met “Qatar Airways” (in Doha, lekker gegeten en gedronken op de kosten van de “airline”) en dan verder naar BKK.
Ik zal nooit een ticket kopen van een maatschappij die over mijn bestemming vliegt en dan terug naar mijn bestemming vliegen. Het is gewoon “not done”.
Zie je? Ik “vlieg” niet met wie dan ook. Dit is een van de redenen (mijn ervaring van mijn werk - luchthaven - helpt me een hele eind.
Groetjes
Sopirla>>>
hey Sopirla, dat klinkt inderdaad als een rare route maar eva vliegt rechtstreeks naar bangkok en vandaar verder naar taipei dus niet eerst naar taiwan, mischien was dit vroeger wel zo dat weet ik niet maar nu dus niet meer
verder vlieg ik graag rechtstreeks en niet met tussenstop maar dit is aan ieder voor zich natuurlijk
Hi Dirkpie
Het kan zijn dat je gelijk hebt; misschien maken ze een tussen landing om bij te tanken…
Dit weet ik van mijn werk: eerst “hub” en dan verder met dezelfde maatschappij maar een andere vluchtnummer; op dit manier werken we, als we een traject moeten maken.
Groetjes
Sopirla>>>
hey Sopirla, ik weet niet of ze er ook tanken als dit nodig is vast wel anders daar waar het het goedkoopst is, wel weet ik dat zowel eva air als zo ook china air toch al zeker 15 jaar eerst naar bangkok vliegen en vervolgens naar taipei, maar ik ben het helemaal met je eens dat als je eerst je bestemming voorbij moet vliegen en dan vervolgens terug het wel een heel goedkope actie moet zijn om niet een andere optie te nemen
Hi Dirkpie
Ik weet het zeker; zo werken we op Zaventem; en mijn laatste reis bevestigt de “story”: “Continental”-“United” vliegen eerst naar EWR en dan naar SJO (Costa Rica; als je met “Iberia” vertrekt vanuit SJO naar BRU, dan is het: SJO - MAD - BRU.
Zie je wat ik bedoel?
Groetjes
Sopirla>>>
ik snap wat je bedoelt en het zal ook zeker op deze en waarschijnlijk meerdere routes voorkomen
echter heb ik het over de route amsterdam - bangkok - taipei en daar komt het bij zowel china air als eva air niet voor
Vanuit mijn ervaring, er zijn enkele Aziatische vliegtuig maatschappijen die op dit manier werken.
De grote massa vliegt eerst “thuis” en dan verder. Heel zeker.
Groetjes
Sopirla>>>