Tickets dec 2013 / jan 2014

Voor onze 1e keer thailand met 2 volw kids had ik mijn zinnen gezet op Emirates. (mede vanwege de A380) Zodra mijn data boekbaar werden, waren de prijzen echter gelijk al tegen de 1100 euro! Dus ook de goedkoopste boekingsklasse…
Maal 4 wordt dat wel heel duur. Ik wilde al vroeg boeken, maar zie momenteel ook weinig aantrekkelijks. Ja, Egypt, maar dat is toch niet mijn idee van comfort. We zitten vast op een vertrek op 19 dec.

Wat is wijsheid? Wachten tot er een maatschappij een aanbieding heeft (Emirates?) of dan toch maar boeken voor veel (teveel) geld?

Je schrijft niet hoe lang jullie naar Thailand gaan, maar als ik op Skyscanner kijk naar mogelijkheden met vertrek op 19 december, zijn daar ook allemaal andere mogelijkheden. Als je b.v. 3 weken later weer naar huis zou willen, kun je ook een directe vlucht nemen met China Airlines voor 935 euro pp…

Nee, dom. Eh, 19 dec (evt 18) weg en 2 jan terug. Zitten eigenlijk klem met die data ivm verlof van allen.
Maar dus: Niet alleen viel het tegen dat Emirates zo duur is, maar dat de prijzen allemáál ( nu al! ) zo hoog zijn.

Tja, dat is echt superhoogseizoen. Dat gaat ook beslist niet goedkoper worden! 718 euro met Egypt is echt een hele goede prijs. Wij zijn een paar jaar geleden met ze naar Kuala Lumpur gevlogen en het jaar erna dezelfde reis met Emirates gedaan. Emirates is luxer en beter, maar zeker niet 365 euro meer waard!

Hmmm, misschien moet ik dat dan toch eens bekijken. Egypt air dus. Prijsverschil is idd wel erg groot. De reden van mijn aarzeling ligt vooral in de inflight entertainment en het eten/drinken. Geen alcohol denk ik? (hoef niet veel, maar een biertje…)

Klopt, geen alcohol… Als dat een punt is, kun je op 18 dec. vertrekken met Finnair, een prima maatschappij. Voor hun tickets betaal je vanaf 761 euro, maar dan duurt de reis op de terugweg wel bijna 29 uur. Met een redelijke overstaptijd betaal je toch ook 831 euro.

Tot Euro 900 heb je de keuze uit Korean Air, Lufthansa, FinnAir en Egypt.
Je hebt nog voldoende tijd, dus je zou nog even kunnen wachten.
Zeker weet ik wel, dat Egypt duurder wordt naarmate de reisdatum nadert, terwijl de rest dan juist goedkoper wordt.

Kijk ook eens op bij KLM, China, EVA en vanaf nu: elke week checken en ALS je eenmaal geboekt hebt…stoppen met checken en prijsvergelijken. Er komt namelijk geheid een aanbieding die je ook had willen gebruiken!! :vak02:

Zelf ben ik ook al met Egypt air een paar keer naar Bangkok gevlogen.
Vond de service goed alsook moest ik niet al te lang wachten op mijn aansluitende vlucht in Cairo naar Bkk.
Zou zeggen Boeken voor die prijs,iets goedkoper voor die periode ga je niet vinden vrees ik.

Oh, ik zie nu British airways voor 816 euro. Via LHR, met een overstap, dat dan weer wel. Ook niet zo heel gek.
Keuzes… weet iemand wat voor type kist BA gebruikt van London naar Bangkok? Iemand ervaring met de “verzorging” aan boord? (eten/entertainment/faciliteiten)

Misschien heb je hier wat aan… A-Z Index of World Airline Star Ratings | Skytrax

Heb even gekeken naar die tickets. Op dit moment kan ik op skyscanner ook geen goedkopere tickets meer vinden…
Kijk wel even naar de overstaptijd, want daar zit nogal verschil in. Ik zou zeker de iets duurdere vluchten kiezen waarbij je op de heenreis er 15 u. 25 min. over doet en 16 u. 15 min. op de terugreis.

Die reviews van maatschappijen hè, die lopen natuurlijk nogal uiteen. Bij elke maatschappij. Dus neem ik het met een korreltje zout. Ik zou best voor BA kunnen gaan, zeker gezien de prijs. Onze touroperator, die we waarschijnlijk kiezen (333travel, lijkt me prima) raadt echter China Airlines aan want rechtstreeks. Dat is wel comfy, alleen scheelt het 200 euro met BA. Je reist met China echter wel met een airbus 340 met een 2-4-2 configuratie. Wel zo fijn met 4 pers. BA gebruikt dan weer een oude 747-400 en ik lees dat de stoelen en faciliteiten minder zijn dan bij China. Ook geen stroom voor laptop bijv. En 3-4-3 seating.
Is het een “vals gevoel” als ik denk dat met China het “vakantiegevoel” er meer/eerder is (want Aziatisch). Dat het serviceniveau van een Aziatische maatschappij hoger ligt dan van een westerse?
Het scheelt alleen wel totaal 800 euro en of dat nou opweegt?

Please, willen jullie hier ook eens op schieten?

Als je maar zo kort weg kan en je hebt de mogelijkheid om dat extra bedrag op te hoesten, dan zou ik dat zeker doen! Ik had China geloof ik ook al genoemd… Ik weet niet waar jullie wonen, maar een andere optie is om met Thai Airways (erg goed) te vliegen vanaf Brussel. Dat kan op dezelfde datums voor 985 euro pp. En ik ben het helemaal met je eens dat het serviceniveau van aziatische maatschappijen stukken hoger ligt!

we wonen boven Amsterdam, dus het zal toch echt SPL moeten worden…
Stom idee, misschien, maar ik heb wel zoiets dat met de vlucht de vakantie al is begonnen. Ik kan daar echt van genieten en wil me ook laten “verzorgen” met een hapje en een drankje. Het extra geld? Tja, het is wel veel extra geld en dus blijven we èchte Ollanders om daar eerst een tijdje op te “kauwen”.
Nog een punt van overweging zijn de vliegtijden. Je noemde het geloof ik ook al. Aankomst in de vroege ochtend, CI, of de late middag met BA.

Hallo gsus …;;

van 18.12 ( vertrekken om 11.40 uur - aan 14.55 op 19.12 ) tot retour op 01.01 om 11.10 ( dagvlucht ) ofwel om 23.45 uur gaat je bij Turkish Airlines voor 4 personen , zoals het er nu uitziet , 3.404 Euro kosten voor 4 personen . Wat mij betreft zeker niet de slechtste Maatchappij , wel lange stopover .

Henk .

@Henk: ik denk dat ik voor dat geld toch niet Turkish als eerste zou kiezen. Het blijft wel een lastige afweging hoor. Of je veel geld (extra) over moet hebben voor comfort en verzorging aan boord. Nog afgezien van de reis- en wachttijden.

Turkish was vroeger misschien niet geweldig, maar dat is de laatste jaren erg veranderd. Ik heb in 2012 zowel met Emirates als met Turkish Airlines gevlogen en vond Turkish beslist niet slechter. De stoelen waren zelfs veel beter! Zie ook http://www.worldairlineawards.com/

Klopt … Turkish staat in de Top 10 … op weg naar boven … zeer goede catering en service !

Ben ik ook helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar 5 vluchten met ze gedaan en zelfs op korte trajecten was het eten verrukkelijk!

Overtuigd van Turkish. Bedankt hoor. Nóg moeilijker om te kiezen! :smile:
Idd krijgen ze veel lovende woorden. Ik zie dat de prijs (nu) op 3824 euro/4 pers. ligt. Pl/m 250 euro goedkoper dan China, maar dan wel met een overstap; alles heeft z’n prijskaartje. Ook nog redelijke tijden. Tja, keuzes…
Terzijde, maar DIT is een geweldig informatieve site. Misschien een tip?

Tip! Voor wie het interessant vindt: China Southern Amsterdam-Bangkok hoogseizoen voor 702 euro.
De reviews zijn wisselend, maar ik denk dat hier geldt: What you pay is what you get.