Vliegticket Thailand januari 2011

In januari 2011 wil ik 5 weken naar Thailand… Inmiddels heb ik een beetje lopen zoeken en een ticket gevonden voor 570 euro incl.alle belastingen. Dit is duidelijk het goedkoopste ticket. Ik vraag me alleen af, is een half jaar van te voren niet een beetje vroeg om al een ticket te boeken of juist niet? En hoe zit dat met omboeken mocht er iets zijn met de datum tegen die tijd? Misschien voor sommigen een beetje een stomme vraag maar ik ben nog een groentje met dit soort dingen :hihi:

Ik boek mijn tickets ook maanden van tervoren,vooral voor de eindejaarsdagen(kerst&nieuwjaar)is het wel wijselijk om ver van tervoren te boeken,het bespaar je wel 300a400 euro in jou voordeel.(dit ingeval je in de toekomst de kerstdagen wilt doorbrengen in Thailand)
Nu 570euro is wel een leuke prijs voor januarie,jo!!
Nu ik weet niet met welke maatschappij je naar Thailand vliegt Jo,kan je alleen maar een anulatieverzekering aanraden!!
Nog veel succes met je voorbereidingen!!
gegroet:georgessiam.

1 like

Dankje George!

Ik ga m maar gewoon boeken dan :slight_smile:
Dan kan ik ook niet meer terug!!
(toch best een beetje spannend!)

Heb zelf voor de maanden oktober en december goedkope tickets op de kop kunnen tikken(621 en 650euro)
Dan ben ik ook zeker dat ik niet kan terugkrabbelen!!
In iedergeval een mooie keuze Jo,om je vakantie door te brengen in Thailand,ene keer dat je er van geproefd hebt dan zal je volgende trip ook weeral naar Thailand zijn.
gegroet:georgessiam.(moest je vragen hebben over het noorden of Bangkok dan mag je me altijd een pmtje sturen of een vraag stellen op het Thailandforum)

Helaas kan je goedkopere tickets (de goedkoopste klasse) niet omboeken. Of er moet op dat moment iets gebeuren zoals toen met die toestanden in Thailand. Sommige maatschappijen waren bereid om de vlucht te laten annuleren of om te boeken.

Ik heb mijn tickets in Mei geboekt en ga in Oktober. Over het algemeen is het zo, hoe eerder geboekt des te goedkoper het ticket!

Iig veel plezier! Je gaat een prachtige reis maken!

1 like

Nou ticket is in de pocket… Ik vlieg met Egypt Air heen op 5 januari en terug op 6 februari…
Nu al zin in… :cheer:

Bedankt voor dat laatste zetje!

denk je eraan dat dat meer dan 30 dgn zijn je en je eigenlijk een visum nodig hebt of anders 500 baht per dag overstay moet betalen of een visum run moet doen en dat sommige maatschappijen dat bij inchecken controleren.

een tourist visum is gratis op het moment geeft je 60 dgn

1 like

Hoi jo,ik ben in februarie ook met Egypt air naar Thailand gevlogen,kan niets verkeerd zeggen over deze maatschappij.
Vriendelijk cabinecrew het eten is ietjes minder en nog een klein minpuntje:ze draaien alleen maar arabische films en je hebt maar een engelstalige channel.
Voor de rest prima keuze gemaakt,Jo!!

Ik heb een typfoutje gemaakt; ik vertrek de 5e maar kom aan op de 6e en vertrek op de 3e… Dat is dus 29 dagen :zon02:
Net geen visum nodig dus!!
Maar bedankt voor de waarschuwing!

570 eur. ziet er mij ook een mooi prijsje uit: wij betalen 550, maar wel in september, dus low-season EN in vroegboekactie. Dus dat zit echt wel goed! En veel tijd op voorhand boeken betekent: veel tijd om je voor te bereiden! En geloof me, 't is een deel van de pret!

Veel plezier,

Grts,

Jelle

Dit is ook een handige site om goedkope vluchten te vinden
ook voor vluchten v.a Duitsland en Belgie

Theo

1 like

Ik had deze site gevonden; http://www.swoodoo.com/nl/
Je kunt in een soort raster de verschillende prijzen zien; links de vertrekdagen en boven de dagen dat je eventueel terugkomt.
Op die manier kun je heel makkelijk met je vluchtdata schuiven.

En idd ik heb het ticket nu 4 dagen in bezit en de voorpret is al volop begonnen :hihi:

Voor deze prijs ben ik wel blij dat ik ook gewoon vanaf Schiphol vlieg aangezien ik daar werk en ik dus gewoon lekker mijn auto kan laten staan ipv dat ik nog helemaal naar Dusseldorf moet oid…

Nog 5,5 maand… :smiley:

Ik gebruik ook wel eens http://www.skyscanner.nl/.

Beetje mazzel en we zitten naast elkaar Jo, ook ik vlieg 5 jan 2011 alleen een paar weken later terug.

Ik kan niet wachten moet nog een ticket kopen voor vertrek in december… Ben al volop bezig met zoeken…

**World Ticket Center berispt **

AMSTERDAM (AFN) - De Reclame Code Commissie heeft World Ticket Center op de vingers getikt. De organisatie biedt op haar website reizen aan, maar in de prijzen die daarbij worden vermeld, zijn niet alle vaste kosten opgenomen. Dat is in strijd met de regels, aldus de commissie.

Als iemand een reis wil boeken, blijkt pas aan het einde van het boekingsproces dat bovenop de vermelde prijs nog 31 euro servicekosten en 25 euro dossierkosten moeten worden betaald. De commissie wijst erop dat dit vaste bijkomende kosten zijn. Daarom horen zij te zijn meegenomen in de prijs die op de website staat.
De Reclame Code Commissie had World Ticket Center al in januari van dit jaar verzocht niet meer op deze wijze te adverteren. Zij maakte haar oordeel dinsdag openbaar, omdat de reisaanbieder er geen gehoor aan gaf.
Inmiddels heeft World Ticket Center aangekondigd voortaan te melden hoe hoog de bijkomende vaste kosten minimaal zijn, zodra de beschikbare tarieven voor de aangeboden vliegtickets worden getoond.

Haha dat zou grappig zijn… Ik vlieg met Egypt Air en vertrek om 1500 in de middag. Aangezien ik op Schiphol werk zit ik waarschijnlijk wel bij de nooduitgang of een ander goed plekje :biggrin:

Ik vlieg in december met Mahan, 520 euro vanaf Dusseldorf. Over de kerstdagen zijn ze 100 euro duurder, maar nog steeds erg goedkoop. Moet je wel op de koop toenemen dat het de laatste tijd wat onzeker is gezien de sancties die de westerse wereld Iran oplegt … :disgust:

Dat moet dan vluchtnummer MS 758 zijn Jo. En met die goede plekjes ben ik niet zo bang voor we gaan gewoon :dag::dag:

Gr
Olav

Als je een los vliegticket koopt via WTC, betaal je meestal veeeeeeeel meer aan bijkomende servicekosten. Dossierkosten zijn idd vaak 25 euro, maar ik heb al bijkomende servicekosten gezien van meer dan 100 euro (retour Australie voor 1 persoon) !!! Deze bijkomende servicekosten van WTC zijn echt belachelijk…