Ik ben nieuw op deze form, dus hoop dat ik deze onderwerp in het juiste plek post.
Ik wil heeeel, heeel graag aan het einde van het jaar naar Thailand voor 3 weken. Mijn plan is om op 24 dec of 25 dec te vertrekken. Ik ben nu opzoek naar tickets. Het goedkoopste direct vlucht dat ik nu ben tegen gekomen is ongeweer 850 euro. Maar ik vroeg me af of het een goed idea was om een last minute vlucht te kopen (dus pas een paar weken voor vertek te kopen) en of iemand hiermee ervaaring heeft? en of deze dan goedkoper is dan 850 euro.
ik heb gekijken wat het zo kosten als ik nu een ticket zo kopen voor over 2 weken te vertrekken en dat kost ongeweer 500 euro.
Over het algemeen is het zo dat naarmate je dichter tegen de vertrek datum aankomt de prijzen duurder worden met lijnvluchten.
Ik heb zelf ongeveer 2 maanden geleden me ticket’s geboekt naar Thailand met vertrek in Oktober, nu ging ik 2 weken geleden weer eens zoeken bij de zelfde aanbieder www.vliegtarieven.nl en waren de ticket’s weer iets duurder geworden met dezelfde zoekcriterea.
De rede dat he vliegticket zo duur is is niet of je eerder of later zult boeken het is namelijk de tijd van het jaar dat de feestdagen zijn en dan zijn vliegtickets altijd duurder. Dus het is de periode waarin je wil boeken. Ik denk ook niet dat je als je gaat wachten het goedkoper gaat worden. Maar wie je daar het beste over kan informeren is Dave die werkt in de vliegwereld die weet precies hoe dat allemaal werkt toch dave???
Logischer wijs hangt het er natuurlijk vanaf in welke periode je wilt gaan en het prijskaartje die de airline’s daar aan hangen dat is economie, vraag & aanbod.
Maar als voorbeeld heeft EVA Air Promo Tickets waar je geen milage’s bij kunt sparen maar vaak wel aanzienlijk goedkoper zijn, deze ticket’s gaan er meestal als eerste uit gezien de prijs, als deze uitgegeven zijn dan gaat de prijs steeds een stapje hoger en krijg je dan als je een evergreen club card hebt daar weer airmile’s voor terug dat als je genoeg hebt gespaard een seat kunt laten upgraden naar een duurdere klasse, meestal omgerekend na een keer of 10 vliegen, maar als die tickets dus toch gemiddeld 150 euro duurder zijn dan de Promo Tickets. Maar dit slaat dus meer op het feit om eerder te boeken, dan het feit dat je vliegt in een periode die gewoon altijd duurder is aangezien het vraag & aanbod, waar een airline of beter gezegd de reisbranche (mis)gebruik van maakt.
Bij joker (www.joker.be) kan je nog tickets krijgen voor vertrek 25 dec en terug op 14 jan: 842 eur met Egyptair, tussenstop Caïro. Op andere sites gekeken, 't zal niet veel goedkoper kunnen vrees ik. Als ik iets beter zie, zal ik het laten weten.
-Mahanair aan 601 eur, vanaf Dusseldorf, tussenstop Teheran, ook vertrek 25 en terug 14. (20 eur WK-korting)
-British, China en Qatar rond de 830 eur. China air is wel rechtstreeks. Qatar zelfs met 2.
Wel even melden dat vrouwelijke passagiers op Mahanair vluchten een hoofddoekje om moeten. Is voor sommigen een probleem, maar dat moet je zelf uitmaken. Voor 250 eur minder, zou ik het niet laten denk ik. Met dat uitgespaarde geld kan je in Thailand wel al wat doen
Ghe, idd jij niet Jelle, maar jij hoeft dan ook niet met een theedoek op je hoofd te lopen;) Mijn man had er idd ook geen problemen mee. Voorgesteld dat hij met Mahan gaat en ik m wel tref op BKK omdat ik met een andere maatschappij vlieg! Was hij het niet mee eenslol2
Gewoon nu boeken…
ik ga zelf ook de 25e dec en heb een ticket met china gekocht voor 900 euries…best veel geld maar daar ontkom je niet aan in die periode…
als je langer wacht bestaat de kans dat alles vol zit of alleen duurdere klasses beschikbaar zijn…
Tickets worden alleen goedkoper in periodes dat de vliegtuigen niet vol zitten…en dat is dus niet indec
December is hoogseizoen voor Thailand. Tickets zijn dan sowieso al duurder dan andere periodes (hoogseizoen-tarieven). En daarnaast zitten de vluchten naar Thailand rond de kerstvakantie over het algemeen behoorlijk vol, waardoor de prijzen nog meer kunnen stijgen (omdat de lagere boekingsklasses en dus de laagste prijzen als eerste weg zijn).
Ticket van EgyptAir zie ik hier (Vliegtarieven.nl) ook: vertrek vanaf Brussel via Cairo op 25dec, retour vanuit Bangkok via Cairo naar Brussel op 14jan voor 838 euro (inclusief reserveringskosten).
Jelle, heb je bij World Ticket Center alleen gekeken naar de resultaten in stap 2 (tarieven incl luchthavenbelasting) of is die prijs ook inclusief de boekingskosten ??? WTC rekent namelijk altijd erg hoge boekingskosten (zgn Customer Service Charge of iets in die trant) waardoor je een stuk duurder uit komt…
Ah nee, sorry. Idd nog 65 eur ‘customer service charge’, dus: 666 (!) eur… oh oh… WTF, 666??? kwestie van vertrouwen in te boezemen zeker?:unibrow:lol2
Afgelopen jaar heb ik met Mahan Air gevlogen en de prijs - kwaliteit verhouding vond ik goed. De vliegtuigen zagen er van binnen iets verouderd uit, maar alles vloog prima . Er hangen alleen geen fatsoenlijke schermen met films daarop afspelend die iemand kan volgen zonder Iraans te spreken, dus je zult jezelf wel moeten bezig houden! Ook de tussenstop heb ik niet als storend ervaren, meer even lekker dat ik mijn benen kon strekken. Personeel was ook vriendelijk. Ik zou weer met ze vliegen!