Eva Air

Ik twijfel om in de winter met KLM of met Eva Air te vliegen naar Bangkok. KLM is iets duurder… maar vind ik bekend en daarom veilig. Maar ik zag dat Eva Air ook veilig is (althans, nog nooit ongelukken gehad).

Nu vraag ik me af, zijn er mensen die met beide airlines hebben gevlogen en de ervaringen kunnen vertellen? Is er bij Eva Air en bij KLM persoonlijk entertainment schermpje? Hoe is het eten, de service, beenruimte, stiptheid (ook belangrijk, hou niet van vertraging).

Heb al verschillende keren met Eva Air gevlogen.
Met EVA air vliegt men in vergelijking met andere vliegmaatschappijen redelijk comfortabel.
Iedere stoel beschikt over een eigen inflight entertainment. prima films en spelletjes.
De bemanning was uiterst vriendelijk en een aantal sprak zelfs zeer goed engels
Voldoende beenruimte, ook voor lange personen, het eten is redelijk tot zeer goed.
Wat betreft KLM,zijn eerlijk gezegd niet mijn beste vrienden 3x mee gevlogen van Amsterdam richting Bangkok.
Personeel heeft veel kapsones en niet altijd even vriendelijk, wat de betrouwbaarheid betreft en de service scoren ze zeker voldoende in mijn ervaringen.
Om nog ff terug te komen op het personeel,toen de KLM bus arriveerde aan Survarnabhumi airport,stapte de crew uit,ik zegde tegen één van de vrouwelijke stewardessen die vlak naast me liep,“goede avond mevrouw ik vlieg met jullie terug mee naar Nederland”
Ze antwoorde “So what?” misschien heeft ze een slechte avond gehad weet het niet,maar ik was toch wel even aangedaan door haar reactie,
van toen af heb ik niet meer gevlogen met KLM.
Ook met China Airlines vlieg ik ook nooit meer,nog erger dan Klm,laten we zeggen dat sommige van de crew een “zuurpruimgehalte” hebben.

:chin:Georges de vliegtuigen(china) zijn wel op geknapt ik zelf vlieg het liefst met de Emirates is wel met een tussen stop maar met alle luxe an boord maakt dat veel goed:THAILAND:.:cambodia:

Ik heb met zowel Eva als China Airlines nooit problemen gehad, altijd goed geweest en prima service (bij China tijdens de nachtvlucht wel minder drinken, moest je eigenlijk zelf gaan halen).
Over KLM ben ik minder te spreken, met name vanwege de veelal onvriendelijke service.

Eva air wint bij mij op alle punten…als je het vliegtuig instapt waan je je al een beetje in azie.
China air komt bij mij op de 2e plaats.
Nadeel van eva is dat ze slechts 3x pweek naar BKK vliegen itt. china en KLM.
Nadeel van china vind ik de vertrektijden…eva en klm prettiger.
KLM is ook duurder,dus ook minder aantrekkelijk.
Qua veiligheid mijd ik alleen russische maatschappijen en uit vage landen zoals mahan air.

Jeroen

Wij vliegen al jaren met EVA, nooit geen problemen gehad, met KLM vliegen we nooit meer aangezien het personeel uitermate arrogant is en mijn echtgenote door een stewardes afgesnauwd is tijdens de vlucht.

Nou dat weet ik wel Fransjes,mijn reactie ging alleen maar over de crew aan boord van het vliegtoestel!(onvriendelijk,nors,zuurpruimgehaltes etc…)

Voor ons ook geen klm zeer onvriendelijk en kil nee dan liever China of EVA. De laatste keer met Swiss gevlogen was redelijk alleen wel heel erg weinig beenruimte.

Brr ik wil ook geen klm eigenlijk,maar heb bijna geen keus.
alle vluchten van china en eva zijn vol.
en met een tussenstop ergens is geen optie,want mijn zoontje van 9mnd vliegt voor het eerst mee…
KLM = meer betalen voor minder beenruimte en slechte service en bagger eten
wat ook ontzettend idioot is dat als je economy vliegt je voor een meerprijs op een betere stoel kunt zitten.
terwijl dit ook gewoon economy stoelen zijn en je er dus per abuis op terecht kunt komen…

Jeroen

Eva Air vond ik helemaal prima! KLM vermijd ik ook het liefst als het kan. Sowieso is KLM altijd duurder maar dan nog. Mochten de tickets van Eva Air en KLM bv. dezelfde prijs hebben dan zou ik toch Eva Air kiezen.

Niks mis met Eva Air. Na China Air, welke ik betere service en tijden vind hebben, mijn favoriete maatschappij.
KLM heb ik gelukkig maar 1x mogen ervaren en idd onvriendelijk personeel en veel minder service.

hallo
Wij willen deze zomer (juli) met 4 personen naar Thailand. We hebben nog nooit gevlogen dus het liefst met een rechtstreekse vlucht. Waar boeken jullie als je met EVA air vliegt? Ik vind hun site nogal onduidelijk. Is het nodig om nu al te boeken?

Groetjes, Ria

Boeken kan bij reisbureaus als 333travel en BMair bijvoorbeeld,prettige ervaringen mee. bijv stoelkeuze.
Natuurlijk kan je ook gewoon bij een online ticketaanbieder boeken.
en…hoe eerder je boekt hoe goedkoper

Jeroen

Nog een vraag! Neem t me maar niet kwalijk als het dommig overkomt maar we hebben dus nog nooit gevlogen he. We zijn afhankelijk van de zomervakantie. We willen in de week van 22 juli vertrekken en dan 2 tot 3 weken weggaan. Nu zijn de tickets bij vertrek duurder dan bij terugkomst. Moet je dan die ticketprijzen optellen en door twee delen of betalen we het duurdere vertrektarief?
Alvast bedankt
Ria

We hebben geboekt! Eva Air!

en voor ria en rob: gebruik een site zoals ebookers, is betrouwbaar! en dan zie je gewoon direct wat je betaalt als je zelf je vertrek en aankomstdatum invult

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor de tickets?

730 per persoon. Niet heel goedkoop, maar we gaan ook al over 3 maanden…

@ ria en rob…

je betaalt de prijs die bij je vertrekdatum staat…
dat is de prijs voor een retour.

ria en rob,
rechtstreekse vluchten worden gevlogen door KLM, EVA en China (vanaf Amsterdam).
Je kunt rechtstreeks boeken bij de betreffende maatschappijen of via een boekings-platform zoals eBookers, Cheaptickets.nl, e.d.
Aangezien je voor het eerst vliegt en dan ook nog naar Thailand, is het misschien zinvol om te boeken via een reisbureau zoals BM Air of 333Travel.
Je krijgt dan meestal de eerste nacht Bangkok ‘gratis’ en dat betekent dat je een “pakket-reis” boekt waarmee je trip valt onder de ANVR/SGR reis-voorwaarden.

Is meestal overbodig, maar het geeft een gerust gevoel in jullie geval en je hoeft je dan geen zorgen meer te maken.

*(m nog ff terug te komen op het personeel,toen de KLM bus arriveerde aan Survarnabhumi airport,stapte de crew uit,ik zegde tegen één van de vrouwelijke stewardessen die vlak naast me liep,“goede avond mevrouw ik vlieg met jullie terug mee naar Nederland”
Ze antwoorde “So what?” misschien heeft ze een slechte avond gehad weet het niet,maar ik was toch wel even aangedaan door haar reactie,
van toen af heb ik niet meer gevlogen met KLM)

allebei misschien wat snel op de teentjes getrapt, wat een lullige reden om niet meer met een maatschappij te vliegen
Onze ervaring met zowel KLM, China en Eva air komen redelijk overeen, overal kan je het treffen dat iemand een slechte bui heeft, is ons gelukkig nog nooit overkomen, eten blijft overal vliegtuig eten dus geen haute cuisine.
Maar ja het is en blijft gewoon een vervoersmiddel, kaartje kopen, zitten en geduld hebben:dag: