Met welke vliegtuigmaatschappijen ben jij al naar Thailand gevlogen?
Neem jij een maatschappij die qua veiligheid hoog staat aangeschreven of neem jij een goedkope maatschappij?
Rechtstreekse vlucht of via een omweggetje Bangkok bereiken?
Hierboven kan je stemmen,eventueel kan je hieronder je opmerkingen plaatsen !
groet:georgessiam
Eva, ChinaAirlines, Malaysian en Cathay. Volgend jaar voor het eerst met KLM
Zou het niet handig zijn om Swiss Air/Air France los te koppelen, of KLM en Air France te combineren in de enquete?
Is al gebeurd,Steven !!
Nu ga ik slapen want ik ben doodop (nachtwerk)
1x KLM.
6x Air Berlin/LTU (Toen ze nog rechtstreeks op Bangkok vlogen voor een leuke prijs)
1x Eva Air.
Toen Air Berlin/LTU nog rechtstreeks vanaf Dusseldorf op Bangkok vloog was dit de ideale vliegmaatschappij voor mij. Daar ik in zuidoost-Nederland woon, is Dusseldorf airport ongeveer een half uur rijden van mij. En het is een compact vliegveld ook nog!
Nou zelf heb ik al zo’n 35x gevlogen richting Bangkok met verschillende luchtvaartmaatschapijen waaronder:China Airlines,Thai Airways,Klm,Biman(Bangladesh Airlines),Malayasian Airlines,Egypt-air,Swiss Air,Etihad,Turkis Airways,China Airlines,Sas,Fin Air,Air France,Singapore Airlines.
Goede ervaringen had ik met Thai Airways International niets anders dan lof voor deze maatschappij
Onze goeie ouwe solide KLM is al lang afgevallen. Krappe been ruimte, geen extra klasse, ongelooflijk slechte service van chagrijnige stewardessen.
Voor zover ik mij herinner in ieder geval wel eens met: KLM, EVA, China Airlines, Thai (International) Airways, Singapore Airways, Malaysian Airways (ben ik vergeten in te vullen in de enqûete) en Cathay Pacific. Ooit ook eens met een van de (ik denk inmiddels voormalige?) Nederlandse chartermaatschappijen, die indertijd vluchten had van Amsterdam naar Phuket v.v.
Keuzecriteria waren en zijn wat het aanschaffen van vliegtickets aangaat vooral veiligheid en rechtstreekse vluchten.
Das aardig wat Georges!
Bedankt, dat geeft hoop voor volgend jaar
Mijn volgende trip naar Bangkok zal met Cathay Pacific zijn (tenminste als ik met de prijs wegkom) en dan een stopover maken in Hong Kong voor een aantal dagen.
Ik weet het niet meer precies…
In ieder geval met Air Berlin, Lufthansa/Thai Airways, Emirates en Egypt Air.
in het grijze verleden met Martinair, Singapore Airlines, Thai Airways, Garuda en de laatste jaren met KLM, EVA en China Airlines
KLM,eva en china air…
Eva stak er toch boven uit.
Nu eind van het jaar maar via de woestijn of weet ik veel wat om kosten te besparen.
KLM vind ik veel te duur,dan maar 8uur in Dubai,hong kong of Singapore
Jeroen
China Airlines, maar doe ik niet meer… De terug vlucht vanaf Bangkok vertrekt altijd om 02.30 uur 's nachts. Belachelijk tijdstip. Midden in de nacht als vrouw in je eentje naar het vliegveld, terwijl je die dag om 11.00 uur 's morgens al bent uitgechecked uit je hotel. Is te doen, maar was verre van relaxed.
:chin:met de maatschappijen die ik heb aan gekruist en verder met gulf air,en een ukrakiense airline eerste stuk met klm tot kieve was een drama daar overstappen je moest eerst vliegveld verlaten en ergens anders weer het land verlaten werd gezegd koffers op halen en dan weer in checken maar ze waren allemaal wel door gelabeld kwam nog net op tijd aan om door te vliegen en vele met mij.
maar achter af kan je er wel weer om lachen weer een ervaring rijker:dag:
Ik vind die tijd van China net weer prettiger dan die van Eva. Ieder het zijne.
Dat was ook onze voornaamste reden.
Iemand al eens gevlogen met Biman Airways? (Bangladesh Airlines )
Vroeger (1986) had ik met deze vliegmaatschappij gevlogen vanuit Schiphol richting Bangkok met een tussenstop in Dhaka.
Niets anders dan misere gekend,overboekingen,laattijdig vertrekken,het eten aan boord was heel slecht,chagrijnige en norse stewardessen.
Om nog te zwijgen over Dhaka Internationaal airport (echt een lachertje,toen)
Nu als ik het goed voor heb vliegen ze tegenwoordig vanuit Heathrow.
:chin:gewoon een nachtje extra boeken en in de avond vertrekken kan je nog lekker douchen voor dat je vertrekt en als een taxi door het hotel laat regelen zit er weinig risico aan om op de luchthaven te komen
in de nacht vertrekken heeft weer als voordeel dat je in ochtend weer in Nederland bent
In dezelfde tijd als jij en dezelfde ervaringen. Geen idee hoe het nu is.