Enquete:Met welke vliegmaatschappijen heb jij al gevlogen?

Wat is jou top 3 van de beste vliegtuigmaatschappijen waar je al hebt mee gevlogen?
Je kunt hieronder je top 3plaatsen,eventueel met wat uitleg waarom je met deze luchtvaartmaatschappijen vliegt,veiligheid,comfort,etc…

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.810446!image/2172642295.jpg_gen/derivatives/landscape670/2172642295.jpg

Eva Air (uitstekende bediening)
Thai Airways(Heb altijd het gevoel dat je in een vliegtuig van Thai airways stapt dat je vakantie al is begonnen,dat gevoel heb ik niet bij andere maatschappijen.)
Swiss Air:eten uitstekend,crew is vriendelijk en men bespaar niet op alcoholische dranken aan boord.

Mijn 3 favorieten zijn; China Air - EVA - Malaysia, ook in deze volgorde.

CA is qua service ver uit de beste, het ontbrak je door de opmerkzame crew aan niets. Bij de andere 2 was dit ook mogelijk mits je er om vroeg. Hoewel de voorraad van MA wat beperkt was waardoor soms dingen op waren.

Ook qua zitplaats wint CA, maar misschien had ik bij de andere 2 net een mindere plaats, hier heb ik geen kijk op.

Malaysia Airlines: goede service, vriendelijke crew, alle vluchten prima op tijd

Cathay Pacific: zelfde als Malaysia Airlines

Transavia: wellicht verrassend in deze top 3, maar alleen maar goede ervaringen met Transavia. Moet zeggen dat het laatste reisje wat ik met hen heb gedaan een studiereis was met alleen maar reisagenten aan boord. Hierdoor was de sfeer toch anders, een stuk opener. Het was de eerste vlucht van Transavia naar Kuusamo in Fins Lapland, en daardoor een feestje aan boord, ook bij de piloten en boordpersoneel.

Stiekem toch ook een 4e airline, en dat is Bangkok Airways. Kan niet anders zeggen dat dit een uitstekende maatschappij is.

Daar deel ik je mening ook Dave,dat Bangkok Airways een uitstekende maatschappij is,alleen spijtig dat ze niet goedkoop zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ja, Bangkok Air vliegt natuurlijk op een aantal routes die door weinig andere maatschappijen gevlogen worden, zoals Pattaya (U-Tapao - Koh Samui, Bangkok - Siem Reap, Bangkok - Luang Prabang, Bangkok - Koh Samui, Bangkok - Sukhothai) en dus kunnen ze vrij hoge prijzen rekenen.

1. “Lufthy” (for friends only);
  2. “Quatar Airways” (tussen de vluchten, dineren op hun kosten !)
  3. “Malasya Airlines”

De top heeft niets te maken met mijn voorkeur. Top luchtvaartmaatschappijen voor “long-haul” vluchten.

Ehm, ik heb met niet zoveel interessante maatschappijen gevlogen; KLM, Transavia, Martin Air, Aeroflot en Rossiya Airlines. Ik heb met geen van al slechte ervaringen gehad.
Dus mijn top drie wordt dan als volgt:
1. KLM
**2. **Transavia
**3. **Rossiya Airlines

1. Singapore Airlines - erg goede service, prima qua beenruimte
  2. KLM
  3. British Airways

Aha, Ruud, je vliegt met “BA” (voor vrienden)…geen enkele vliegtuigmaatschappij is kampioen in verliezen van bagage, maar nr.1 zijn ze; enorm handig voor andere doeleinden…>>>

Rossiya Airlines,eerlijk gezegd nog nooit van gehoord,Van welk land is deze maatschappij en waar vliegen ze allemaal naar toe?

Rossiya Airlines is een Russische maatschappij. Ze vliegen naar meer dan 90 bestemmingen, binnenlandse vluchten maar ook vluchten naar Europese steden als Amsterdam, Londen, Wenen, Antalya, Athene, Nice, Milaan etc. etc.

Mooi dat weten we weeral,bedankt voor je info!.:chin:

Ik heb helaas geen lang lijstje.

De enige maatschappijen waar ik mee heb gevlogen en tevreden over ben, zijn KLM, Virgin en Continental.

Maatschappijen die buiten de boot vallen zijn RyanAir (echte middenklasser) en AirTransat en BulgarianAir (beiden te danken aan het personeel).

Slechtste is voor mij Air France.

Ik ben heel tevreden over Malaysian Airways, Singapore Airways en Emirates. Egypt air is intercontinentaal ook goed.

Wat ik nu schrijf, het is van eigen ervaring : CDG (hun internationale luchthaven en wat ik nog bij wil zeggen dat een int.luchthaven is de visitekaart van ieder land, daar komt de reiziger voor de eerste keer in contact met het land, soms droomland) is zo vuil, dat ik zelfs in Mumbai proper is en de Indiërs hebben een reputatie voor vuil en onhygiënisch; conclusie : nooit meer CDG.
Wat hun handeling betreft, is chaotisch, ze staken bijna altijd, ze kunnen de “labels” niet lezen (gevolg : een enorm dure stuk tapijt bestemd voor VS, hebben we getraceerd en gelukkig gevonden in…Barcelona !!!)
Dus, voor me is Air France een grote 0.
Als er KLM niet was, waren ze allang verdwijnen; geen groot verlies voor Europa!
Jenny, vermijd ze, als je kunt ! Je hebt gelijk!
Groetjes, een reptiel>>>

De oude terminal is idd drama…maar de nieuwe (die alweer een aantal jaar open is) vond ik wel mooi… Zag er destijds erg fris en clean uit.

Hi Dave
Misschien toen, moest ik vertrekken van de oude terminal (bah!) …maar “iedereen verdient een tweede kans”, dus nog 1 keer en dan trek ik mijn conclusies.
Bedankt, Dave (waar je nu bent)!:chin:
Groetjes
Sopirla>>>

Heeft er iemand al met Biman gevlogen?(Bangladesh airlines)Vliegen ze nog altijd met die aftandse vliegtuigen van de jaren stillekes?

KLM
LUFTHANSA
MARTIN AIR
TRANSAVIA
MALAYSIA AIR
THAI AIR
QUANTAS
SINGAPORE AIR
GARUDA AIR
MALDIVES ( watervliegtuig)
IBERIA
NICKI LAUDA AIR