Luchtvaartmaatschappijen

Bij de vraag naar goedkope tikets naar Th, vind je regelmatig de Turkse en Egyptische namen.
Hier de 4 laatsten op de lijst van veiligheid en dus nog net gedult in de EU : China Airlines Air India Egypt Air Turkish Airlines.

Zou toch even nadenken om wat geld te sparen en met deze te vliegen.
Goed uitkijken naar speciale offrers met de betere is wijselijker. Denk ik toch of niet soms.
Mvg

Frank ik vlieg in februarie met Egypt-air"als ik het overleefd"dan zal ik mijn mening over deze luchtvaartmaatschappij zeggen.Veel possitieve alsook negatieve verhalen overgehoord!!Over China air lines daar ga ik heel kort op antwoorden:nooit meer.gegroet:georgessiam.

haha nou ik vlieg 19 november met egypt air…
dus als ik veilig aankom zal ik even een berichtje achterlaten…
groetjes Jikke

Zeker doen hé!!! zeg vertrek jij uit Schiphol?g.s

ja op schiphol, 19 november om 12 uur
en uiteraard een overstap in Cairo…
jij ook?

via brussel tijd=15:30pm!!heb 534.90euro betaald!! gegroet:g.s

aha… nou ja maakt niet veel uit neem ik aan!! :wink:
wanneer vertrek je?

6febuary tot en met 4maart!! ben nu al aan het kijken voor een goedkoop ticket voor september!!gegroet:georgessiam.

haha suc6!!
als je in de buurt van koh chang bent…
daar ben ik zo ongeveer 7 maanden te vinden!

spîjtig Jikstra;maar ben van plan om eerst naar ankor wat tegaan en daar na naar Kho samet en hua hin(februarie)december gaan we naar ko tao en de similans,en nu de 27oktober vertrek ik alleen voor een weekje naar Laos.ben er een beetje bang van omdat ik daar mijne weg niet ken.gegroet:georgessiam.Over ko chang misschien dat we in september gaan?ik zal het is aan mijn"baaszin"vragen!!

Frank,

Wat voor lijst heb je het over? Bij dit soort berichten is een bronvermelding enorm belangrijk.

Hi Steven,
Op google (paginas in het Nederlands) “veiligheid luchtvaartmaatschappijen” ingetikt. Eerst kreeg ik de EU-lijst met “verboden maatschappijen” in het EU luchtruim en dan na enig surfen de lijst “veilgheid toegelaten maatschappijen”
Dit deed ik omdat het mij al ter ore kwam (via tv denk ik, na een resent ongeval) dat Turkish Airlines niet te veilig was en mijn broer met deze hierheen wou vliegen.
Mvg

hi frank hoe is het in Thailand?? ik zie dat je online bent!!gegroet:georgessiam.

Hi georges,
Hier in het zuiden fon-tok… fon-tok …en meer.
Voor de rest is het in mijn 2de heimat rustig ende stil, dat is 1 van de redenen dat ik na 37,5 jaar leger naar hier kwam (en nooit meer koud).
MVG Frank

verdomme gij zet toch ne gelukzak Frank!! ik moet nog 5jaar wachten om te vertrekken! hier in belgie is het ook niet veel soeps met het weer(rain and tears)see u frank :greetings from BELGIUM.georgessiam.

Rang Fluggesellschaft1) jahr Anzahl Todesopfer3) Jahre8) Datum Todesopfer rate 2008
1 Qantas Airways 1922 0 0 36 - - 0,00
2 Finnair 1923 0 0 36 - - 0,00
3 Cathay Pacific 1946 0 0 36 - - 0,00
4 El Al 1948 0 0 36 - - 0,00
5 All Nippon Airways 1953 0 0 36 - - 0,00
6 Air Berlin11) 1979 0 0 30 - - 0,00
7 Virgin Atlantic Airways 1984 0 0 24 - - 0,00
8 Ryanair 1985 0 0 23 - - 0,00
9 Emirates Airline 1985 0 0 23 - - 0,00
10 Air Europa 1986 0 0 22 - - 0,00
11 EVA Air 1991 0 0 17 - - 0,00
12 Qatar Airways 1994 0 0 15 - - 0,00
13 EasyJet 1995 0 0 13 - - 0,00
14 WestJet 1996 0 0 12 - - 0,00
16 Virgin Blue (Australien) 2000 0 0 8 - - 0,00
15 JetBlue Airways 2000 0 0 8 - - 0,00
17 Southwest Airlines 1971 1 0 9 05.03.00 0 0,01
18 Thomson Airways12) 1962 1 0 9 14.09.99 0 0,02
19 TUIFly9) 1972 1 0 8 12.07.00 0 0,03
20 British Airways 1919 3 63 1 10.09.76 63 0,04
21 Air Canada 1937 3 25 11 02.06.83 23 0,04
22 Continental Airlines 1934 6 25 0 15.11.87 23 0,04
23 Lufthansa 1955 3 61 15 20.11.74 59 0,04
24 Austrian Airlines Group7) 1958 1 0 5 04.01.04 0 0,05
25 Condor Flugdienst 1956 1 16 21 02.01.88 16 0,06
26 Singapore Airlines 1972 1 83 8 31.10.00 83 0,06
27 United Airlines 1931 5 257 7 19.07.89 112 0,06
28 Delta Air Lines 1928 5 236 19 02.08.85 133 0,07
29 Swiss Int´l Air Lines4) 2002 1 0 7 10.07.02 0 0,07
30 Northwest Airlines 1926 4 162 3 16.08.87 154 0,08
31 Air France – KLM6) 1933 9 116 3 25.07.00 109 0,09
32 China Eastern Airlines 1988 2 36 15 15.08.89 34 0,15
33 US Airways10) 1938 11 220 14 08.09.94 132 0,21
34 AirTran Airways 1993 3 0 8 29.11.00 0 0,21
35 American Airlines 1934 11 895 7 25.05.79 271 0,22
36 Alitalia 1947 4 154 9 24.12.78 108 0,22
37 LAN Airlines 1929 3 21 18 20.02.91 20 0,26
38 Malaysia Airlines 1972 4 134 9 04.12.77 100 0,26
39 Japan Airlines 1951 5 579 23 12.08.85 520 0,26
40 Alaska Airlines 1932 2 88 9 31.01.00 88 0,27
41 Air China 1988 1 129 7 15.04.02 129 0,27
42 Asiana Airlines 1988 1 68 15 26.07.93 68 0,28
43 Scandinavian Airlines 1946 6 110 1 08.10.01 110 0,29
44 South African Airways 1934 1 159 21 28.11.87 159 0,32
45 Iberia 1927 8 267 1 19.02.85 148 0,39
46 TAP Air Portugal 1945 1 131 31 19.11.77 131 0,39
47 China Southern Airlines 1991 3 176 10 24.11.92 141 0,42
48 Mexicana 1921 2 166 23 31.03.86 166 0,48
49 Air New Zealand 1940 2 259 29 26.11.79 257 0,49
50 Aeroflot Russian Airlines5) 1992 10 182 7 27.08.92 84 0,52
51 Thai Airways 1960 8 428 10 31.07.92 113 0,58
52 Aeromexico 1934 8 139 6 31.08.86 64 0,67
53 Philippine Airlines 1946 13 124 1 26.06.87 50 0,77
54 Korean Air 1969 11 702 10 01.09.83 269 0,86
55 Saudi Arabian Airlines 1947 4 611 11 12.11.96 310 1,07
56 Gulf Air 1950 3 255 8 23.08.00 143 1,24
57 Air India 1932 4 556 19 23.06.85 329 1,47
58 China Airlines 1959 9 755 1 26.04.94 262 1,50
59 TAM 1976 6 336 1 17.07.07 187 2,40
60 THY Turkish Airlines 1933 10 844 6 03.03.74 346 3,00
Sicherheitsrate der 60 größten Fluggesellschaften weltweit
6) SEIT DEM ZUSAMMENSCHLUSS MIT DER KLM ZUR
AIR FRANCE/KLM-GRUPPE EINE AIRLINE.
7) AUSTRIAN AIRLINES GROUP UMFASST AUSTRIAN AIRLINES, AUSTRIAN
ARROWS UND LAUDA AIR
8) AUF GANZE JAHRE GERUNDET; BETRACHTUNGSZEITRAUM AB 1973
9) ZUSAMMENLEGUNG HAPAGFLY UND HLX
10) ZUSAMMEN MIT AMERICA WEST AIRLINES
11) INKLUSIVE LTU
12) ZUSAMMENSCHLUSS FIRST CHOICE UND THOMSON FLY, EHEMALIGE
BRITANNIA

  1. GRÜNDUNG KANN AUCH UNTER DEM NAMEN EINER
    VORGÄNGERGESELLSCHAFT ERFOLGT SEIN.
  2. NUR UNFÄLLE, BEI DENEN DAS FLUGZEUG ZERSTÖRT, BZW. IRREPARABEL
    BESCHÄDIGT WURDE; INKL. SABOTAGE/TERRORISMUS; NUR REINE
    PASSAGIERFLÜGE
  3. BEZIEHT SICH NUR AUF DIE OPFER IN DEN JEWEILIGEN FLUGZEUGEN,
    OHNE OPFER AM BODEN ODER IN ANDEREN FLUGZEUGEN.
  4. SEIT DER INTEGRATION VON SWISSAIR IM MÄRZ 2002
  5. BERÜCKSICHTIGT WIRD NUR DER ZEITRAUM SEIT DER
    NEUORGANISATION IM JULI 1992
    GRAFIKEN: JACDEC
    74 www.aerointernational.de 3/2009

Theo

Theo ik geraak er niet wijs van,mijn duits=o,o%en mijne google toolbar"vertikt" het om te vertalen!!gegroet:g.s

Hallo George,

Dit zijn veiligheidslijsten die aangeven hoeveel dodelijke slachtoffers er per maatschappij te betreuren zijn.
Quantas heeft de minste slachtofers dus staat op 1 en zo verder.
Deze lijsten zijn maar een momentopname want de nummer 1 heeft de afgelopen tijd ook een stuk of 3 noodlandingen moeten maken was dat fout gegaan dan hadden ze ook ergens midden in de lijst gehangen.
Denk maar zo vliegen met Egypt Air is altijd nog duizend maal veiliger als vanavond in de auto stappen.

Theo

Hoy Frank

Hier Frank BE , ik heb effen getwijfeld om af te komen met Egypt maar heb toch mag gekozen voor Ethiad !
Groetjes to Beer !

tot ooit eens in THR.

Ik vind dit voor al stemming maken om niks Egypt air is gewoon goed en china airlines ook zelfs bij klm air france gaat wel eens wat fout .(goed fout) dat is het riscico van vliegen.
:thailand::cambodia: