Kan iemand mij vertellen of Mahanair een goede maatschappij is? Ik zie niemand hierover schrijven, maar ik kom voor goedkopere tickets uit bij deze maatschappij!
Wil natuurlijk geen zwarte lijst maatschappij, dus hoor graag jullie ervaringen met vliegen naar Bangkok.
Vrienden (werk),hebben verleden maand met “Mahan air” gevlogen en er was niets negatief over deze maatschappij te vertellen(buiten het hoofddoekje dat je verplicht moest dragen:vrouw)service was ok alsook de stewardessen waren vriendelijk.
Ik heb hier nog wat comentaar gevonden op het web:Prima maatschappij tegen een zeer scherpe prijs (400,00 goede vliegtuigen, prima eten en zeer vriendelijk personeel. De tussenstop in Teheran is ook een leuke ervaring.(dat schreef er iemand op een vliegtuigsite!)
Hahaha, een hoofddoekje, ook weer eens wat anders
Geen probleem mee overigens, sla gewoonlijk mijn sjaal al om mijn hoofd tegen de airco’s!
Ben trouwens razend benieuwd naar Thailand. Ga de laatste jaren voornamelijk naar Latijns Amerika (heb zelf een mexicaanse partner en heb ik Mexico gewoond). Nu is het tijd voor iets heel anders.
Vanmiddag onderstaand bericht onder de stippellijn gepost in het topic…met welke maatschappy heb je gevlogen …
Goedkoopste wat ik heb kunnen boeken bij Mahan Air is een 30 dagen ticket buiten de hoogseizoenen voor 482 euro.
De 400 euro voor een ticket die werdt aangegeven heb ik helaas nog niet kunnen vinden via Mahan Air.
Enigste probleem wat er kan zijn met Mahan Air is dat als er weer een ( met name door het zichzelf overschattende en bemoeizuchtige USA opgezette ) EU boycot komt Mahan Air dus niet o.a vanaf Dusseldorf kan vliegen.
In ik dacht Juny werdt dat ook gezegt zelfs via de Iraanse Nieuwsmedia maar ik ben 15 Juny en 15 July zonder problemen heen en weer gevlogen.
mvg driver
… April jl. met ik dacht Eve Air A,dam-Bangkok ging verder heel best met nette service onderweg vondt ik maar wel een lange zit zo,n rechtsteekse vlucht was mijn ervaring .
Juny/July jl.Mahan Air vanaf Dusseldorf geboekt via tussenstop in Teheran van ong 2,5 uur.
Scheelde ook een kleine 300 euro in de prijs en dat is toch serieus geld vindt ik zeker als je dit soort reizen wat vaker doet .
Dusseldorf per trein gedaan dat ging vanuit Arnhem heel goed,vooraf via internet gereserveerd dus vaste plek in de ICE.
In Dusseldorf bij het vliegveld is alles perfect geregeld zoals zo vaak in Duitsland.
Inchecken bij Mahan Air en gevraagt om wat extra beenruimte …en i.d.d zat ik naar Teheran op een plek met aardig wat ruimte voor me .
In Teheran bij het inchecken naar Bangkok keurig opgewacht door een dame die de aanwezigen daar een bon gaf om zodoende wat eten en drinken te scoren tijdens het wachten.
Dat werdt dus 1 capachino , een warm broodje ham/kaas en ik kreeg er nog een zakje chips bij op de heenweg.
Op de terugvlucht vanuit Bangkok idem dito met nog een flesje cola extra.
2,5 uur wachten in Teheran vindt ik niet erg winkelen kun je er niet dus beetje lopen , praten, slapen en hangen en voor je het weet zit je weer in het vliegtuig ri.Bangkok of ri.Dusseldorf .
De service in het vliegtuig vindt ik prima ,op zijn tijd wat eten en drinken en ik zorg zelf altijd voor wat extra eten onderweg.
Geen prive tv etc voor je om te kijken maar dat vindt ik absoluut geen probleem,meestal praat ik wat met medereizigers/sters of ga ik lezen/slapen.
**Eindconclusie ****: **wel een lange reis qua totaal uren ong. 20 uur denk ik maar …a.s November vlieg ik weer met hun naar Teheran / Bangkok .( mits geen EU boycot )
20 uur is inclusief je reistijd in Nederland? Hoe lang duurt de vlucht van dusseldorf naar teheran en teheran - bangkok? Vlieg in december met Mahan, maar dacht dat iet van 2x6 uur was?
2,5 uurtjes naar Dusseldorf vanaf Ede / Arnhem en na het inchecken nog zo,n 2 uurtjes wachten voor je vertrekt naar Teheran.
Dat zijn er al 4,5 plus ong 12 uur vliegen totaal tot Bangkok maakt 16,5 plus de 2,5 uur wachten in Teheran maakt zo,n 19 uurtjes en dan nog de paspoort controle in Bangkok wat de ene keer 10 min duurt maar een andere keer een uur en dan nog de eventuele bagage ophalen bij de lopende band dus zo,n kleine 20 reis/wacht en hang uurtjes en dan moet ik nog zo,n 4,5 uur met de bus door naar Sung Noen vanaf Bangkok.
De vliegtijden apart weet ik eigenlijk niet maar zal beide i.d.d rond de 6 uur zijn denk ik.Totaal ben ik vanaf Ede-Sung Noen en vice versa rond de 25 uur kwijt meestal.
Maar ja…je moet toch wat voor je meissie overhebben vindt ik :kus:
In het verleden zijn er problemen geweest toen ze op de zwarte lijst zijn gezet. Veel mensen hebben jaren op geld terug moeten wachten.
Op het moment dreigen er problemen ivm een mogelijke boycot van kerosine voor Mahan. Ik zou dus erg voorzichtig zijn met ze boeken, en raad het niet aan.
Die boycot zitten ze al sinds Juny over te dimdammen maar vaak blijft het bij dreigen tot nu toe .
In het verleden is er i.d.d even een zwarte lijst geweest maar dat is nu niet meer dus vindt ik het ook niet nodig dit er nu bij te halen.
We leven nu in het heden en niet in het verleden.
Als er toch een boycot komt krijgt iedereen gewoon zijn of haar betaalde geld terug ook al zal dat misschien even duren.
Het personeel is vriendelijk en bekwaam en die moeten ook eten en drinken thuis dus ik heb gewoon geboekt ondanks een eventuele dreiging van boycot wat met name van The great USA afkomt omdat die denken alles en iedereen te kunnen overrulen en te manipuleren.
Als je op voorhand je overal al druk om gaat maken terwijl je pas maanden later gaat vliegen kun je beter helemaal niet boeken bij welke maatschappij dan ook , Stel je voor dat ze bijv. failliet gaan in de tussentijd ben je ook je eurootjes wslijk kwijt ?
Als je weet dat er mogelijk/waarschijnlijk een boycot komt die gevolgen voor de dienstverlening heeft vind ik het logisch hier rekening mee te houden.
Ja, de vorige keer heeft het in veel gevallen een jaar, soms zelfs nog langer geduurd voor er terugbetaald is.
Mooi voor jou, en Mahanair en het personeel daar zal je ongetwijfeld dankbaar zijn.
Zeker, kan gebeuren. Maar als ik vermoed dat een maatschappij mogelijk financiele problemen gaat krijgen dan boek ik er op dat moment even niet. Ik ga geen problemen opzoeken.
Je weet hier dat er mogelijk/waarschijnlijk problemen komen, dan zou ik 2x nadenken.
Ja met reizen van deur tot deur kost het inderdaad veel tijd, maar vind ik niet zo’n probleem als het niet te gek wordt (vorige keer 6 uur wachten op BKK voor de aansluitende vlucht naar Chiang Mai was niet grappig als je er net een vlucht Amsterdam,Cairo,Bangkok op hebt zitten :mad:).
2x 6 uur 2,5 uur overstap klinkt wel goed om even de benen te strekken. Had in Cairo op de terugweg 5 uur overstap, dat was minder prettig.
Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde en daar wou ik het graag bij laten voordat er een zinloze discussie ontstaat en dat lijkt me in dit topic niet echt de bedoeling.
Hi, 6 uur wachten vindt ik ook vrij lang na zo,n lange vlucht ervoor maar zoals jij ook aangeeft is 2,5-3 uurtjes wel te doen .
Als je aankomt in Teheran moet je eerst melden bij een apart hokje rechts voor je ticket naar Bangkok of Dusseldorf daarna neem je de drink/eetbon in ontvangst en ga je meestal na extra ticket / paspoort controle met de roltrap naar boven toe.
Linksaf en dan rechts een restorant waar je aan de rechterkant je bon kunt verzilveren
Als je in het restaurant iets verderop naar rechts en links kijkt zie je een rol / trap naar beneden daar zijn de toiletten en ook een aantal ligstoelen waar je wat kunt wegdommelen ,lezen oid.
Persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een ticket en vlieg dan met een meer gerenommeerde airline die goed bekend staat. Geen Mahan Air voor mij. Heb al heel wat verhalen over Mahan gehoord en de meeste zijn negatief (maar het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je verwachtingen zijn).
Zoals Stevenl al aangeeft, stond Mahan Air een paar jaar terug op de zwarte lijst en zitten er nu, na een aantal jaar, nog steeds mensen op hun restitutie te wachten. Wat als Mahan weer op de zwarte lijst terecht komt ?
En daarnaast hebben maatschappijen uit Iran nou ook niet echt een heel goede reputatie op het gebied van veiligheid…
Wat veiligheid betreft gaat het me niet specifiek om Mahan Air, maar om de Iraanse luchtvaart in het algemeen.
De toestellen van Mahan die op Europa vliegen, zullen ongetwijfeld aan alle veiligheidseisen voldoen, aangezien er in Europa streng op gelet wordt. Alleen van Teheran naar Bangkok vlieg je weer met een ander toestel…
En laat een forum nu juist uitermate geschikt zijn voor discussies…
Iedereen is anders dus ik bedoel met zinloze discussies dat je op een bepaald moment gezegt hebt wat je er van vindt en dan kunnen anderen wel met tegenargumenten komen zoals nu davenuman die denkt dat de vluchten van Bangkok-Teheran en vise versa misschien met minder veilige vliegtuigen gevlogen worden door Mahan terwijl ik denk van niet dus …moet er dan nog worden door gediscuseerd worden over zo,n onderwerp ?
De een is in alles heeellll voorzichtig en boekt het liefst bij de in zijn of haar ogen meest betrouwbare en comfortabele maatschappij met bijv. veel eten/drinken en service onderweg wat vaak tegen de hoofdprijs is terwijl een ander zoals ik het niks uitmaakt al die verwennerij onderweg en tevreden is met een fles water en eten zorg ik zelf wel voor desgewenst.
Voor mij geldt met name de ticketprijs omdat ik nu meerdere malen per jaar vlieg niet alleen naar mijn vriendin in Thailand maar k,heb ook nog een dochter in de USA.
En zodoende heb ik mijn mening weer gegeven en blijft er nog over …zoveel mensen …zoveel wensen.