Ik geef enkel aan dat de toestellen waarmee Mahan Air van/naar de EU vliegt, andere toestellen zijn dan waarmee van Teheran naar Bangkok v.v. wordt gevlogen. Nu wordt er binnen de EU wel behoorlijk goed op de veiligheidseisen gelet, maar hoe zit dat in Iran (en de rest van Azie) ?
Daarnaast heeft Mahan Air destijds natuurlijk niet voor de grap op de zwarte lijst van de EU gestaan…
Maar nogmaals, ieder zijn eigen keus. Indien je zo goedkoop mogelijk naar Thailand wilt vliegen zonder franje, dan heeft Mahan over het algemeen de laagste prijzen.
Als ik 2 jaar geleden ben veroordeeld voor een strafbaar feit en daar voor geboet heb , Moet ik dan 2 jaar later weer aanhoren dat ik toen in de fout ben gegaan ?
Wat geweest is ,is voorbij en nu geldt het heden vlgs mij.
En m.i is er verder niks mis met Mahan Air als maatschappij
want anders was er wel weer aan de bekende bel getrokken denk ik en wat ik gezien heb vliegen ze met nette vliegtuigen ri.Bangkok en weer terug ,Ze stijgen keurig op zonder aan te duwen , ze roken niet en kreunen en steunen ook niet heb ik gemerkt en ze landen ook weer vanzelf zonder hulp dus ik maak me daar echt niet druk om.
Courante…lees de zogenaamde veilige toestellen crashen ook wel eens dus ?
Ze hebben alleen de pech dat het een Iraanse Maatschappij is en aangezien de USA Iran niet zit zitten moet dat bij tijd en wijle even duidelijk worden gemaakt uiteraard met steun van de bondgenoten.
En dus wordt o.a Mahan misschien weer aangepakt of niet …we zullen het wel zien denk ik.
Ondanks de toegezegde EU boycot van afg. Juny vliegen ze nog steed van en naar Dusseldorf.
Tsja, dat ligt er natuurlijk maar net aan wat voor strafbaar feit je hebt gepleegd. Als dit bijvoorbeeld rijden onder invloed is geweest, mag je dit 2 jaar later best nog wel aanhoren. Er bestaat altijd de kans op recidive…
Hetzelfde geldt voor Mahan Air… Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
In de verhalen dat de USA erachter zou zitten geloof ik niet zo. Alle Indonesische maatschappijen stonden tot kort geleden ook allemaal op de zwarte lijst. Zou de USA hier dan ook achter zitten ?
ik beperk me nu tot Mahan en Iran.
En ja…de USA zit daar wel degelijk achter m.i maar dan wordt het straks een politieke discussie en daar pas ik voor want dat zijn discussies waarin je jarenlang kunt doorgaan en dat doet driver mooi niet .
Kans op recidive …Dat kan altijd maar er wordt uitgegaan van het feit dat men leert van de eventuele fouten die zijn gemaakt dus mijn motto is altijd…niet meer terug maar vooruit kijken en denken anders krijgt iemand of in dit geval een maatschappij nooit rust en een eerlijke kans om verder te gaan in de toekomst .
Maar ik denk dat ik nu wel klaar ben met discusseren wat betreft de vraag …ervaringen met Mahan Air …want anders komen ook hier allerlei bijzaken tevoorschijn die weinig meer te maken hebben met het onderwerp.
Sorry, ja, dat bedoelde ik. Ik heb altijd begrepen dat in het verleden (vrijwel) alle boekingen voor Mahan Air via De Vries liepen.
Maar aangezien het wegvallen van deze boekingen als een van de redenen wordt genoemd, was het inderdaad beter geweest om te vragen: “Driver, ik hoop dat je niet via de Vries met Mahan Air hebt geboekt?”
Ik neem aan Rob dat je niet via De Vries hebt geboekt?
De Vries failliet das jammer.
Ze waren wel bij het garantiefonds aangesloten en op hun website wordt e.e.a netjes vermeld dus so far so good.
Wart mijn boeking beteft heb ik i.d.d geboekt bij de Vries reizen maar heb ik al een E-ticket gehad dus mijn reis staat gewoon gepland voor 17 November dus ik kom er goed mee weg maar anderen ook denk ik die zullen wslijk hun centen netjes terug krijgen via het garantiefonds.
ik begrijp nooit dat mensen altijd maar het goedkooptste van het goedkoopste ticket willen, begrijp wel dat je zo voordelig mogelijk wilt vliegen maar is je veiligheid niets waard?
als een ticket veel goedkoper is dan andere maatschappijen dan moet dat toch ten koste gaan van iets, onderhoud of service.
wat vaak ook nog gebeurd is dat mensen alles goedkoop willen maar wel een 5 sterren service verwachten voor een 1 ster prijs
Baco, ik ben het helemaal met je eens ! Betaal zelf liever iets meer, dan goedkoop met Mahan Air. Iran staat nou niet echt goed bekend wat het onderhoud van vliegtuigen betreft.
Maar goed, daar heb ik het hier al vaker over gehad…
Schrok al
Heb via Thailand Travel geboekt (en inmiddels het e-ticket ook al thuis) mede om alle negatieve meldingen omtrent De Vries die een Google opdracht je oplevert, goede keus blijkt nu dus.
En dat “gedoe” om de veiligheid, ze zijn anno 2010 goedgekeurd door de EU dus ze zullen wel aan de minimale eisen voldoen. KLM stapt iedereen zonder nadeken in terwijl die de grootste luchtvaartramp in de geschiedenis op hun naam hebben staan … (dit terzijde overigens, KLM en Mahan zijn natuurlijk niet te vergelijken kwa omvang en geschiedenis!).
Service kan je inderdaad niet verwachten voor dat geld, maar de 200 euro die ik uitspaar kan ik in Thailand prima gebruiken
Service is gewoon goed simpel zat.
En tegen die mensen die blijven doordrammen over het feit dat ze liever wat meer betalen ect…Dat is jullie keus niet de mijne .
Op zo,n 3 trips per jaar naar Thailand bespaar ik een 600 euries dus de 4de is dan gratis zo simpel is het.
Tsja, dit was natuurlijk slechts 1 ongeval waarbij toevallig ontzettend veel slachtoffers waren. En dat is inmiddels al meer dan 20 jaar terug…1977.
Feit is gewoon dat er meer gebeurd bij Iraanse maatschappijen dan Nederlandse maatschappijen.
Dank je…nog zo,n 7 weken dan zie ik Sukanya weer 4 weken.
Zojuist even Mahan in Dusseldorf gebeld en zeer netjes te woord gestaan en te horen gekregen dat mijn reis okee is, geld is binnen dus voor mij verder geen probleem.
Mahan Dusseldorf :
0049180592000466
Er is inmiddels ook in Nederland een info nummer zei ze :
ik lees hier 11 cijfers bij het info nummer in nederland ik denk dat er een 0 te veel staat en dat het 0206547924 moet zijn een nummer kan volgens mij ook niet beginnen met een 0 naar het kengetal