Ik ben redelijk nieuw hier op het forum. Tot nu toe heb ik alleen topics gelezen ipv zelf dingen gepost. Maar daar komt nu verandering in!
Ik zit erover te denken om in Juli rond te gaan reizen in Thailand. Ben de afgelopen tijd op zoek geweest naar tickets, en wat me opviel is dat de tickets van Mahan Air er toch wel uitspringen qua prijs (E475). Echter vind ik het niet zo’n veilige gedachte om in Teheran (Iran) een tussenstop te maken, en vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze maatschappij? Service, vertragingen, kans op faillissement?
Ook zag ik vluchten met Russian Air, waarna iemand me vertelde dat deze vrijwel altijd vertraging hebben en dat je erg lang moet wachten op bagage (als deze er tenminste nog is…). Weten jullie hier meer van?
Mahan Air is al heel vaak onderwerp van gesprek geweest op dit forum.
In het recente verleden was er een hoop te doen omdat Mahan op de Europese zwarte lijst stond en dus niet meer op Europa mocht vliegen. Er was toen een hoop te doen over al geboekte tickets en de restitutie daarvan.
Sinds een jaar is Mahan back in business en bedient mensen die een goedkoop ticket willen over het algemeen tot hun tevredenheid.
Mahan vliegt niet echt met de nieuwste vliegtuigen. Tijdens de tussenlang op Imam Khomeini International (what’s in a name?) moet je als vrouw in de terminal een hoofddoek dragen. Uiteraard geen alcohol aan boord.
Mahan vertrekt vanaf Frankfurt dus bij de prijs van je ticket moet je wel de kosten voor een retourtje Frankfurt optellen. Tenslotte is, zoals je weet, Iran niet geheel onomstreden in de wereld en liggen er altijd sancties op de loer. Enfin maak zelf je afwegingen.
Russian Air ken ik niet, bedoel je misschien Aeroflot?
:chin:Klopt Dusseldorf…niet Frankfurt:chin: Trouwens ik ontdek wel een verborgen voordeel van Mahan: economy mag 30 kg bagage, meeste maatschappijen maar 20 kg.
Nu zoals ze al hebben gezegd,indien je via Dusseldorf vertrekt,moet je ook een treinticket kopen(vliegticket)om daar te geraken.Dus als ik snel de rekening maak,veel tussenstops +een ticket=475+75(trein)kom ik al uit op 550euro!(met vliegticket betaal je nog meer) Had onlangs met Egypt-air voor 539euro gevlogen,nu als je op www.joker.be surft vind je al tickets van Egypt-air voor 528euro.De actie loopt van 1maart tot en met 31maart.Dus als jij nog goedkope tickets wil,is nu het moment om te boeken.Over aero-flot,zelf heb ik er nog nooit meegevlogen,ik weet wel als je deze optie neemt,dan ben je wel lang onderweg voordat je op bestemming(bkk)aankomt.Nu questie veiligheid,vliegt(zoals ze al hebben gezegd)Aero-flot met moderne toestellen.g.s
Heb effen zitten te zoeken met die datums en ja rond 800 a 850 pp.
Natuurlijk prijzen veranderen iedere dag, mijn dochter heeft onlangs een ticket geboekt naar Barcelona ( retour ) voor 60 euro !
Als je van tervoren een voorbooking doet:1maart tot en met 31 maart kun je met deze maatschappijen(prijzen vanaf)voor Egypt-air(528)voor Etihad(575) voor Thai airways(713) Turkish airlines(739) en het laatste Cathay Pacific(766)heel het jaar door vliegen tot 31 december!Of ben ik mis met die tarrieven die ze vermelden?G.S
Mahan Air is al heel vaak onderwerp van gesprek geweest op dit forum.
Sinds een jaar is Mahan back in business en bedient mensen die een goedkoop ticket willen over het algemeen tot hun tevredenheid.
[quote]
MAHAN is nooit out of bisnis geweest-alleen op de EU mochten ze een tijd niet vliegen. Velen zeggen dat dat politiek bepaald was. En-zoals door velen al gemeld-vanaf DUS=veel korter bij als FRA.
Voor slechts een paar tienen meer-en ok vanaf DUS of evt. FRA kun je met goed bekend staande airlines als EK=emirates of EY=etihad of nog wat luxer met QR=qatar vliegen. Mist slim geboekt en buiten super-high season ook voor rond de 550. Op een vergelijkssite als swoodoo.com kan je veel zoeken en vergelijken.
Ja… klopt. 2wk geleden waren er ook vluchten van E550 bij (Emirates). Dan dus nog maar even wachten op een goede aanbieding van een wat bekendere luchtvaartmaatschappij? Tricky!
:vak01: