Van Egypt air kan ik nog niets over zeggen,omdat ik voor de eerste keer ga vliegen met deze maatschappij in februarie!over klm en china air heel kort:nors,onvriendelijk.g.s:chin:
Hoi Fraqnsjes,
Het gaat hem niet om de kwaliteit van de sevice maar om de vliegveiligheid. Of denkt U dat de EU-lijst tot niets dient.
Mvg Frank
Met alle respect, maar ik kan me hier absoluut niet in vinden. China Airlines is een betrouwbare airline. Oke, in het verleden is er wel eens een incident geweest met China Airlines, maar dit is alweer enige tijd terug. Tegenwoordig is het prima gesteld met de veiligheid van deze maatschappij.
Hetzelfde geldt voor Turkish Airlines, aangesloten bij de grootste luchtvaartalliantie ter wereld, de Star Alliance, en binnen zo’n alliantie wordt gewoon goed op de veiligheid gelet van alle aangesloten airlines (overigens is ook EgyptAir lid van de Star Alliance).
Vind dit een gevalletje van stemmingmakerij… Zou er een link geplaatst kunnen worden naar de pagina waar deze informatie gevonden is ?
Jongens, iedereen heeft wat aan te merken over bepaalde vliegtuigmaatschappijen,en ieder is vrij om daarin zijn keuzes te maken.zoals ik al heb vermeld,mijn commentaar voor Egypt-air zal ik geven na mijn terugreis:goed of slecht!ivb:op tijd vertrekken,service alsook qua veiligheid!!gegroet:georgessiam.Ben in mei met Ethiad naar Bangkok gevlogen voor de eerste keer,qua bediening was het uitstekend,alleen om op tijd te vertrekken dat was een ander paar mouwen(4uur vertraging)en ik was de enige niet,er waren ook mensen(werk)die klaagden!!maar niets belet me om in de toekomst nog met deze maatschappij te vliegen.
Inderdaad niks mis met China airlines of andere door de EU toegestane maatschappijen daar vlieg ik zo mee, maar het kan geen kwaad dat er ook lijsten met het aantal ongevallen per maatschappij worden bijgehouden.
Zoals ik al in een eerdere posting opmerkte zijn dat momentopnames maar als je op een lijst van zo,n 60 Airlines over een aantal jaren op een plaats onderaan eindigt kan dat niet aan toeval toegeschreven worden, cijfers liegen niet en kan dan een aansporing voor zo,n maatschappij zijn meer aandacht aan veiligheid te besteden
Een van de lijsten die ik gevonden heb staat op www.aerointernational.de
Theo
Zoals Steven en Dave al min of meer hebben gevraagd/gezegd, ik ben erg benieuwd wat de bron is van deze lijst Frank, ik vind er meerdere via google, vandaar!
Hoi Thomas,
Lijst van de toegelaten maatschappijen volgens ongevallen op :
Het eerste verwijs dat de eerder vernoemde airlines onderaan deze lijst bengelen was in het nederlands uit een krantenartikel van Nederland. Dit vind ik spijtig genoeg niet terug.
MVG Frank
Dank je voor de link.
Cijfers sinds 1973. Waardevol, maar: sommige maatschappijen zijn de laatste jaren aanzienlijk beter geworden, bijvoorbeeld China Airlines.
Daarnaast schijnen de echte statstici deze lijst heel slecht te vinden.
Toch nog de stand op 01/01/2009
Zelf vloog ik 2 X met China Airlines (eigenlijk Taiwan). Wat service, ook het eten, en beenruimte betrof nog altijd een van de beste. De slechste was Mahan Air (Iran), 3de hands kisten (Spaanse opschriften en de boekjes in het Turks). Onder en opzij van de zetel voor mij was de draadbedekking losgeplooid en zag ik elekdraden met een knoopje aaneen geflikt over de rest spreek ik zelfs niet.
Mvg Frank
Ja Frank, de stand per 1/1/2009, maar cijfers over aantal ongevallen in bijvoorbeeld 1973 zeggen helemaal niets over de huidige veiligheid van de betreffende maatschappij.
Een aantal van de maatschappijen op een hoge positie in de lijst zijn nog betrekkelijk jonge maatschappijen (bijvoorbeeld Virgin, Ryanair, Emirates, Air Europa, EVA, Qatar, Easyjet), China Airlines bestaat daarentegen al sinds 1959.
De statistieken in deze lijst zijn bijgehouden sinds 1973, maar de vliegveiligheid is met name de laatste decennia alleen maar verbeterd zoals Steven al aangeeft en men vliegt met modernere, veiligere toestellen.
Komend jaar vlieg ik iig gewoon weer met China ![]()
Ik zie het vliegtuig puur als vervoermiddel…
of je nou met de 1 of ander vliegt…je zit er toch 12uur in he…
prijs is natuurlijk als hollander belangrijk,maar betaal liever ietsie meer voor een directe vlucht…
Ook sla ik maatschappijen uit ‘vage’ landen over…
Niet dat ik daarmee durf te vliegen(bijv mahan) maar ik wil wel zeker weten dat ik ga…niet dat zo’n maatschappij opeens falliet gaat ofzo en je op je ge;d kunt wachten…
cortom china eva klm…ik vind het allemaal prima
jeroen
Ik ben afgelopen vakantie met Mahan Air gevlogen en om eerlijk te zijn vond ik ze zelfs beter als China airlines, maar natuurlijk is dit voor iedereen anders. De tussenstop in Teheran die ik toen had tijdens de rellen daar, niet dat ik trouwens er iets van gezien heb in Teheran hoor… het is alleen maar woestijn om het vliegveld heen. Ik kon in ieder geval even de beentjes strekken haha. Gelukkig ben ik blij dat meer mensen er niet mee willen vliegen omdat de vliegtuigen half vol zaten en ik daardoor achterin het vliegtuig 4 stoelen op kon “eisen” en zo een lekker dutje doen:smile:! Maar je hebt wel een punt over op je geld wachten mochten ze failliet gaan, volgens mij zijn er nog een aantal mensen die hun geld nog steeds terug moeten krijgen van Mahan toen ze niet konden vliegen tijdens de rellen in BKK.
ging ook om vlieg veiligheid mijn op merking
groetjes Fransjes
Kan iemand mij iets vertellen over Emirates? Goede of slechte kanten? Stiptheid? …
Het is onze eerste keer naar Thailand en we vertrekken donderdag!
Nee-MS=de code voor Egypt is niet bepaald goed. maar dat betekent niet meteen dat het slecht is.
Die lijsten met safety komen meest van sites zoals airlinecrash of amIgoingunder-google your best friend to find them Voor mij hebben de mid-east airlines, zoals EK=emirates, EY=etihad, QR=qatar, GF=gulf, RJ=jordanian meest de beste verhouding tussen prijs en kwaliteit. Maar ze vliegen (niet meer) vanaf AMS-meest FRA, soms DUS. EK wordt trouwens flink gepromoot als alternatief voor AB/LTU.
Het laagseizoen is altijd rond april/mei en dan weer sept-vanaf Duitsland vind je dan altijd returns voor 499€. In 2009 was ook de UK-mede door lage pond erg voordelig-in apr zelfs returns LON-BKK onder de 400€ (net boven de 350 GBP). Voor 99 euries heb je een treinretour naar LON.