Ik ben nog niet levensmoe Georges…ga graag nog wat langer mee. Volgens mij moet je bij Biman het vliegtuig zelf aanduwen…
Overigens beste mensen is het Qantas en Qatar Airways…de ‘U’ mag weggelaten worden (sorry, heb altijd in de luchtvaartwereld gewerkt en meerdere collega’s gehad die het na maanden nog steeds verkeerd schreven…).
Heb er vroeger mee gevlogen van Schiphol/Dakka/Bangkok.
Wat me opviel toen (1986)prijs ticket bedroeg 26500bfr)
Zetels die versleten waren tot op de draad,binnenkant (muren)had een flower power stijl.
Het eten trok op niets:brood met wat euchh gehakt vlees inverwerkt.
Je moest toen voor een koptelefoon 1 dollar betalen.
Op de terugweg moesten we overstappen op een ander toestel van Biman,die driedubbel was overbookt,verschillende mensen waaronder vele Nederlanders stonden op de wachtlijst.
Met andere woorden een echte chaos,computers om in te checken lagen ook plat,ze moesten alles met potlood schrijven.
Indrukken over Dakka Internationale airport,tsja??
1/fan’s werkten(toen)niet,hebben we daar gepuft van de warmte.
2/Met Amerikaanse dollars kon men niet betalen in de bar,wel met Engelse ponden.
3/Ik merkte dat er een onafgewerkte halve brug stond met hele rijen mensen die ons gadesloegen.Ook zag ik iemand het gras naast de tarmac aan het afdoen was met een “zeis”!!
Sinds mijn antwoord en nu, ben ik braaf thuis gebleven en rusten, want is het hard nodig…voor de rest, ik weet dat een claim bijna nutteloos is en de luchtvaartmaatschappij voor de rechter dagen, het gaat jaren duren, een berg geld en de resultaat is kantje-bordje (ze kunnen zich de beste advocaten>>> permitteren te betalen) en je bent een mier !
Groetjes
Sopirla
Leukste ervaring met Gulfair:
Na vluchtje vanuit Kathmandu 8 uur vertraging in Delhi. In Abu Dhabi was de doorvlucht al weg en dus 11 uur rondhangen op dat vliegveld. Uiteindelijk een vlucht naar Londen en toen ik helemaal gaar naar de keuken liep met mijn glas om een whiskey te vragen kreeg ik eerst hapjes met zalm die over waren uit de eerste klas en daarna begon de stewardess te schenken en zei: zeg maar ho. Die begreep het :)
Ik vlieg nu vaak met Qatar Air, prima maatschappij en fijn overstappen in Doha met erg goede sterke koffie op het vliegveld.
Een keer met TAP gevlogen en hun eten leek zo uit een olvarit-potje te komen, “spinaziehap voor de allerkleinsten”
Ik kom heel graag in Abu Dhabi airport,want de gate is maar 75meter verwijderd van de rookkamer.
Vond de service van Etihad heel goed,en vooral men zag niet op een glaasje wijn meer of minder.
Op 1: Air Koryo. Zeker niet de beste airline ter wereld, maar je bezoek aan Noord-Korea begint op het moment dat je hun antieke Russische toestel in stapt en je revolutionaire muziek te horen krijgt in plaats van een veiligheidsinstructie. Of als je de pech hebt met een moderne Tupolev te vliegen, dat je na de veiligheidsinstructie door de (al 17 jaar dode) president van het land een veilige vlucht wordt gewenst. En dan is er nog het vreemdste vliegtuigeten wat je ooit gehad hebt, maar desondanks bovengemiddeld lekker. En tot slot land je uiteindelijk in het meest absurde land op aarde…
Op twee Finnair, een hele fijne no-nonsense maatschappij met vaak mooie tarieven richting Azië met Helsinki als erg prettige hub. Daarnaast altijd goed eten en vriendelijk personeel met kinky leren handschoentjes…
De derde plaats wordt gedeeld door Cathay Pacific en Emirates, gewoon heel degelijke maatschappijen om mee te vliegen, met behoorlijk eten en state-of-the-art entertainmentsystemen.
Singapore Airlines
Malaysian Airlines
KLM
United/Continental
Delta
Korean Air
Aeroflot
Lufthansa
… en nog vele andere maatschappijen.
De eerste 2 vind ik tot nu toe de beste aangevuld met Lufthansa en niet te vergeten AirAsia!
Maatschappijen uit het Midden Oosten heb ik nog niet mee gevlogen maar ik heb wel interesse in Qatar en Emirates, deze zijn denk ik wel goed gezien de reacties hier en op andere fora. Tot nu toe geef ik de voorkeur aan maatschappijen die non-stop op Maleisië/Singapore vliegen.
Mindere ervaring was een terugvlucht uit Zuid Rusland met Aeroflot. Ik vloog met een oude Tupolev naar Moskou en zag er wel tegenop. Gelukkig tijdens de vlucht geslapen, de avond ervoor een feestje gehad vandaar.
Continental, de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, nooit weer!!!
Bijzonder slechte service aan boord, een half bekertje lauw water na drie keer vragen met als blikken konden doden. Slechte stoelen en bijzonder slechte lucht tijdens de vlucht.
Na een vlucht naar Costa Rica, heen en terug ben ik voorgoed genezen en vlieg nooit meer Amerikaans!!!
Vrijdag vlieg ik voor het eerst met Singapore Airlines naar Thailand, ik hoop dat ik deze keer voor een betere maatschappij gekozen heb.>>>
ik heb de beste ervaringen met Japan Airlines. Doorslag gaf hun uitgebreide keuze in films en muziek.
Maar het kan verkeren, vorig jaar hebben zij faillissement aangevraagd. Maar ik geloof dat ze weer een doorstart hebben doorgemaakt en gaan in afgeslankte vorm weer verder.
Op 2 staat Malaysia airlines
Op 3 Singapore airlines
Verrassend misschien (ook voor ons tijdens de vlucht) Vuelling. Niet alleen ´voor een prijsvechter´ maar gewoon echt netjes, keurige vloot en goede service. Helemaal niks mis mee.
Even een update, net terug van een paar weken werk in Israel en gevlogen met El Al, keurig verzorgd en netjes op tijd. Wel meer security checks voor het vliegen maar het viel mee.
Die security zal vermoedelijk niet eens zozeer aan El Al gelegen hebben, maar puur aan de bestemming. Ben er laatst met KLM geweest, en had ook zo’n ervaring. Heen viel het mee, voor de security een kort vraaggesprekje zoals je ook naar de VS vaak hebt. De terugreis vanaf Ben-Gurion (nota bene de eerste vlucht van de dag) was echter een heel ander verhaal. Zowel m’n incheckbagage als handbagage is helemaal leeggehaald, werkelijk alles is op explosieven gecontroleerd. En dat gebeurde niet alleen bij mij, maar bij minimaal driekwart van alle passagiers. We hadden gelukkig ruim drie uur de tijd, dankzij enige voorrangsbehandeling heb ik het daarin gered en had ik voor het boarden zelfs nog 10 minuutjes om snel een hamburger naar binnen te schuiven. Ik begrijp de dreiging best, maar dit neigt naar totale paranoia…
Ik heb de ervaring van het vele vragen stellen en alle bagage controleren juist op Schiphol, ik kon zien dat ze echt alles uit mijn koffer hadden gehaald want werkelijk alles lag door elkaar. voor het inchecken werden door verschillende personen vragen gesteld. In Tel Aviv kon ik dankzij onze plaatselijke agent die een security papier voor mij geregeld had, na een paar vragen direct door naar de check in zodat mijn koffer niet werd opengemaakt. Verder verliep de controle zeer goed na het inchecken en ik was ruim op tijd om een koffie te nemen en nog even rustig te gaan zitten voor het boarden.
Ok, da’s toch net even iets anders. Sowieso moest ik in Tel Aviv zelf alles uit m’n tas halen en had zo dus ook de gelegenheid alles weer enigszins netjes in te pakken. Op Schiphol was afgezien van de vragen weinig bijzonders te merken, hooguit dat ze op de scanner wat langer dan gebruikelijk naar m’n handbagage keken. Er waren echter geen tekenen dat m’n grote tas open is geweest.