Thailand is bijna even groot als Frankrijk,als je met de bus&trein naar je bestemming wilt geraken zijn we dikwijls lang onderweg (vb:bus chiangmai naar ubon=14uur reistijd)wat voor sommige onderons wel een marteling is!!Een andere optie is:“vliegen” het vliegen in Thailand is relatief goedkoop en de reistijden zijn miniem.(vb:bkk naar cnx=55min)Nu mijn vraag aan jullie is,met welke van de bovenstaande vliegtuigmaatschappijen heb je al gevlogen in Thailand?En wat waren jullie bevindingen?vb:service,bookings,vlotte bagageafhandeling,en prijsverschillen met de andere maatschappijen.Vink hierboven één of meerdere aan,en licht je stemgedrag hieronder toe!!Gegroet:georgessiam.:chin:
Heb gevlogen met Air Asia, Nok Air, Bangkok Airways en Thai Air.
Air Asia is mijns inziens niet geschikt als je een aansluitende vlucht hebt, maar heb met geen van de maatschappijen problemen.
Met Thai airways en met bangkok air.
Naar Ubon Rachatani en naar Samui, nu veeal alles met de auto om tussendoor wat meer van het land te zien.
Air Asia is eigenlijk bijna altijd de goedkoopste. Kijk je naar “value for money” dan is er eigenlijk weinig op aan te merken, of beter: eigenlijk altijd goed.
Zaken die je in je achterhoofd moet houden als je AA boekt:
[ul]
[li]AA hanteert doorgaans strikt de regels mbt tot bagage. Dus boek vooraf duidelijk de hoeveelheid bagage die je mee wilt nemen, aan de balie betaal je fors meer.[/li][li]Een ticket wijzigen kan formeel wel, maar in de praktijk kun je eigenlijk beter een nieuw ticket kopen zodra je wilt wijzigen.[/li][li]Boek je ticket altijd via het Internet, een ticket kopen aan de AA-balie kan de prijs zomaar verdubbelen.[/li][li]AA is een low-budget carrier die je van punt A naar punt B vervoert. Aansluitende vluchten en bagage doorlabelen kent men niet.[/li][/ul]
Wanneer je deze randvoorwaarden in je oren knoopt dan is er geen beter aanbod op de markt.
ik heb net bangkok airway’s thai airway’s en air asia gevlogen thai de beste service maar ook de duurste air asia de minste service maar ook de goedkoopste geen klachten gehad bij deze maatschappijen en meestal maak ik gebruik van air asia alleen kan je dan niet op alle vliegvelden landen/opstijgen en moet je dus wel eens met een andere maatschappij de lucht in maar tot nu toe dus enkel goede klacht
Voor de mensen dit is een foto van de luchtvaartmaatschappij one two go!! Ikzelf heb er al éénmaal mee gevlogen,en ik houd het bij deze ene keer!questie:veiligheid was het op mijn vlucht,een dikke 0 !,open cockpitdeur tijdens het vliegen, en andere dingen(zware stormweer vertrokken)mijn vriendin en mijzelf waren uitgestapt in Bkk,waarna het vliegtuig zijn vlucht voortzette richting Phuket.Toen we op ons hotel aankwamen,zette mijn vriendin de televisie aan.We zagen beelden van een gecrashte vliegtuig in Phuket,het was hetzelfde vliegtuig waar we op zaten!!Op de plaats waar ik zat(vleugel)was er een groot gat.Ik heb geluk gehad,ik ben door het oog van de naald gekropen samen met mijn vriendin!!Hoe ik me voelde toen ik de beelden zag?Ik zag er precies uit als een zombie,sprakeloos,en gefocust op de beelden.zindien heb ik vliegangst opgelopen en mij krijgen ze nog alleen in een vliegtuig als ik mijn pillen een paar uur van tervoren heb ingeslikt(acton)Het zijn pillen tegen angstaanvallen,het houd me rustig,maar goed ook! gegroet:georgessiam.
Tot nu toe met Thai Airways ,niks op aan te merken !
Maar dit jaar probeer ik eens Air asia , gewoon voor de (goedkope) prijs !
Voor korte vluchten hoef ik geen overbodige luxe.
Mvg
wat doet dat Happy Air erbij? Dat is een Chinese airline (lowcost). Maar die vliegen bij mijn weten [nog] niet op Thaild.
Airlines komen en gaan hier in LOS. Zo zijn de heel oude Thai domestic (code destijds TH-al rond 1987/8 gefuseerd met TG), PB-air (nog heel recent verdwenen), Thai Orient (de moeder van 1-2-GO),Air Andaman, ISAN air (ja-ook dat heeft een week of 2 bestaan). Behalve Isan ook zelf nog mee gevlogen. En er is ook nog steeds SGB-air.
Of was het soms die Phuket-Air die een week of 4-5 ook naar AMS vloog (met oude KLM-747s) en toen door de EU op de zwarte lijst werd gezet (reden: verouderde luchtatlassen aan boord, maar niet te noemen reden was: de Indonesische piloten die ze toen hadden hadden gefaket-of mogelijk gefaket-bij het behalen van hun brevet-dit is n.a.w. ook de reden geweest van de crash van 1-2-GO destijds).
Had happy air erop gezet na navraag,ikzelf weet niet of dat ze operationeel zijn in het zuiden.Over de crash;het waren toch wel “thaise piloten” die het vliegtuig hebben bestuurd,of ik zou een andere bril moeten gaan kopen!!Natuurlijk is one two go een hele tijd uit rolatie geweest,mede omdat ze de veiligheids regels niet in acht namen.Normaal is het cockpitdeur afgesloten tijdens het vliegen,toen ik deze vlucht nam,stond de deur “wagenwijd open”!Ook had deze vlucht nooit mogen vertrekken vanuit cnx!Maar tjaa;we kunnen de tijd niet achteruit draaien spijtig genoeg.Weet je bkkflyer,dat de crew aanboord al aan het bidden was tijdens deze stormachtige vlucht,heb het met mijn eigen ogen gezien!!g.s
Zolang je voldoende overstaptijd incalculeert, moet het niet echt een probleem zijn. NokAir vind ik vervelender bij een aansluitende vlucht, omdat zij nog steeds van/naar Don Muang vliegen en niet vanaf/naar Suvarnabhumi.
Happy Air is een regionale carrier gevestigd op Phuket. Vliegen maar beperkte routes, o.a. Phuket-Hat Yai v.v. en Phuket-Langkawi v.v.
Ben ik met je eens, nok is lsstig door de andere luchthaven.
Nadeel van air asia is dat vertrsging van de air asia vlucht of van missen van de air asia vlucht, of zelfs vefvallen van de air asia vlucht, leidt tot aanschaf nieuwe tickrts zonder enig recht op schadevergoeding.
Bedoel je niet SGA Airlines ? Vallen nu onder NokAir, onder de naam Nok Mini:
Zelf gevlogen met AirAsia, NokAir, Thai Air en Bangkok Air. Eigenlijk met al deze maatschappijen goede ervaringen maar Bangkok Air springt er voor mij wel uit.
Zeg Dave,wie verzorgd de vluchten van Mae hong son/cnx en omgekeerd.Volgens de ene site =het Nok Air volgens de andere(Thaifocus.com)verzorgd Thai airways de vluchten!gegroet:georgessiam.:chin:
Thai heeft deze route lang gevlogen (ben zelf nog met Thai van Chiang Mai naar Mae Hong Son en terug gevlogen…voor de NokAir tijd), maar Thai is met deze route gestopt.
Nu worden de vluchten uitgevoerd door NokMini (voorheen SGA).
Wij hebben dit jaar voor het eerst een aantal binnenlandse vluchten geboekt. Bangkok - Ubon Ratchatani en Udon Thani - Bangkok met Thai Air. De eerste vlucht verliep helemaal volgens schema. De tweede vlucht vertrok te laat waardoor we de overstap in Bangkok naar Nakhon Si Thammarat maar net haalden. Heel beperkte service tijdens de vluchten maar daaraan heb ik ook niet zo’n behoefte tijdens een korte vlucht.
Wel vervelend dat je bagage niet kan worden overgeboekt voor een aansluitende vlucht van een andere maatschappij. We kwamen dus wat laat aan in Bangkok, moesten daar 500 meter lopen om onze bagage op te halen. Het wachten daarop duurde lang. (Mijn man werd er een beetje zenuwachtig van waardoor hij zijn koffer ook nog een extra rondje liet draaien over de bagageband. Dat schiet natuurlijk ook niet echt op.) Vervolgens moesten we dan opnieuw inchecken en diezelfde 500 meter weer terug. Aankomst en vertrek van onze vluchten lagen bij dezelfde gate.
Vanuit Bangkok zijn we met Air Asia retour Nakhon Si Thammarat gereisd. Ons viel beide malen op dat het vliegtuig er erg goed, nieuw en schoon uitzag. Beide vluchten verliepen helemaal volgens schema. Ik heb wel gezien, gelukkig hadden wij alles op orde, dat er inderdaad streng volgens de regels naar bagagegewicht etc. wordt gekeken. Maar goed die regels accepteer je zelf bij het boeken.
Alle vluchten waren gemakkelijk via internet te boeken.
Groeten
AirAsia is natuurlijk een lowcost-carrier dus idd weinig service…tenzij je er extra voor wilt betalen (net als bij de Europese lowcost airlines).
Thai Airways en Bangkok Airways zijn nog full service airlines, maar ja, daar betaal je dan ook een stukje meer voor.
Omdat AirAsia alleen point-to-point tickets verkoopt is het niet mogelijk om bagage te laten doorlabelen. Hierdoor adviseren we op dit forum altijd om voldoende overstaptijd in te calculeren. Liever een uurtje langer wachten dan te moeten stressen om de doorvlucht te halen…
Ik ben het helemaal met je eens Dave. Haasten om een aansluiting te halen is niet goed. Dan maar een uurtje langer op het vliegveld rondhangen. Niks mis met een lekkere Starb… koffie. Maar de “problemen” die we hadden waren te wijten aan de vlucht met Thai Air.
Ikzelf vlieg ook graag met thai airways,op al die jaren dat ik met Thai air heb gevlogen,was er maar 1minpuntje:vlucht van Bangkok naar Ubon,wegens slecht weer zijn we moeten uitwijken naar Khon Kaen.Thai airways staat voor vriendelijkheid en een goede service!gegroet:georgessiam.