We zijn bezig om onze reis verder te plannen en willen op 9 augustus 2009 vanuit Chiang Mai vliegen naar Bangkok ( 2 volwassen en 2 kinderen; 11 jr & 8 jr).
Met welke vliegtuig maatschappij kunnen wij het best en voordeligst vliegen?
Is het aan te bevelen om alvast vanuit Nederland te boeken of kunnen we beter in Chiang Mai boeken?
Wie heeft er ervaring met het vliegen binnen Thailand?
ik heb geen ervaring met vliegen in thailand.
maar je kunt het voordeligst hier al boeken, hoe langer van te voor hoe goedkoper. www.airasia.com is meestal het goedkoopst.
Heb zelf regelmatig met zowel NokAir als AirAsia gevlogen op verschillende trajecten binnen Thailand en dit is uitstekend te doen met een van deze lowcost-maatschappijen.
Toen wij vorig jaar in Thailand waren stond Nokair niet goed bekend. Over airasia hebben we goede verhalen gehoord en zelf hebben we gevlogen met bangkokairways en thaiairways, 2 erg goede maatschappijen!
Het werkt bij Airasia en Nokair wel zo dat hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Wij hebben veel met Airasia gevlogen is altijd zeer goed bevallen.
Ik heb een goede ervaring met thai airways (chiangmai-phuket)
en ook met bangkok air een mooie vlucht van samui naar phuket gehad.
thai is wat duurder dacht ik.
maar beiden goed bevallen.
Ook bij ons goede ervaringen met Thai-air!!!
Op korte termijn in Thailand geboekt(of beter door de reisleiding laten boeken voor ons) En het ging heel soepel.
We hebben 2 keer van Chaing Mai naar Bkk gevlogen en echt top geregeld!!
Al is het een wat late reaktie, misschien hebben jullie er toch nog wat aan?
Want: wij hadden, samen met een reisgezelschap van zo’n 20 mensen, ook een vlucht 'Chiang Mai-Bangkok" geboekt.
Bij het inchecken werd ons verteld dat er niet voldoende plaats zou zijn. Helaas moesten we “bijbetalen” voor een duurder ticket, zodat we dan toch mee mochten… nooit doen dus!!! We hebben gewacht tot 5 minuten voor vertrek tijd en toen bleek plotseling dat er toch plaats was :disgust:!
Dat is dan ook het enige min-puntje wat we ooit in Thailand beleefd hebben!
Ik hoop niet dat jullie deze tip nodig hebben!
Airasia heeft met overgewicht wel problemen omdat het een low budget vliegmaatschappij is.
Je kunt tot 25 kilo bijkopen voor een zo’n 1000 bath is ongeveer 22 euro dus dat is best oke.
Jah klopt, maar dat is Nok-Air ook… Die vlucht kostte 3x niks, iets van 20 euro pp ofzo. Bij Air Asia betaal je geloof ik 80 Bath per kilo overgewicht.
Bij Airasia is alles veranderd je koopt nu je gewicht bij, je hebt de keuze voor 15, 20 of 25 kilo die je vantevoren bijkoopt. Dus je moet van tevoren bedenken hoeveel je wil bijkopen aan gewicht. Meeste mensen hebben aan 20 kilo genoeg dit kost ongeveer 400 a 500 bath extra per persoon. Dus ook goed te doen.
Air Asia heeft een hele goede reputatie en is onlangs verkozen tot beste low-cost airline in de Skytrax World Airline Awards. Als je binnen Thailand wilt vliegen, pas dan op met One Two Go. Die zullen niet voor niets op de zwarte lijst van de EU zijn geplaatst.